۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۸۱۷۱۳
قائم مقام حوزه های علمیه کشور:

حوزه های علمیه حیات خود را مدیون امام خمینی هستند

حوزه های علمیه حیات خود را مدیون امام خمینی هستند
حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: حوزه های علمیه حیات خود را مدیون امام خمینی(ره) هستند، البته همه ابعاد شخصیت ایشان قابل کشف نیست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، پیش از ظهر در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه و تخصصی سراسر استان فارس که در مجتمع فرهنگی مذهبی مفتاح مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه مدیران مدارس کارهای اصلی حوزه ها را انجام می دهند، اظهار کرد: از حضور مدیران حوزه علمیه فارس نیز در مشهد مقدس قدردانی می کنم.

قائم مقام حوزه های علمیه کشور به راه اندازی مجموعه مفتاح مشهد اشاره و بیان کرد: باید از آیت الله اعرافی نیز ویژه برای راه اندازی این مجتمع قدردانی کرد که ایشان همچنین در صدد هستند تا دو الی سه مجموعه دیگر را در سطح کشور راه اندازی کنند.

وی ضمن گرامی داشت ۱۵ خرداد عنوان کرد: همه حوزه ها حیات خود را مدیون امام خمینی(ره) هستند، البته همه ابعاد شخصیت ایشان قابل کشف نیست، اما در این سال ها حضرت آقا به خوبی چهره ایشان را تبیین می فرمایند، ان شاءالله خداوند با انبیا ایشان را مشحور کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه ویژگی های مدیر را مورد توجه قرار داد و گفت: مدیر باید معلم، مربی و پدر باشد، اگر مدیری این سه ویژگی را نداشته باشد در آن مدرسه، تربیت شکل نمی گیرد، هنگامی در تهذیب حضور داشتم به ۲۴ استان رفتم که در این سفر ها مدیران را جمع کرده و با آنان به گفت و گو می نشستیم، پس از آن راهکار ها را ارائه می کردیم.

قائم مقام حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: یکی از راه های انتقال تجربه گفت‌وگو و ارائه راهکار است، اگر مدیر رویکرد تربیتی داشته باشد اساتید نیز همین رویکرد را ادامه خواهند داد، همچنین اگر جایگاه کادر در جایگاه خود قرار گرفت می توانیم بهترین ها را انتخاب کنیم.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد کادر حوزه ایثار کرده اند و پای حوزه آمده اند، از جهت مادی کمترین حقوق را دریافت می کنند، در جلسه اخیر شورای عالی در این رابطه سخن گفتم، حوزه های علمیه ناموس ما هستند، از شهید اول تا به امروز حوزه ها دست به دست شده اند تا به ما رسیده است، چقدر خروجی های مطلوبی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان کرد: شورای عالی مدارس را به دو بخش مدارس وابسته و مدارس غیر وابسته تقسیم کرده اند، از ۵۰۰ مدرسه، ۱۹ مدرسه وابسته و مایقی غیر وابسته به این معنا که مسئول مدرسه تعهد داده صفر تا صد مدرسه را تامین می کند، از این ۵۰۰ مدرسه که ۱۹ مدرسه را منها می کنیم ۷۰ درصد بودجه را از شورای عالی می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: غالب مدارس علمیه غیر وابسته نمی توانند مدرسه را تامین کنند، حدود ۱۵۰۰ کادر در مدارس علمیه وجود دارد که معلق به موسس هستند، موضوع کادر مدارس باید برطرف شود، در همین رابطه طرحی را به شورای عالی ارائه کرده ایم.

قائم مقام حوزه های علمیه کشور تایکد کرد: اگر حوزه علمیه می خواهد خروجی محور باشد و شخصیت هایی مانند حضرت امام(ره) داشته باشد باید مدیر برای طلاب پدری کند، همچنین استاد نیز باید اینگونه باشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
همه باهم برای ایران قوی با دولت مردمی سید ابراهیم رئیسی
0
0