۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۸۱۷۷۲
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

نامزد اصلح باید در مباحث اقتصادی، فرهنگی و سیاسی یک متفکر باشد

نامزد اصلح باید در مباحث اقتصادی، فرهنگی و سیاسی یک متفکر باشد
کرمانشاه - ماموستا مرادی گفت: نامزد اصلح برای ریاست جمهوری باید به جز دوری از سیاست‌زدگی در مباحث اقتصادی، سیاسی متفکر باشد و یا حداقل از اهل فن استفاده نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمان مرادی امروز در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و فرهنگی اهل سنت کرمانشاه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی؛ امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) با قدرت و توانی که خداوند متعال در بُعد روحی و ایمانی به ایشان داده بود، توانست که نظام 2500 ساله ستم‌شاهی را سرنگون کنند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: بنابراین هنوز بسیاری از زوایای زندگی امام راحل برای همه ما به ویژه نسل‌های جوان ناشناخته مانده است، شما فعالان سیاسی و فرهنگی در این راستا وظیفه دارید که سیره و مکتب امام راحل را برای نسل‌های جوان جامعه تبیین و تفسیر کنید.

این عالم اهل سنت بیان کرد: یکی از هزاران دستاورد امام راحل برای ایران اسلامی و انقلاب، برگزاری انتخابات آزاد و مردمی است، انتخاباتی که به معنای واقعی مردم در آن نقش آفرینی می‌کنند.

ماموستا مرادی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از موضع‌گیری برخی از افراد در مقابل شورای نگهبان در این ایام بسیار حساس تاریخی کشور، عنوان کرد: بی شک در هر کشوری نهادهای برای احراز یا عدم احراز نامزدهای انتخاباتی وجود دارند و این امر تنها مختص به ایران نیست و در کشورهای توسعه یافته و غربی همانند آمریکا نیز این نهادها وجود دارند، اتفاقا عبور از فیلتر این نهادها بسیار سخت تر از قوانین شورای نگهبان در کشورماست که برخی به آن خُرده می‌گیرند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: کسانی که به عدم احراز صلاحیت خود اعتراض داشتند طبق قانون اعتراض خود را کتبا اعلام کردند و طبیعتا قانع شدند ولی برخی از این افراد که حتی قبل از ثبت نام از عدم احراز صلاحیت خویش اطلاع داشتند بعد از اعلام نتایج بررسی‌ها، هجمه‌های رسانه‌ای خود را علیه این نهاد انقلابی آغاز کردند که این به نوعی جفا در حق انقلاب و شورای نگهبان است.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری، بیان داشت: ملت ایران باید در ابتدا با بررسی و تحقیق کاندیدای اصلح را انتخاب نمایند و سپس این نامزد شایسته برای اداره مملکت را به دیگران معرفی کنند تا ضمن برگزاری یک انتخابات پرشور یک همه‌پرسی هوشمندانه نیز داشته باشیم، زیرا آینده کشور در گرو این انتخاب هوشمندانه و مدبرانه است.

ماموستا مرادی به برخی از ویژگی‌های یک نامزد برتر اشاره داشت و تاکید کرد: امروز کشور به شخصی نیاز دارد که در ابتدا مشکلات اصلی مملکت را به خوبی بشناسد، امروز ایران به کسی احتیاج دارد که به نگاهی جهادی و انقلابی مجهز باشد، بنابراین همه شما فعالان سیاسی و فرهنگی در این پروسه می‌توانید نقش آفرین باشید.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: نامزد اصلح برای ریاست جمهوری باید جامع العلوم باشد، یعنی اینکه به جز دوری از سیاست‌زدگی در مباحث اقتصادی، سیاسی و... متفکر باشد و یا حداقل از اهل فن در این زمینه‌ها استفاده نماید./1400/

ارسال نظرات