۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۶۸۱۷۹۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

مشکلات ناشی از ناکارآمدی مسؤولان نباید به پای انقلاب نوشته شود

مشکلات ناشی از ناکارآمدی مسؤولان نباید به پای انقلاب نوشته شود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: مردم باید حساب بعضی از مشکلات و نارضایتی هایی که به ناکارآمدی بخشی از مسؤولان بر می گردد از حساب انقلاب جدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد که در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد با اشاره به این که ما برای انقلاب اسلامی از ظرفیت های گوناگون استفاده کردیم و آورده ها و سرمایه گذاری های ما بسیار مهم بوده است، گفت: به همین دلیل برداشت ها، وظیفه و رسالت ما نیز به همین نسبت بسیار مهم و سنگین است.

وی در ادامه سخنان خود به ظرفیت هایی که به واسطه آن انقلاب اسلامی به وجود آمده اشاره کرد و افزود: نخستین ظرفیت در شکل گیری انقلاب اسلامی ظرفیت، اعتقادی، اسلامی و ایمانی است که به برکت بعثت پیامبر گرامی اسلام داریم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که مردم ما برای حفظ و اقامه دین قیام و انقلاب کردند، گفت: همان طور که امام راحل فرمودند این انقلاب بر آمده الله اکبرهای مردم است و ظرفیت دینی، ایمانی و اعتقادی مردم که سرچشمه گرفته از بعثت است نخستین ظرفیتی است که از این ظرفیت برای این خیزش و انقلاب استفاده شد.

امام جمعه ساری، دومین ظرفیت در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی را ظرفیت سیاسی و ولایی دانست و خاطرنشان کرد: اسلام یک مکتب سیاسی، اعتقادی و دینی است که دیانت، سیاست و نظام سیاسی را در نظام ولایی دارد.

وی با اشاره به این که این بعد از نظام سیاسی در مکه هم بود اما چندان تجلی نکرد و پایداری آن در عصر و زمان ما به برکت غدیر است، ادامه داد: امروز اگر ما مقام معظم رهبری و دیروز امام را به عنوان کسی که دارای ولایت الهی و نیابت از امام زمان(عج) است این ولایت به تداوم همان ولایتی است که در غدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، ظرفیت عاشورای حسینی را سومین ظرفیت در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: الگوی این انقلاب قیام و عاشورای امام حسین(ع) است و عشق شهیدان ما به کربلا، شهادت و ملاقات با سید الشهدا(ع) است.

امام جمعه ساری، چهارمین ظرفیت شکل گیری و پیروزی انقلاب را ظرفیت فقهی دین اسلام برشمرد و افزود: فقه ظرفیت عظیمی برای اقتصاد، تعلیم و تربیت و مسائل اجتماعی، بانکذاری، حقوق انسان ها بر اساس الگوی فقهی دینی است و به همین دلیل ظرفیت فقهی دین مبین اسلام یک ظرفیت بسیار عظیمی برای ساختن بنای عظیمی مثل انقلاب اسلامی است و این ظرفیت را به برکت مکتب باقرین و صادقین داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران، پنجمین ظرفیت شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی را مهدویت و انتظار برشمرد و افزود: سربازان، مدافعان، رزمندگان، و خانواده های شهدا به عشق امام زمان(عج) برای زمینه سازی و مقدمه آن قیام و انقلاب جهانی قیام کردند و به جبهه ها رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، مدیریت و رهبری را ششمین ظرفیت شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امام راحل اگر از آن مدیریت و رهبری قوی و قدرتمند برخوردار نبودند و اگر چنین رهبر مقتدر، قوی و هوشیار، بیدار و دشمن شناس را نداشتیم به طور قطع چیزی به نام انقلاب اسلامی اتفاق نمی افتاد.

وی با اشاره به این که امام راحل دو بعد دارند که بعد مرجعیت جایگاه حقوقی ایشان است، افزود: علاوه بر آن از نظر شخصیت حقیقی نیز امام راحل انسانی است که علم و دانش بالا، ظرفیت اخلاقی بالا، اخلاص، تقوا، مردم دوستی، کرامت، هوشیاری، مدیریت قوی و رهبری هوشمدانه دارند و این دو بعد امام راحل هر دو با هم تأثیر گذار بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز نیز شخصیتی همچون امام راحل با قدرت همان مسیر و راه را ادامه می دهند، گفت: حوادث پس از امام راحل کمتر از حوادث ده سال بعد از انقلاب و ازسال 42 تا پیروزی انقلاب نیست، تصریح کرد: مقام معظم رهبری توانستند همه فرازونشیب ها و مقاطع حساس سال های پس از رحلت امام خمینی(ره) را با رهبری، هوشمندی و الهامات معنوی همچون امام راحل توانست مدیریت کنند.

امام جمعه ساری، هفتمین ظرفیت شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی را ظرفیت مردمی عنوان کرد و با بیان این که با وجود همه تلاش ها و از خودگذشتگی ها و ظرفیت ها، اگر مردمی مثل مردم ایران نمی داشتیم باز هم چنین انقلابی اتفاق نمی افتاد، افزود: امروز ایران اسلامی همه مشکلات را پشت سر گذاشته و مقتدرتر از هر روز دیگر در حال پیش روی است.

وی با بیان این که برای تداوم این انقلاب باید همین ظرفیت ها را به کار گیریم، ادامه داد: با توجه به در پیش بودن انتخابات مهم در کشور باید هم حضور حداکثری و هم انتخاب اصلح داشته باشیم و مسؤولان هم باید به این مردم خوب برای حفظ انقلاب بیشتر رسیدگی کنند چون ناراضی کردن مردم بزرگترین گناه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که حفظ انقلاب و نظام بزرگترین واجب و حسنه است، افزود: ضربه زدن به اعتماد مردم و آسیب رساندن به رضایت مندی عمومی بزرگترین گناه است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که نباید زمینه نارضایتی مردم در کشور فراهم شود، گفت: شاید بخشی از فشارها را دشمنان و ایادی آنها برای این که مردم را از صحنه خارج و انقلاب را رها کنند ایجاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که مردم باید حساب بعضی از مشکلات و نارضایتی هایی که به ناکارآمدی بخشی از مسؤولان بر می گردد از حساب انقلاب جدا کنند، خاطرنشان کرد: نباید نارضایتی ها و ناکارآمدی ها به پای انقلاب گذاشته شود./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
مرام افسادطلبان در انتخابات ها اگه رد صلاحیت شدیم: میگیم انتخابات مهندسی شده.اگه تایید صلاحیت شدیم و رای نیاوردیم: میگیم تقلب شده و فتنه بپا می کنیم‌.اگه تایید صلاحیت شدیم و رای آوردیم: میگیم گندکاریامون تقصیر شورای نگهبان و نظامه. میخواستن ما را تایید نکنن!
0
0