۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۸۱۵۹۰
بسته انتخاباتی رسا؛

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان/تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی+فایل

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان/تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی+فایل
در این بسته، اخباری شامل، رقابت همتی و مهرعلیزاده برای جلب نظر اصلاح‌طلبان و اعلام آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان را تقدیم خوانندگان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با شروع تبلیغات انتخاباتی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاهد موجی از توجه ملت به انتخابات هستیم و حالا کمتر محفل و مجلسی را سراغ داریم که تشکیل بشود و از مسأله مهم انتخابات امسال سخنی به میان نیاید.

آنچه که امروز مهم است این است که مردم باید برای خنثی سازی توطئه های استکباری و شکست دادن طرح های شوم رسانه های معاند در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند تا با انتخاب اصلح یک گام به سوی ایران قوی پیش برویم.

در بسته انتخاباتی امروز، اخباری شامل، رقابت همتی و مهرعلیزاده برای جلب نظر اصلاح‌طلبان، حمایت تمام قد کارگزاران از همتی، اظهار نظرهای انتخاباتی کاندیداها، پیش‌بینی مجری مناظره‌ها از وضعیت مناظره‌ها، اعلام آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان و شکل گیری موج حمایت‌ها از رئیسی را تقدیم خوانندگان محترم می کنیم.

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

با حل مسأله مسکن، اشتغال و تولید به مردم آرامش می دهیم

آیت الله رئیسی عدالت را موضوعی محوری در دولت مردمی دانست و افزود: اگر ظرفیت‌ها درست توزیع شود نگرانی جوانان برطرف می شود و این از برنامه‌های مهم ماست که با حل مسأله مسکن، اشتغال و تولید در کشور، به مردم آرامش دهیم.

وی درباره برنامه‌های دولتش برای اینترنت و فضای مجازی هم گفت: اینترنت و فضای مجازی تمام لایه‌های زندگی ما را تحت‌تاثیر قرار داده و هیچ ساخته بشری به این سرعت فراگیر نشده است.

آیت الله رئیسی افزود: امروز اینترنت به حق مردم تبدیل شده و مسائل آموزشی و اقتصادی و تحقیق و پژوهش در اقصی نقاط کشور در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.

کاندیدای ریاست جمهوری سیزدهم در همین‌ راستا تأکید کرد: باید استفاده از اینترنت برای دهک‌های پایین رایگان شود.

وی با طرح این پرسش که چرا با وجود گسترش استفاده از فضای مجازی زیر ساخت‌های مورد نیاز برای آن تهیه نشده، متذکر شد که اگر این زیرساخت‌ها فراهم شده بود امروز هیچ کاری در فضای اداری و در عرصه تحقیقات و پژوهش دچار وقفه نمی‌شد.

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

پیروان مدل های غربی دردی از دردهای کشور دوا نمی کنند

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در پایان در پاسخ به اینکه مقابله با هنجارها و کم کاری ها توسط چه کسی باید انجام شود گفت: آدمی که خودش آلوده نباشد، کسی که اهل زد و بند نباشد، شخصی که پرونده سی، چهل سال کار او نشان دهد اهل ملاحظه و مداهنه و مسامحه نباشد. پیرو مدل های غربی نیست، می تواند با ناهنجارها مقابله و عقب گردها را جبران کند. بگردیم انسان شجاع را پیدا کنیم. کسی باید سرکار بیاید که باور، جرأت و قدرت داشته باشد و به الحمدالله در این دوره چنین شخصی را داریم.

وی در ادامه افزود: قرآن می فرماید از طاغوت پرهیز کنید از مدل های غربی پرهیز کنید، انقلاب ما برای حرکت به سوی ولایت الله و فاصله گرفتن از طاغوت بود. بعد از چهل و چند سال از گذشت انقلاب در یک رصد باید ببینیم آیا اهداف انقلاب اسلامی محقق شده است یا در برخی از موضوعات از اهداف اصلی اتقلاب فاصله گرفته ایم و یا حداقل در بعضی از موضوعات در جهت اهداف انقلاب کُند بوده ایم.

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

شعار استقلال و تکیه بر نیروهای داخلی راهگشای مشکلات کشور است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: شعار استقلال و تکیه بر نیروی انسانی داخلی راهگشای مشکلات کشور است؛ ملت ما در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ لیله القدر بزرگی را رقم خواهند زد.

فردی را انتخاب کنیم که با مفسدان و رانت خواران مبارزه کند

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مبارزه با فساد و مفسدان را از ویژگی های رییس جمهور تراز انقلاب دانست و گفت: کسی را انتخاب کنیم که مبارز میدان با مفسدان و رانت‌خواران باشد.

رقابت همتی و مهرعلیزاده برای جلب نظر اصلاح‌طلبان/ مهرعلیزاده، عارف 92 می شود؟

آنچه که مشهود و ملموس بوده این است که عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده در تلاش هستند تا نظر سران اصلاحات و احزاب اصلاح‌طلب را برای حمایت از خود جلب کنند و در این راه‌ها با هم مسابقه گذاشته‌‌اند.

تغییر زمان مناظره‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این که در روزهای ۱۷، ۲۱ و ۲۵ خرداد ماه که در برنامه تلویزیون به عنوان روزهای مناظره پیش بینی شده است؛ در همان روزها پخش مسابقات فوتبال را هم داریم؛ گفت: بر این اساس کمیسیون تصمیم گرفت زمان برگزاری مناظره‌ها به روزهای ۱۶، ۲۰ و ۲۴ و یا ۱۸، ۲۲ و ۲۶ خرداد منتقل شود.

مهرعلیزاده خواهان حضور در نشست نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان شد

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی نامه ای به بهزاد نبوی رئیس نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان (ناسا) درخواست کرده که در این نهاد حضور یابد و برنامه‌های خود را به سمع اعضای جبهه برساند.

به گزارش فارس، پس از اعلام رسمی نامزدهای احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان با اینکه محسن مهرعلیزاده معاون دولت اصلاحات و عبدالناصر همتی نزدیک به حزب کارگزاران سازندگی در صحنه رقابت ها باقی مانده بودن، آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت و سخنگوی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان (ناسا) اعلام کرد که در انتخابات نامزدی ندارند و از کسی هم حمایت نمی‌کنند.

گفته می‌شود علیرغم فشار جریان تندرو اصلاح‌طلب، بهزاد نبوی رئیس نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان نیز در جلسات این نهاد بر مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات تاکید داشته است و گفته که اساساً جز صندوق‌های رای راه دیگری برای اصلاح‌طلبان در مسیر اصلاح‌گری وجود ندارد.

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

رئیسی، آماده ائتلاف با تولیدکنندگان

سید ابراهیم رییسی که امروز به شهرک صنعتی عباس آباد تهران رفته بود،‌ گفته که امروز برای اعلام ائتلاف دولت مردمی با تولید کنندگان، کارآفرینان و کارگران عزیز برای ساختن ایران قوی و سربلند به اینجا آمده‌ام و دست آنها را به گرمی می‌فشارم.

او تصریح کرده که اصلاح نظام بانکی یکی از اولویت‌های دولت مردمی است، رئیسی گفته: باید در سرمنشا، ریشه فساد را بخشکانیم و من برای انجام این ماموریت بزرگ وارد صحنه شده ام.

رئیسی این قول را هم داده که با پیگیری پول حاصل از صادرات، قاچاق به ویژه قاچاق سازمان یافته در دولتش به حداقل برسد.

گام به گام و نه شتاب زده، قاطع و مستحکم و نه لرزان و مردد و در صحنه و مورد به مورد به مبارزه با فساد و حمایت از تولید خواهم پرداخت. این را رئیسی گفته و تصریح کرده: هدف مشترک ما تشکیل ایران قوی است و من برای این کار دولت ائتلافی تشکیل خواهم داد، ائتلاف با تولید کنندگان، کارآفرینان و کارگران عزیز آمده ام.

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

بعضی‌ می‌گویند اگر ما بیاییم فضای مجازی را می‌بندیم!

سعید جلیلی معنقده که فضای مجازی یکی از بهترین فرصت‌هایی است که برای نسل جوان وجود داره، او گفته: بعضی‌ها می‌گویند اگر ما بیاییم فضای مجازی را می‌بندیم که من می گویم این گونه نیست و برای برخی محدودیت ها من توجیه ندارم  مثلا برای بنده عجیب است که اینستاگرام باز و توییتر بسته است چرا که کارویژه آنها یکی است.

جلیلی که طرح مفصلی برای کولبران آماده کرده معتقده که می‌توان مرزنشینان ما که ۷ میلیون نفر هستند را به صادرکننده تبدیل کرد تا اقتصاد کشور را فعال کنند.

او این را هم گفته که هیچ وقت خودم در بورس سرمایه‌گذاری نکردم اما در سال ۸۲ برای فرزندم یک سهام یک و نیم میلیونی خریدم و نمی‌دانم که الان به کجا رسیده است.

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

پول پرقدرت دولت و تورمی که مردم می‌چشند

زاکانی معتقده که طی 50 سال اخیر تنها کشوری هستیم که تورم دو رقمی داریم و جزء 5 کشور دارای تورم بالای 25 درصد هستیم. او گفته: دولت پول پرقدرت برای جبران کسری بودجه خود ایجاد کرده و تورم بالایی را به کشور تحمیل کرده است.

زاکانی این قول را داده که: بانکی که تأسیس می‌کنم، رانت مولد برای ۹ پیشران اقتصادی ایجاد می‌کند و نظارت دقیق بر تسهیلات این بانک‌ها جهت تخصیص در تولید وجود دارد.

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

 تورم را یک ساله نصف می‌کنم

قاضی‌زاده هاشمی گفته که: به عنوان نماینده گام دومی‌ها آمده ام. نسلی از جوانان نوآور آمده‌اند تا یک تفکر دیگر را بر اداره کشور حاکم کنند. این من نیستم و ما یک جمع هستیم.

او وعده داده که در حوزه اصلاحات ساختار و نهادی اقتصادی ظرف چهار سال نه تنها نرخ تورم را کاهش می‌دهد بلکه تک رقمی می‌کند و به زیر پنج درصد می رساند. قاضی زاده تصریح کرده که: تورم در سال اول به نصف کاهش می یابد.

قاضی‌زاده به مسئله سربازی هم گریزی زده و گفته: با اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان سربازی اجباری را تبدیل به سربازی حرفه ای می‌کنم.

نخستین فیلم مستند تبلیغاتی سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی با عنوان «من فرکانسم را عوض نمی کنم» فردا دوشنبه از ساعت 20، روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

پیش به سوی قوی‌ترین پول منطقه

محسن رضایی معتقده که قلب اقتصاد از سه بخش بورس، بیمه و بانک تشکیل شده، او وعده تشکیل شورای تثبیت مالی از این سه نهاد را داده و گفته: بورس جدای از بانک مرکزی و بانک مرکزی جدای از بورس و هر دو اینها جدای از بیمه نباید عمل کنند.

او یک قول هم درباره FATF داده که: اگر دولت من روی کار بیاید به طور جدی ابهامات FATF را در داخل و خارج از کشور و در دبیرخانه دنبال می‌کنیم. او البته گفته که دیپلماسی را از حالت کاغذی خارج کرده و عملی می‌کنیم.

یکی از نکته‌های رضایی که امروز درباره‌اش زیاد صحبت شد این بود که: باید پول ملی ایران تقویت شود تا در کنار دلار و یورو قویترین پول منطقه شود.

او از ایرانیان خارج از کشور هم دعوت کرده تا برای آبادانی کشور با دولت او همراه شوند. رضایی گفته: به آن‌ها قول دادم در صورت موفقیت در انتخابات، زمینه سرمایه‌گذاری مالی و حضور معنوی آن‌ها در کشور را فراهم خواهم کرد.

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

مداخله‌ای ناروا در بورس

مهرعلیزاده معقتده که بورس بازار خوبی است و مردم باید بیایند و مشارکت کنند. ولی مدیریت بورس باید مستقل و کارشناسی باشد. او گفته دولت نباید در بورس دخالت می‌کرد. شرکت‌های بزرگ دولتی و سهامداران حقوقی در فروردین ۹۹ مداخله ای ناروا در بورس کشور داشتند.

او تصریح کرده که: باید ۷۰ تا ۸۰ درصد از عوامل زمینه‌ساز افزایش قیمت‌ها و انگیزه احتکار و تورم را از بین ببریم و تا تورم را از بین نبریم. باید همچنان نظارت داشته باشیم.

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

برکناری همتی از بانک مرکزی

پیرامون عبدالناصر همتی خبر کم نبود، مثلا «ولی الله فاطمی» عضو سابق هیات مدیره بانک ملی، رئیس ستاد انتخاباتی رئیس سابق بانک ملی شد و البته خبر برکناری او از بانک مرکزی هم بمب خبری امروز بود

شب گذشته عبدالناصر همتی از احتمال برکناری خود از سمت رئیس کل بانک مرکزی توسط رئیس جمهور خبر داده بود، امروز خبر رسید که اکبر کمیجانی، قائم‌مقام رئیس کل بانک مرکزی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به جای عبدالناصر همتی شرکت کرد تا این خبر جدی شود.

همتی اما در این باره گفته که: تا تصمیم رئیس جمهور من رئیس هستم، قائم‌مقام بانک مرکزی را خودم مشخص کردم؛ در دوران رقابت‌های انتخاباتی به دلیل اینکه فرصت کمتری دارم که به مسائل بانکی برسم، اختیارات خود را به کمیجانی تفویض کردم.

نزدیک غروب آفتاب امروز بود که بالاخره رسما آفتاب ریاست همتی بر بانک مرکزی غروب کرد.

 گذشته از این مسائل همتی گفته: سعی می‌کنم در دوره ۴ سال دامنه تورم را بین ۸ تا ۱۲ درصد برسانم و به تدریج تک‎رقمی شود

همتی شب گذشته در کلاب‌هاوس گفته که مسئولیتی در بورس ندارم و تاثیری در تصمیم‌گیری‌ها هم ندارم. او کنایه‌ای هم قاضی‌زاده هاشمی زده و گفته: می‌گویند می‌خواهیم بورس را در سه روز اصلاح کنیم؛ مگر ماکروفر است؟

البته قاضی‌زاده هم پاسخ او را این‌گونه داده که: جناب ‎همتی به خاطر عملکرد فشل تیم اقتصادی دولت، ‎بورس به کوره ذوب سرمایه‌های مردم تبدیل شده؛ کوره سوزانی که هیزم آتش آن شما بودید.

کاندیداتوئیت| رونمایی جلیلی از خودش/ هماهنگی ستاد سعید محمد و رئیسی

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

 

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

 

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

 

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

 

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

 

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

 

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

ثبت نرخ تاریخی ارز در زمان همتی

روزنامه فرهیختگان هم در تحلیل خود از عمکلرد همتی نوشته است: نرخ ارز از حدود ۹هزار و ۱۵۵تومان در اولین روز تصدی همتی بر مسئولیت بانک مرکزی (۳مرداد ۹۷)، طی ۲.۵ سال با رشد شگفت‌ انگیز ۲۴۸درصدی به ۳۱هزار و ۸۵۶تومان تا اواخر مهرماه سال۱۳۹۹ رسیده است. نرخ تورم هم دولت روحانی هم در دوره ریاست  همتی بر بانک مرکزی با نرخ تورم سالانه بالای ۴۰درصد و تورم نقطه‌ای بالای ۶۰درصدی به‌جز سال۱۳۷۴، رکورددار تورم در ۶۳سال اخیر بوده است.

حمایت تمام قد کارگزاران از همتی

محمود علیزاده طباطبایی، از اعضای کارگزاران سازندگی گفته: کارگزان در حال رایزنی و مذاکره با نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان هستند تا آقای همتی را مورد حمایت خود قرار دهند. پیش بینی من این است که جمع بندی نهاد اجماع ساز بر سر آقای همتی خواهد بود. حتی اگر نهاد اجماع ساز از آقای همتی حمایت نکند حزب کارگزاران از او حمایت خواهد کرد.

محمدعلی ابطحی هم توئیت زده که امشب در کلاب هاوس ساعت ها پای صحبت دکتر همتی نشستم. قوی، صادق و سیاستمدار ودر قامت رییس جمهور ظاهر شد. مهمترین برگ برنده اش اقتصاددانی است. دعوای روسای بانک مرکزی، سازمان برنامه، وزیر اقتصاد همیشه عامل مشکلات اقتصادی بوده. اگر رییس جمهور شود، حداقل این کشمکش مهم پایان می یابد.

خبرگزاری فارس هم در این باره نوشته: گفته می‌شود علیرغم فشار جریان تندرو اصلاح‌طلب، بهزاد نبوی رئیس نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان نیز در جلسات این نهاد بر مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات تاکید داشته است و گفته که اساساً جز صندوق‌های رای راه دیگری برای اصلاح‌طلبان در مسیر اصلاح‌گری وجود ندارد.

در ادامه اعلام بی‌نامزدی برخی از اصلاح‌طلب‌ها، مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری تأکید کرده که حزبش به دنبال تحریم انتخابات نیست اما ازهیچ نامزدی هم حمایت نخواهد کرد.

موج حمایت‌ها از رئیسی؛ از اصلاح‌طلبان تا پایداری

البته شب گذشته هم جمعی از اصلاح‌طلبان کشور‌ ستاد و پویشی برای حمایت از آیت‌الله رییسی در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو راه اندازی کردند.

امروز جبهه پایداری رسما از سید ابراهیم رئیسی اعلام حمایت کرد. محمدرضا باهنر هم از تشکیل ستاد حمایت از آیت‌الله رئیسی در این تشکل سیاسی خبر داد.

سعید محمد هم به همراه اعضای ستاد انتخاباتی خود با سید ابراهیم رئیسی دیدار کرده و از آمادگی کامل ستادهای انتخاباتی خود برای فعالیت درحمایت از سید ابراهیم رئیسی خبر داد.

فردا دوشنبه هم جلسه ۳۰۰ نفر از نمایندگان ادوار مجلس در قالب ستاد خادمان ملت با سید ابراهیم رئیسی برگزار خواهد شد.

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

چرا صدای مردم خاموش شده است؟!

مالک شریعتی، سخنگوی ستاد انتخاباتی زاکانی خطاب به همتی گفته: اخیراً گفته‌اید؛ می‌خواهید صدای خاموش مردم باشید! و گفته‌اید برای حل سریع مشکلات اقتصادی برنامه دارید! این در حالی است که شما از سوی آقای روحانی رئیس بانک مرکزی شدید که این کارها را انجام دهید. او تصریح کرده که: صدای مردم خاموش شده است؛ چون شب خوابیدند و صبح بلند شدند و دیدند ارزش پول در جیبشان یک سوم شده است.

پیش‌بینی مجری مناظره‌ها از وضعیت مناظره‌ها

مرتضی حیدری که روز گذشته به عنوان مجری مناظره‌های انتخابات 1400 انتخاب شد،‌ معتقده که مجری مناظره هم مثل داور فوتبال باید کم سوت بزند. او گفته: تردید ندارم که مناظراتی بسیار دیدنی خواهیم داشت. قطعا مناظرات چالشی خواهد شد و مطمئنم مناظره‌های دیدنی‌ای خواهیم داشت.

«همتی» می آید تا «دولت پنجم خاتمی» را تشکیل دهد

«محمود علیزاده طباطبایی» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: «آقای همتی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران است و بر همین اساس نمایندگان حزب کارگزاران در حال رایزنی و مذاکره با نهاد اجماع ساز هستند تا آقای همتی را مورد حمایت خود قرار دهند».

علیزاده طباطبایی افزود: «قطعا آقای خاتمی از جمع بندی  نهاد اجماع ساز حمایت می کند و پیش بینی من این است که جمع بندی بر سر آقای همتی خواهد بود زیرا تجربه موفق تری دارد. آقای همتی در ثبت نام خود با حزب کارگزاران مشورتی نداشته و هنوز صحبتی با او صورت نگرفته است. حتی اگر نهاد اجماع ساز از آقای همتی حمایت نکند حزب کارگزاران از او حمایت خواهد کرد».

از سوی دیگر خبر برکناری همتی از ریاست بانک مرکزی نیز تحلیل های مختلفی را در پی داشته است. برخی می گویند تصمیم به برکناری ممکن است به علت نارضایتی روحانی از کاندیداتوری همتی در انتخابات باشد.

اما برخی دیگر تاکید دارند که با توجه به اقدامات مشابه طیف اصلاح طلب در اجرای «عملیات روانی»، احتمالا برکناری و اختلاف روحانی با همتی، با هدف انحراف افکارعمومی از کاندیدای اصلی دولت و اصلاح طلبان است.

در حقیقت دولت روحانی و همچنین طیف اصلاح طلب می دانند که به جهت کارنامه ضعیف دولت از محبوبیت بسیار پایینی در نزد افکارعمومی برخوردار هستند. بنابراین تنها شانس موفقیت کاندیدای مدنظر این طیف، فاصله گذاری او با دولت و شخص رئیس جمهور است.

با برکناری همتی، وی می تواند ژست «منتقد وضع موجود» به خود گرفته و حتی درگیری وی با دولت فعلی، می تواند او را به عنوان یکی از نامزدهای اصلی تغییر وضع موجود معرفی کند.

اما در حقیقت همتی یکی از بانیان اصلی وضع موجود است. دولت روحانی در ۸ سال اخیر همان دولت خاتمی بود. چراکه بسیاری از وزرا و معاونین و نزدیکان خاتمی در دولت روحانی حضور داشتند.

بر همین اساس دولت اول و دوم روحانی همان دولت سوم و چهارم خاتمی بود و امثال همتی و مهرعلیزاده در پی آن هستند تا دولت سوم روحانی و به عبارتی «دولت پنجم خاتمی» را تشکل بدهند.

رئیسی دارای کمترین رای منفی است

براساس تازه‌ترین نظرسنجی ایسپا، از افرادی که تمایل به شرکت در انتخابات دارند (مشارکت کنندگان) پرسیده شده است «به کدام یک از کاندیداها به هیچ وجه رأی نخواهید داد؟

پاسخگویان در پاسخ به این سؤال امکان انتخاب چند گزینه را داشته‌اند، بنابراین جمع درصد بیش از ۱۰۰ می شود. بر همین اساس از بین افرادی که قطعاً یا به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند، ۲۹.۸ درصد گفته اند به هیچ وجه به عبدالناصر همتی رأی نمی‌دهند. این نسبت برای آقایان مهرعلیزاده ۲۴.۲ درصد، زاکانی ۲۱.۸ درصد، رضایی ۲۱.۱ درصد، قاضی‌زاده هاشمی ۲۰.۵ درصد، جلیلی ۱۹.۱ درصد و رئیسی ۴.۵ درصد است.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) موج هفتم نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور از طریق مصاحبه تلفنی در تاریخ ۵ و ۶ خرداد ۱۴۰۰ اجرا کرده است.

برای دریافت بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

آمادگی رئیسی برای ائتلاف با تولیدکنندگان / تشکیل دولت پنجم خاتمی با همتی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جلیپا
Austria
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
دشمن دشمن است! فرقی نمی کند؛ ابوسفیان و ابولهب باشد یا جوبایدن و بنیامین نتانیاهو باشد!
0
0