۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۸۱۷۶۱
توسط مدیرکل صیانت و بازرسی حوزه‌ خواهران؛

محدودیت های انتخاباتی مدارس علمیه خواهران اعلام شد

محدودیت های انتخاباتی مدارس علمیه خواهران اعلام شد
مدیرکل صیانت و بازرسی حوزه‌های علمیه خواهران محدودیت‌های موجود انتخاباتی در بخش‌های مختلف کشور را تشریح کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رسول ابراهیمیان با اشاره به ضرورت نقش آفرینی حوزه‌های علمیه خواهران در انتخابات، به تشریح محدودیت‌های موجود انتخاباتی در بخش‌های ستاد مرکز، مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه خواهران سطح کشور پرداخت و اظهار داشت: امروزه برگزاری شورآفرین انتخابات مثل همیشه مسئله سرنوشت‌ساز برای کشور و ملت ایران است؛ برگزاری یک انتخابات پرشور، موجب تثبیت نظام جمهوری اسلامی و ناامید کردن دشمنان و حل گره‌های اقتصادی، سیاسی و … خواهد شد.

مدیرکل صیانت و بازرسی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و هویدا شدن ابعاد مختلف این مشارکت، قله‌ها و گردنه‌های حساس آن نمایان شده است، ادامه داد: با عنایت به نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران در حفظ و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مناسب بودن این بستر عظیم جهت بهره مندی از ظرفیت‌ها به ویژه در تبیین پیوست‌های فرهنگی تحقق شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها)، در این شرایط بر ارکان مختلف حوزه‌های علمیه خواهران است که با هدایت آحاد جامعه و ترغیب آنان به مشارکت سیاسی پیش رو، با ارائه شاخص‌های مورد نظر، آنان را در انتخاب اصلح یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب حوزه علمیه خواهران همراه و همگام با مردم غیور ایران، در این امر خطیر از هیچ کوششی برای برپایی باشکوه انتخابات فروگذار نخواهد کرد.

حجت الاسلام ابراهیمیان با تأکید بر اینکه حوزه علمیه خواهران به عنوان یک مرکز دینی، معنوی، علمی و سیاسی، خود را موظف به انجام فرامین مقام معظم رهبری دانسته و شرکت در انتخابات و ترغیب مردم جهت شرکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح را وظیفه شرعی خود می‌داند، گفت: در همین راستا، با تمام امکانات و با بهره‌گیری از توان طلاب حوزه علمیه خواهران در بسیج مردمی نسبت به امر انتخابات از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی بیان داشت: حوزه علمیه خواهران همچون گذشته نسبت به مصداق خارجی و شخص خاصی اعلام موضع نمی‌کند ولی نسبت به معرفی شاخص‌های رئیس جمهور اصلح، بی تفاوت نبوده و نیست؛ بنابراین آحاد مردم را با توجه به شاخص‌ها و معیارهای صحیح، به انتخاب فرد اصلح راهنمایی و ترغیب می‌کند.

مدیرکل صیانت و بازرسی حوزه‌های علمیه خواهران استفاده از ظرفیت و امکانات حوزه‌های علمیه خواهران به نفع یک نامزد خاص یا احزاب و گروه‌ها را مجاز ندانست و افزود: طلاب و کادر در خارج از حوزه آزادانه می‌توانند شور انتخاباتی داشته و نسبت به فرد مورد نظر خود تبلیغ کنند.

وی گفت: محدودیت‌های موجود انتخاباتی در بخش‌های ستاد مرکز، مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه خواهران سطح کشور در قالب بخشنامه مفصلی ارائه شده که برخی از آنان به این شرح است:

۱ . ورود به دسته‌بندی‌های له یا علیه اشخاص و احزاب، خودداری و ضمن اجتناب از تبلیغات فردی یا گروهی توسط طلاب، اساتید و کادر در محیط مدارس علمیه ممنوع است.

۲ . ممنوع بودن اختصاص فضا و امکانات حوزه‌های علمیه به تبلیغات انتخاباتی اشخاص و گروه‌ها و شخصیت حقوقی واحدهای حوزوی در تشکیل ستاد و طرفداری از نامزدها، جریانات و یا گروه‌های سیاسی.

۳. دعوت از افرادی با گرایش‌های خاص، ممنوع است؛ مدعوین این جلسات باید بدون تبلیغ از کاندیدای خاص، از اظهار حمایت و یا تخریب نسبت به نامزدهای انتخاباتی خودداری کنند.

۴ . برگزاری نشست با نامزدهای ریاست جمهوری و یا نمایندگان آنها، جهت آشنایی بیشتر طلاب با نامزدهای انتخاباتی و برنامه‌های آن‌ها و پرسش و پاسخ، مشروط به موارد زیر است:

الف) امکان حضور مشابه برای همه نامزدهای متقاضی جلسه و یا نمایندگان آنها فراهم شود.

ب) امکانات و فرصت یکسان در اختیار نمایندگان نامزدها گذارده شود.

ج) نامزدها یا نمایندگان آنها صرفاً به توضیح در مورد برنامه‌ها و خصوصیات فرد مورد نظر خود بپردازند و در مورد سایر نامزدها هیچ مطلبی، له یا علیه، بیان نشود.

د) از اظهارنظر یا پاسخگویی به سوالات حضار در مورد سایر نامزدها خودداری شود.

ه) اعضا مرتبط با واحد آموزشی از اظهار یا ارائه مواضع شخصی خود نسبت به نامزدها، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی به شدت پرهیز کنند.

و) از تبلیغات در حمایت یا عدم حمایت از نامزدها و نیز از دادن شعار له یا علیه آنان پیشگیری شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مرضیه برومندی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
استفاده از ظرفیت و امکانات حوزه‌های علمیه خواهران به نفع جریان انقلاب و اصل انتخابات هم ایراد داره؟
0
0