۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۸۱۵۸۳
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فسادستیزی و ساده‌زیستی از شاخصه‌های کاندیدای اصلح است

فسادستیزی و ساده‌زیستی از شاخصه‌های کاندیدای اصلح است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: حساسیت به بیت‌المال باید خط قرمز فرد اصلح باشد به‌گونه‌ای که خود فساد را توجیه نکند، ساده‌زیست باشد و اهل اشرافی گری نباشد.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر ضرورت تلاش برای مشارکت حداکثری و انتخاب گزینه اصلح در دو انتخابات پیش رو تأکید کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های کاندیدای اصلح، با بیان اینکه باید خط قرمز اصلح حساسیت به بیت‌المال باشد، خاطرنشان کرد: حساسیت به بیت‌المال باید خط قرمز فرد اصلح باشد؛ به‌گونه‌ای که خود فساد را توجیه نکند، ساده‌زیست باشد و اهل اشرافی گری نباشد.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به آیات و روایات که با شیوه توسعه غربی در تضاد هستند، تصریح کرد: اصلح کسی است که شیفته غرب نباشد و به الگوی اسلامی ملتزم باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اصلح باید اصالت را بر مبنای شایسته‌سالاری قرار دهد، ادامه داد: این فرد باید دشمن‌ستیز باشد و از جناح‌بازی دوری کند.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به نحوه برخورد پیامبر (ص) با سران حکومت غیر اسلامی، اظهار داشت: اصلح باید اصول سیاست خارجی در رفتار پیامبر (ص) را الگوی خود قرار دهد تا رفتار و موضع‌گیری‌های او درزمینهٔ مسائل خارجی و بین‌المللی بر اساس عزت، حکمت و مصلحت باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: این فرد باید در سیاست خارجی از موضع عزت، بر اساس حکمت و به مصلحت جامعه اقدام کند.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به ضرورت توجه به ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی عنوان داشت: اصلح فردی است که با این فرهنگ مقابله نکند و یا بی‌تفاوت نباشد.

وی رباخواری را در حکم جنگ با خدا و رسول خدا بیان کرد و گفت: منظور از انتخاب اصلح فردی است که در پی پاک کردن ریشه فساد بانکی بوده و در این زمینه برنامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام سالاری یادآور شد: فردی اصلح است که اهل مشورت با صاحبان فکر و اندیشه بوده و در پی حاشیه‌سازی نباشد، فردی که خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد و اطرافیان او نیز افرادی مصلح باشند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات