۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۸۱۸۱۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

مردم سالاری دینی، مهم ترین جلوه از تفکرات ناب امام راحل بود

مردم سالاری دینی، مهم ترین جلوه از تفکرات ناب امام راحل بود
مازندران - حجت الاسلام شکریان گفت: مردم سالاری دینی و حضور مردم در صحنه های مختلف کشور مهم ترین جلوه تفکرات اسلام ناب امام خمینی(ره) بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) برگزار شد، انقلاب اسلامی را حاصل مبانی و اندیشه های متعالی امام راحل دانست و گفت: مردم سالاری دینی و حضور مردم در صحنه های مختلف کشور مهم ترین جلوه تفکرات اسلام ناب امام خمینی(ره) بود.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و همه شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مظلوم قیام خونین ۱۵ خرداد و با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را می توان نتیجه تفکرات بی نظیر و برگرفته از مبانی  اسلام ناب امام راحل دانست.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه با تاکید بر اهمیت مطالعه اندیشه های مختلف امام راحل به ویژه اندیشه سیاسی ایشان، افزود: رجوع به سبک زندگی و اندیشه های سیاسی حضرت امام خمینی(ره) می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات را در جامعه اسلامی رفع کند.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت این دوره از  انتخابات و با  تاکید بر مشارکت  حداکثری ملت بزرگ ایران در  پای صندوق های رای، تصریح کرد: انتخابات یکی از مهم ترین و پر اهمیت ترین مباحث مورد  توجه  امامین انقلاب  است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح می تواند برای کشور بسیار حائز اهمیت  باشد و قطعا یک دولت جهادی و انقلابی با پشتوانه ملت بزرگ ایران می تواند بسیاری از مشکلات  در کشور را  رفع یا کاهش دهد.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود انتخابات را در کشور یکی از مهم ترین مبانی دموکراسی و مردم سالاری دینی دانست و خاطر نشان کرد: استقلال، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی امروز چشم جهانیان را به خود خیره کرده است و این مدل مردم سالاری دینی که حضرت امام خمینی(ره) آن را پایه گذاری کرد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: انقلاب اسلامی در ادامه با هدایت های بی بدیل خلف صالح امام راحل، مقام معظم رهبری امروز در اوج عزت و اقتدار قرار دارد نتیجه همان مبانی اسلام ناب حضرت امام خمینی  (ره) است.
 
وی با اشاره به وجود دموکراسی در طول تاریخ اسلام و تفاوت آن با دموکراسی های پوچ غرب، بیان داشت: به فرموده امام راحل آنچه در غرب شاهد هستیم دموکراسی نیست بلکه دیکتاتوری فاسد است اما مهم ترین جلوه زیبای دموکراسی و مردم‌ سالاری دینی در ایران‌ اسلامی در حال اجراء است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به ماهیت اسلامی و انقلابی جمهوری اسلامی اشاره و اظهار داشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با پشتوانه ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی در این چهل و دو سال توانستند انقلاب اسلامی را به عنوان الگویی ممتاز در منطقه و جهان تبدیل کنند و با تشکیل دولت اسلامی و انقلابی قطعا بسیاری از موانع و مشکلات هم در آینده رفع خواهد شد و جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت و توسعه به طور قطع و یقین گام های محکم تر و جدی تر برخواهد داشت./950/
ارسال نظرات