۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۶۸۱۸۳۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

جهادگران دلسوزانه و بدون هیچ چشمداشتی وارد عرصه جهاد و خدمت می‌شوند

جهادگران دلسوزانه و بدون هیچ چشمداشتی وارد عرصه جهاد و خدمت می‌شوند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: جهادگران عاشقانه، دلسوزانه و بدون هیچ چشم‌داشتی وارد عرصه جهاد و خدمت می‌شوند و این حرکت‌ها برکات زیادی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در بازدید از روند احیا و بازسازی مدرسه علمیه امام صادق (ع) روستای خرق فاروج و دیدار با جهادگران قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) حوزه علمیه استان، اظهار کرد: این‌گونه حرکت‌های جهادی که مدت‌ها است در کشور آغاز شده، مایه دلگرمی و مباهات بوده و به لطف الهی، خود منشأ برکات بیشتری نیز می‌شوند.

وی افزود: یکی از تفاوت‌های کارهای جهادی با دیگر اقدامات این است که جهادگران عاشقانه، دلسوزانه و بدون هیچ چشم‌داشتی وارد عرصه جهاد و خدمت‌رسانی می‌شوند و این حرکت‌ها برکات زیادی را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به اینکه قدرت نظام، کشور و مردم ما از قِبل دین است و اگر دین را از کشور جدا کنیم قدرت متمایز دیگری ندارد، گفت: همین اعتقادات مردم به دین، حوزه‌های علمیه و مراجع عظام تقلید است که دست‌به‌دست هم داده تا مردم ایران در یک جبهه و با وحدت و در مسیر انقلاب و امام (ره) حرکت کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ضمن تأکید بر تأثیر علما و روحانیون بر اعتقادات دینی مردم، تصریح کرد: هر زمان که علما در محل و منطقه‌ای بیشتر حضور پیدا کرده‌اند، تأثیر بسیار زیادی بر اعتقادات دینی و سلامت معنوی مردم گذاشته و باعث دوری آن جامعه از فساد شده‌اند.

وی ادامه داد: انقلابی که به رهبری امام خمینی (ره) آغاز و با همراهی مردم به سرانجام رسید و برکاتی که امروز در کشور شاهد آن هستیم، همه و همه از همین حضور علما در بین مردم نشئت گرفته است.

گفتنی است، مدرسه علمیه امام صادق (ع) روستای خرق فاروج با هدایت و راهنمایی‌های مرحوم آیت‌الله حاج شیخ ذبیح‌الله قوچانی و همت و نیت خیر حاج سید امین منصوریان و عموم مردم متدین و انقلابی روستای تفریحی گردشگری خرق فاروج قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وقف و ساخته شد و طلاب علوم دینی در آن مدرسه مشغول به تحصیل شدند؛ اما پس از چند سال این مدرسه علمیه توسط ساواک تعطیل و واقف نیز چند مدتی بازداشت شد و طلاب مدرسه نیز به مشهد مقدس و شهرستان‌های اطراف هجرت کردند.

طی چند سال اخیر قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) متشکل از طلاب و حوزویان خراسان شمالی اقدام به تجدید بنا و احیای این موقوفه کرده‌اند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات