۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۸۱۶۸۵

نقش رئیس جمهور در اعتلاء فرهنگ

نقش رئیس جمهور در اعتلاء فرهنگ
حجت الاسلام مقامی گفت: کسی که می خواهد بر صندلی ریاست جمهوری تکیه بزند بغیر از اقتصاد و مشکل معیشت مردم حتما در مقابل فرهنگ و دین مردم هم باید متعهد باشد.

حجت الاسلام عبدالمجید مقامی استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به کم رنگ بودن نقش فرهنگ در وعده های نامزدهای انتخابات گفت: امروزمهم ترین معضل جامعه ما  مبحث اقتصاد است و در روایات ما هم بیان شده است که کادَ الفَقرُ اَن یَکُونَ کُفرا ، در جامعه ای که فقر وجود داشته باشد دیگر سخن از فرهنگ چندان معنا پیدا نمی کند. لذا الان در زمان ما اگر مشکل اقتصاد را در حد معقول حل کنند می توان بحث فرهنگ را حل و فصل کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به معضلات فرهنگی افزود: متاسفانه دولتمردان گذشته و فعلی این معضلات اقتصادی و مشکلات فرهنگی را برای ما به وجود آوردند، کسی که می خواهد بر صندلی ریاست جمهوری تکیه بزند بغیر از اینکه می بایست اقتصاد و مشکل معیشت مردم را مرتفع کند حتما در مقابل فرهنگ و دین مردم هم باید متعهد باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ فوق العاده مهم است، ابراز داشت: امروز نسل جوان ما به دلیل خوب عمل نکردن دولت که می بایست فرهنگ اصیل و ناب جامعه را تربیت کند، یک الگوی صحیح اسلامی در اختیار ندارند. جوانان ما دوست دارند دین دارباشند لذا باید فضا را برای آن ها مهیا کرد تا هم دیندار و هم فرزند زمانه خویش باشند.

حجت الاسلام مقامی اذعان کرد: بدون شک رئیس جمهور و مجلس می توانند در فرهنگ و آداب و رسوم جامعه تاثیرگذار باشند لذا یکی از وظایف مهم دولت اسلامی و رئیس جمهور حکومت اسلامی تبدیل کردن آداب و رسوم های غیر اسلامی به آداب و رسوم اسلامی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز یکی از خطراتی که خانواده ها و جوانان ما را تهدید می کند افت تبلیغ مفاهیم دینی در سطح جامعه است، خاطر‌نشان کرد: متاسفانه دولتمردان زمینه را بگونه ای فراهم کردند که مفاهیم دینی در سطح جامعه افت پیدا کند و در عوض مفاهیم غربی به سمت ما بیاید و دشمن با امپراطوری رسانه ای که دارد، بر همین مسأله کلید کرده است تا جایی که ممکن است تلاش  کنند تا جامعه و جوانان ما را از فرهنگ ناب و اصیل ایران اسلامی دور نگه دارد و با ناهنجاری ها آشنا کند.

وی با اشاره به نقش رئیس جمهور در اعتلاء فرهنگ گفت: دشمن به دنبال این است که ناهنجاری ها را عادی جلوه دهد، اینجاست که نقش رئیس جمهور در اعتلاءفرهنگ وتربیت دینی مردم فوق العاده بسیار مهم است، رئیس جمهور اگر دارای تفکرات ناب امام رضوان الله علیه و شهدا و دارای تفکر رهبری باشد حتماً خود را در مقابل فرهنگ و دین مردم متعهد می داند و علاوه بر اینکه اقتصاد مردم را درست می کند، تلاش دو چندان هم برای بهبود فرهنگ مردم و جامعه ایران اسلامی خواهد کرد.

حجت الاسلام مقامی در پایان با اشاره به فرهنگ ناب اسلامی ابراز داشت: حوزه علمیه از دولت آینده تقاضا دارد تا بسترهای فرهنگ دینی مردم را تامین کند تا حوزه نیز در کنار دولت بتواند مردم را به سمت فرهنگ ناب انقلابی اسلامی برگرداند.

 

ارسال نظرات