۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۸۱۶۱۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

وظیفه روحانیت دفاع از نظام اسلامی است

وظیفه روحانیت دفاع از نظام اسلامی است
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه وظیفه روحانیت دفاع از نظام اسلامی است، گفت: روحانیت با بصیرت افزایی بین مردم باید نقش آفرینی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، شامگاه دوشنبه درهمایش بصیرتی روحانیون شاغل در نیروهای مسلح با بیان اینکه قوام و شخصیت نیروهای مسلح به معنویتی است که در درون نیروهای مسلح است، گفت: روشن و مبرهن است که این معنویت درون نیروهای مسلح از طریق علما و مروجین احکام به نیروهای مسلح منتقل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: علم، عمل، بصیرت و تغذیه های فکری و اعتقادی مانند دمیدن روح در کالبد است که توسط روحانیون مستقر در نیروهای مسلح و با هماهنگی و همراهی حوزه فرماندهی، عقیدتی و سیاسی پیش می رود.

وی عنوان کرد: این که در روایت می خوانیم هر کسی خود را برای مردم پیشوا قرار بدهد پس لازم است اول به تعلیم نفس خود بپردازد قبل از اینکه به تعلیم دیگران بپردازد به گفتار، رفتار و عمل روحانیون، مردم و نیرو های مسلح دقت می کنند که آیا آنچه می گوییم خودمان به آن عمل می کنیم و یا فاصله دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: هر کجا روحانیت به هویت و شخصیت خود راه و روش و منش طلبگی خود عمل کرده در طول تاریخ موفق بوده است، اینکه در جنگ تحمیلی مشاهده می کنیم رزمندگان ما در جبهه های نور علیه ظلمت چگونه با نشاط و شاداب و از روی میل و رغبت حضور دارند حکایت از روحیه قوی آنها در سایه تزریق معنویت در منش آنها دارد.

وی گفت: موفقیت روحانیت در طول تاریخ به دلیل توجه به مسئله معنوی و اخروی است که باعث شده روحانیت در دل مردم نفوذ پیدا کند، البته به مرور زمان روحانیت نیازمند ابتکار و نوآوری است که بتوانند جوانان را جذب کنند.

وی تصریح کرد: راه و روش روحانیت در درون و بیرون نیروهای مسلح تا حدودی متفاوت با نظمی است که از طریق فرماندهی در نیروهای مسلح اجرا می شود، ماموریت روحانیون مستقر در نیروهای مسلح باید به گونه ای باشد که بر دل ها حاکم شوند و در درون نیروهای مسلح تفاوتی بین ظاهر و باطن ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: روحانیون مستقر در نیروهای انتظامی باید با برنامه ها و شیوه های ابتکاری علاوه بر پیش بردن برنامه های سازمانی حاکمیت بر دل ها پیدا کنند و جامعه هدف دستورات الهی را از روی میل و هدف انجام بدهند.

دشمن به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات است

وی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام ارتحال امام راحل و ۱۵ خرداد و پیش رو بودن انتخابات مهم ریاست جمهوری و شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه کشور در موقعیت حساسی است زیرا زورگویان عالم به دنبال کاهش حداکثری مشارکت در انتخابات هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: در جمهوری اسلامی اسلام، مردم و انتخابات در طول این ۴۲ سال این سه مولفه مهم مورد هجوم دشمن بودند و تهاجم نسبت به این سه مولفه همواره ادامه داشته است .

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اهمیت انتخابات عنوان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند مصیبت آن وقتی است که مردم پای صندوق های رای نیایند این در حالی است که دشمنان تمام تبلیغات خود را از طریق فضای مجازی و ماهواره ها به کار گرفتند که مشارکت حداکثری اتفاق نیفتند در همین راستا همه ما باید تلاش کنیم مشارکت حداکثری و مطلوب صورت بگیرد و از این مرحله مهم تاریخی نیز با موفقیت عبور کند.

وی با بیان اینکه وظیفه روحانیت دفاع از نظام اسلامی با تمام توان است، بیان کرد: مردم در انتخاب بهترین فرد برای ریاست جمهوری و افراد برای شورای شهر آگاهی لازم را دارند و می دانند هر نقطه ای که مورد هدف دشمن قرار گرفت، همان جا نقطه قوت ما است که در همین راستا روحانیت باید از طریق دشمن شناسی مردم را هدایت کنند.

روحانیت بین مردم و آرمان های نظام اسلامی پیوند ایجاد کند

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: عملکرد روحانیت باید به گونه ای باشد که بین مردم و آرمان های نظام اسلامی پیوند ایجاد کند./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات