۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۸۱۶۳۲
آیت الله میریونسی:

انقلاب اسلامی به الگوی بیداری جهان اسلام تبدیل شده است

انقلاب اسلامی به الگوی بیداری جهان اسلام تبدیل شده است
کرمانشاه - آیت الله میریونسی گفت: انقلابی که پایه های آن را امام راحل بنیان نهاد امروز به الگوی بیداری جهان اسلام و حتی دیگر کشورهای غیرمسلمان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی امروز در دیدار با جمعی از حوزویان و طلاب استان کرمانشاه ضمن تسلیت ایام فرا رسیدن ارتحال امام خمینی (ره) در سخنانی اظهار داشت: به جرات می توان گفت که امام راحل از شخصیت های برجسته و تراز اول در جهان می باشد که با داشتن اندیشه های ناب الهی و انسانی زمینه ساز تحول بزرگی در عصر کنونی گردید.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان کنگاور گفت: همین اندیشه بلندالهی امام راحل و نیز مجاهدت وی در مسیر تحقق اسلام ناب محمدی (ص) زمینه ساز تشکیل انقلاب اسلامی و از بین رفتن نظام ستم شاهی گردید، امام نظامی را بنیان نهاد که پایه های آن براساس قرآن و دین اسلام بود.

آیت الله میریونسی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امام خمینی (ره) نزدیک به دو دهه در حال مبارزه با رژیم پهلوی بود و در این مسیر هم در زندان هم در تبعید و هم در حصر هرگز دست از مبارزه با طاغوتیان برنداشت و نهایتا با حمایت و پشتیبانی روحانیون و ملت توانستند که نظام اسلامی را پایه گذاری نمایند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی برای ایران یک تحول بزرگ بود اما این تحول فراتر از مرزها رفت به گونه ای که ایجاد نظامی اسلامی و مردمی بنام جمهوری اسلامی در جهان بسیاری از معادلات ابرقدرتهای شرق و غرب را برهم زد.

آیت الله میریونسی عنوان داشت: از سوی دیگر انقلابی که پایه های آن را امام راحل بنیان نهاد امروز به الگوی بیداری جهان اسلام و حتی دیگر کشورهای غیرمسلمان تبدیل شده است و این نشان می دهد که آرمان های این انقلاب مرزهای بشری را در نوردیده است.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان کنگاور گفت: بی شک با وجود شخصیت منحصربفرد امام راحل این انقلاب در سراسر جهان شناخته شد و اگر وجود ایشان در آن زمان حساس نبود، گروه ها و جریان های سیاسی انقلاب را از مسیر اصلی و واقعی اش خارج می کردند.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: موضوع دیگری که همواره به عنوان یکی از دغدغه های نیروهای انقلابی در کشور مطرح می باشد، معرفی هرچه بهتر شخصیت و جایگاه والای امام راحل به نسل های جوان و نوجوان کشور است، نسل هایی که به علت مقتضیات سنی نتوانسته اند که دوران حیات امام راحل را درک کنند.

آیت الله میریونسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه انتخابات و ضرورت حضور در آن به نوعی بیعت با امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهیدان است، گفت: 28 خردادماه را در پیش داریم، روزی که برای ملت و نظام ایران اسلامی بسیار سرنوشت ساز است و باید با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای حمایت و وفاداری خود را به انقلاب و نظام نشان دهیم.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان کنگاور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بعضی از افراد و جریان های سیاسی در داخل کشور به دلایلی به دنبال کمرنگ کردن مشارکت در انتخابات هستند، لذا از این افراد و جریان های سیاسی می خواهیم که مصالح ملی و انقلاب را فدای منافع شخصی و جناحی نکنند و به مانند سایر مردم ایران در این روز حضوری پرشکوه داشته باشند./1400/

ارسال نظرات