۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۸۱۷۷۵
رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید بابایی:

توانایی تشخیص حق از باطل عامل انتخاب صحیح است

توانایی تشخیص حق از باطل عامل انتخاب صحیح است
اصفهان - حجت الاسلام عباسی گفت: امام خمینی خود و جامعه را مأمور به تکلیف می‌دانست، برای شناخت تکلیف نیازمند تشخیص حق از باطل هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عبدالرسول عباسی، رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید بابایی ظهر امروز در مراسم سوگواری سالروز شهادت رییس مذهب شیعه امام صادق (ع) و سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در جمع فرماندهان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با اشاره به  تربیت هزاران شاگرد در تخصص های مختلف و تقویت مذهب حقه شیعه در مکتب امام صادق(ع) گفت: تربیت این شاگردان و علمای شیعه بخشی از برکات وجود امام صادق(ع) است، ایشان نهضت علمی بی‌نظیری را پایه گذاری کردند.

وی در ادامه مکتب امام خمینی (ره) را الهام گرفته از تعالیم ناب اسلام دانست و اظهار کرد: یکی از ویژگی های امام راحل (ره) تکلیف گرایی بود و همین ویژگی ایشان را به قیام علیه حکومت فاسد پهلوی واداشت تا آنجا که یک تنه در مقابل دستگاه فاسد پهلوی با آنهمه امکانات و حمایت های استکبار جهانی ایستاد و از هیچ قدرتی ترس و واهمه نداشت.

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید بابایی اصفهان،  تکلیف گرایی را در مقابل نتیجه گرایی دانست و عنوان کرد: امام خمینی خود  و آحاد جامعه اسلامی  را مأمور به وظیفه می دانست نه مأمور به نتیجه و نتیجه را در ید قدرت پروردگار و اراده او می دانست.

حجت الاسلام عباسی در ادامه شناخت تکلیف را دشوارتر از عمل به تکلیف عنوان کرد و افزود: تا شناخت صحیح تکلیف انجام نشود عمل به تکلیف بی معنا خواهد بود.

وی اولین عامل شناخت درست تکلیف را «سلامت نفس» دانست و تصریح کرد: انسان تا نفس خود را نسازد نمی تواند تکلیف را به درستی شناخته و به آن عمل کند، امام خمینی دارای سلامت نفس بودند و در خاطرات امام خمینی آمده است وقتی ساواک تصمیم گرفت امام را دستگیر کند ایشان با چنان صلابتی وارد خودروی ساواک شد که ماموران ساواک از امام می ترسیدند ولی امام هیچ ترس و واهمه ای نداشته است.

حجت الاسلام عباسی دومین عامل شناخت صحیح تکلیف را وجود «قوه فرقان» در انسان قلمداد کرد و گفت: این ویژگی به انسان توانایی تشخیص حق از باطل را می دهد، اکنون در آستانه انتخابات هستیم و وجود قوه تشخیص حق از باطل در انسان به یک انتخاب صحیح در انتخابات منجر خواهد شد.

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید بابایی اصفهان با اشاره به نقش بصیرت به عنوان یکی از عوامل شناخت صحیح تکلیف، اظهار کرد: بسیاری از متشرعین سعی می کردند امام  را از اعتراض جدی و شدید علیه حکومت پهلوی منصرف کنند و پیروزی و غلبه بر دستگاه پهلوی را نا ممکن می دانستند، ولی ایشان با بصیرتی که داشت وظیفه شرعی و دینی خود را  مبارزه با دستگاه فاسد پهلوی می دانست و در این راه هیچ گاه احساس یاس و ناامیدی نکرد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه انقلابی از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
آیت الله رئیسی در مبارزه با فساد با کسی شوخی ندارد و این مطلب را به همگان ثابت کردند،
0
0