۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۶۸۱۸۴۱
بسته انتخاباتی رسا؛

از توصیه ها و تذکرات انتخاباتی رهبر انقلاب تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

از توصیه ها و تذکرات انتخاباتی رهبر انقلاب تا قولی که جلیلی از مردم گرفت
در این بسته، اخباری شامل تذکر رهبر انقلاب درباره نسبت های خلاف عدم احراز بعضی از نامزدها درباره خانواده و فرزند و تکذیب فعالیت توئیتری رئیسی را تقدیم خوانندگان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، کمتر از 15 روز دیگر تا انتخابات باقی مانده است و حالا که در سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل قرار داریم بد نیست با بازخوانی آرا و اندیشه های ناب ایشان در خصوص انتخابات توجه داشته باشیم.

امام خمینی(ره) همواره میزان را رأی ملت می دانستند و تأکید داشتند که مراقب باشید مملکت به دست نااهلان نیافتد؛ این جملات ارزشمند تکلیف ما را در انتخابات ها به ویژه انتخابات ریاست جمهوری بسیار سنگین می کند.

بسیاری از کارشناسان و دلسوزان انقلاب اسلامی معتقدند که در شرایط کنونی تنها راه علاج مشکلات کشور حضور پرشور و حداکثری پای صندوق های رأی و انتخاب کاندیدای اصلح است.

در بسته انتخاباتی امروز، اخباری شامل تذکر رهبر انقلاب درباره نسبت های خلاف عدم احراز بعضی از نامزدها درباره خانواده و فرزندشان، تجدید میثاق آیت‌الله رئیسی با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، گام نخست دولت زاکانی، رونمایی رضایی از طرح نهضت خانه‌سازی ایرانیان، بر باد رفتن رویای ریاست جمهوری ظریف، نامه همتی برای «ناسا» و تکذیب فعالیت توئیتری رئیسی را تقدیم خوانندگان گرامی خواهیم کرد.

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به گرم‌تر شدن محیط انتخابات گفتند: دعوت مردم به حضور نیافتن در انتخابات با بهانه‌های واهی، عمل به خواست دشمنان است و اگر هر یک از دو رکن مردم‌سالاری و دین تضعیف شود، اسلام و ایران ضربه و سیلی خواهند خورد.

رهبر انقلاب افزودند: گفته می‌شود برخی به‌علت فشارهای معیشتی که همه ما آن را لمس می‌کنیم، برای شرکت در انتخابات مردد هستند یا برخی می‌گویند در دوره‌های قبل با شوق به فردی رأی دادیم اما در آخر دوره، منجر به دلخوری شد، بنابراین در انتخابات شرکت نمی‌کنیم. این موارد استدلال‌های درستی نیستند و نباید ما را از مشارکت در انتخابات دلسرد کنند.

ایشان تأکید کردند: اگر نابسامانی، ناکارآمدی و ضعف در مدیریت‌ها وجود دارد، باید آن را با انتخاب درست و خوب و روی کارآوردن مدیریت مردمی و اسلامی جبران کرد نه با شرکت نکردن در انتخابات.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر دقت در انتخاب و توجه به عملکرد کاندیداها افزودند: صرفاً به وعده‌ها و حرفها نمی‌توان اکتفا کرد همچنان‌که در قضیه مذاکرات هسته‌ای هم که در جریان است، همواره به مسئولان گفته‌ایم به عمل کار برآید و به حرفها و وعده‌ها نمی‌توان اعتماد کرد.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: کارآمدی را با حرف نمی‌شود تشخیص داد، بنابراین باید نگاه کرد که آیا گذشته و عملکرد کاندیداها، وعده‌های آنها را تأیید و تصدیق می‌کند یا نه؟

دستگاه های مسؤول نسبت های خلاف عدم احراز بعضی از نامزدها درباره خانواده و فرزند را جبران کنند

در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که احراز صلاحیت نشدند جفا و ظلم شد. نسبت‌هایی داده شد یا به خودشان یا خانواده‌شان که واقعیت نداشت. خانواده‌های محترم و عفیف که مواجه با چنین نسبت‌هایی شدند. گزارش‌های خلافی بود که بعد هم مشخص شد که خلاف است.

 ولی در فضای مجازی پخش شد. اینکه می‌گویم فضای مجازی رهاست همین است. حفظ آبروی افراد جزء بالاترین وظایف است. مطالبه من از دستگاه‌ها این است که جبران کنند. مواردی درباره خانواده و فرزند کسی داده شده که بعد معلوم شده که غلط است. این را جبران کنند.

خدا ما را از هتک حرمت مومن و تخلف از وظایف مان محفوظ بدارد. خداوند امام ما را در برزخ و قیامت با اولیاء محشور بفرماید. خداوند ان‌شاءالله این انتخابات را برای ملت ایران خیر قرار دهد و دشمن‌شکن قرار دهد که ان‌شاءالله همینطور هم خواهد شد.

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

راه علاج مشکلات و گرفتاری ها حضور در پای صندوق های رأی است

آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز دشمن در پی کاهش مشارکت مردم در انتخابات است، بیان کرد: دشمن به انتخابات نگاه می کند و اگر انتخابات ضعیف باشد در تمام بوق ها و کرناها علیه جمهوری اسلامی می دمند، اما اگر مردم پای صندوق های رأی حضور یابند، آن را بیان نمی کند.

وی تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی را مورد توجه قرار داد و گفت: انتظار فرج به منزله حرکت برای آینده، امید به آینده، کشور را برای آینده ساختن و برای ظهور آن حضرت(عج) آماده کردن است.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ام القرای جهان اسلام است و همه ما اعم از پیر و جوان به دولت ظهور امیدوار باشیم، عنوان کرد: امروز همه ما باید منسجم و امیدوار باشیم و سعی کنیم با تلاش های خود به نقطه های بلند برسیم.

وی با بیان اینکه امروز گرفتاری های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که دشمن برای ما ایجاد کرده است نباید ما را از آینده کشور ناامید کند، راه علاج مشکلات و گرفتاری ها را شرکت در انتخابات دانست.

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

تجدید میثاق آیت‌الله رئیسی با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی

آیت الله رئیسی در آستانه‌ سی‌ و دومین‌ سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، با حضوردر حرم مطهر بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و قرائت فاتحه، نسبت به مقام شامخ امام راحل، ادای احترام و با آرمان‌های ایشان تجدید بیعت کرد.

وی با بیان اینکه امام(ره) حقیقتاً مردم را باور داشت، گفت: امروز خیلی‌ها از مردم دم می‌زنند اما نگاه آنها به مردم تشریفاتی است اما تفاوت مکتب امام(ره) با دیگر مکاتب این است که ایشان مردم‌باور بود.

رئیسی افزود: شهدای بزرگوار ما در وصیت‌نامه‌های‌شان که به عنوان سند پیش روی ماست، نوشتند که ما رفتیم شما امام (ره) و خط امام(ره) را تنها نگذارید و ولی فقیه را یاری دهید و به فکر حل مشکلات مردم باشید و این امروز وظیفه همه ماست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، از ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی و استبدادگریزی به عنوان دیگرشاخصه خط امام(ره) یاد کرد و گفت: امام(ره) ظلم و فساد را برنمی‌تابیدند.

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

تعریض رهبر انقلاب، متوجه شورای نگهبان نیست و تاثیری در نتیجه اعلام شده ندارد

مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای، با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نسبت به برخی اظهارنظرها درباره بیانات امروز رهبر انقلاب در خصوص «جفا به برخی افراد در جریان بررسی صلاحیت‌ها» واکنش نشان داد.

فضائلی نوشت: «تعریض رهبر انقلاب به جفا و ظلم به برخی نامزدها در جریان احراز صلاحیت برای ریاست جمهوری، متوجه شورای محترم نگهبان نیست و تاثیری در نتیجه اعلام شده از سوی این شورا ندارد».

حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌ پیش از ظهر امروز و در سخنرانی سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفتند: «در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که احراز صلاحیت نشدند جفا و ظلم شد. نسبت‌هایی داده شد یا به خودشان یا خانواده‌شان که واقعیت نداشت. خانواده‌های محترم و عفیف که مواجه با چنین نسبت‌هایی شدند. گزارش‌های خلافی بود که بعد هم مشخص شد که خلاف است. ولی در فضای مجازی پخش شد. اینکه می‌گویم فضای مجازی رهاست همین است. حفظ آبروی افراد جزء بالاترین وظایف است. مطالبه من از دستگاه‌ها این است که جبران کنند. مواردی درباره خانواده و فرزند کسی داده شده که بعد معلوم شده که غلط است. این را جبران کنند».

پس از این بیانات رهبر انقلاب، برخی جریان‌های سیاسی عجولانه و با جریان‌سازی در فضای مجازی، معنای بیانات مقام معظم رهبری را «تجدیدنظر شورای نگهبان در احراز صلاحیت یکی از چهره‌های سیاسی» ادعا کرده‌ بودند که به هیچ وجه درست نیست.

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

گام نخست دولت زاکانی

زاکانی معتقده که امروز مسببان وضع موجود، مدعی اصلاح کشور شده‌اند و هیچکسی مسئولیت 8 سال اخیر را برعهده نمی‌گیرد، او گفته: برای مبارزه با اژدهای هفت سر فساد آمده‌ام و معتقدم ریشه مشکلات کشور در همین‌جاست.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس درباره برنامه‌اش هم گفته که یک برنامه تحولی در ۴ محور آماده کرده‌ایم که شامل «اقتصاد و مدیریت»، «اجتماع و فرهنگ»، «سیاست و امنیت» و «سیاست خارجی» می‌شود.

زاکانی وعده داده که اولین گام دولت «اقدام و اصلاح»، اصلاح خود دولت خواهد بود و گفته: تحول در سیاست خارجی از طریق توسعه ارتباط با 15 کشور همسایه و محور مقاومت، از جمله برنامه‌های دولت آینده خواهد بود.

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

جلیلی از مردم قول گرفت

سعید جلیلی گفته: اینکه بنده گفتم یکی از مشکلات کشور، کار نمایشی است، به این معنا نیست که با نمایش مخالف هستم. اگر کار واقعی انجام بشود، حتماً باید آن را نمایش داد.

دولت سایه یعنی سایه مردم باید بر سر دولت باشد. سازوکاری باید داشته باشیم که مردم بتوانند سایه خود را بر سر دولت داشته باشند. این ترجمان امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر منحصر به دو موضوع کوچک نیست.

من از مردم می‌خواهم قول بگیرم که معطل کسی نمانند و هر کسی که رئیس‌جمهور شد، مردم این هسته‌ها را تشکیل دهند تا به بهبود امور کمک کنند.

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

روش کار من، در اتاق نشستن نیست

سید ابراهیم رئیسی درباره اولین جمله خود به مردم در صورت پیروزی در انتخابات گفته که به مردم ایران می‌گفتم که امروز پایان فساد و رانت در کشور است.

او تأکید کرده که روش کار من، در اتاق نشستن نیست و گفته: حتماً برنامه دارم که اوایل تشکیل دولت تا زمانی که کار شکل بگیرد، هفته ای یک بار از طریق رسانه ملی با مردم سخن بگویم. پس از آن نیز حتماً ماهی یک بار با مردم سخن خواهم گفت.

رئیسی معتقده که اگر ما برای اشتغال و مسکن آنها مساعدت کنیم، خودشان مسأله ازدواج را حل می‌کنند. او اولویت اول خودش را هم معیشت و سفره مردم عنوان کرده.

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

نباید قهر کنیم/ تحریم مانع کار نیست

محسن مهرعلیزاده بیانیه دوم انتخاباتی خود را صادر کرده و گفته: دولت من از بدنه کار آزموده جریان اصلاحات و البته اصولگرایان معتقد به اصلاحات تشکیل می‌شود.

او معتقده که دقیقا در همان لحظه تاریخی ایستاده‌ایم که نباید قهر کنیم، نباید یکدیگر را تنها بگذاریم، نباید ذهنمان را پر کنیم از کینه و غم، نباید فراموش کنیم که همیشه یک ملت بوده‌ایم.

او در سخنانی هم به مردم قول شفافیت و صداقت داده و گفته: رئیس‌جمهور اگر فردی مسلط به قانون و مسلط به حوزه‌ اجرا باشد نمی‌تواند بگوید اختیاراتم کم است

مهرعلیزاده معتقده که درصد خیلی کمی از مشکلات کشور مربوط به تحریم است؛ تحریم‌مانع کار نیست بلکه بروکراسی و خویشاوندگرایی مانع کار است.

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

30 سال بنگاه‌داری کرده‌ام

عبدالناصر همتی معتقده که مشکل مردم اقتصادی است و باید اجازه داد کشور را یک اقتصاددان اداره کند. او گفته هیچ یک از نامزدها سابقه کار اقتصادی نکرده‌اند اما من 30 سال بنگاه‌داری کرده‌ام.

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

رونمایی رضایی از طرح نهضت خانه‌سازی ایرانیان

محسن رضایی طرح نهضت خانه‌سازی ایرانیان را از مهمترین اولویت‌های دولت خود عنوان کرده و گفته: با مطالعه به طرحی رسیدیم که کسانی که خانه می‌سازند را به بازار سرمایه متصل می‌کنیم و خریداران خانه را به بانک‌ها. متقاضیان مسکن هم در این طرح فقط 10درصد آورده خواهند داشت.

او این را هم گفته که دولت من دولت تهران نیست، دولت من دولت همه مردم ایران است.

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

از نیاز‌های مردم جا مانده‌ایم

قاضی‌زاده هاشمی جامعه را موجودی رو به رشد توصیف کرده و گفته: علت عقب‌ماندگی دولت‌ها به خاطر این بوده که عملکرد آنها متوازن و همزمان با نیاز‌های مردم نبوده است

کاندیداتوئیت|راهکار زاکانی برای کاهش سن ازدواج/ تکذیب فعالیت توئیتری رئیسی

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

 

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

 

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

 

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

 

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

 

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

نکته آخر این بخش اینکه سخنگوی شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله رئیسی درباره صفحه سید ابراهیم رئیسی در توئتیر آب پاکی را روی دست همه ریخته و گفته که صفحاتی که در توییتر به نام آیت‌الله رییسی فعال است ارتباطی با ایشان ندارد و مطالب آنها فاقد استناد است.

همتی هم برای ناسا نامه نوشت/ اصلاحات به همتی نزدیک‌تر شد؟

عبدالناصر همتی طی نامه‌ای به نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان (ناسا) درخواست حضور در این تشکیلات انتخاباتی برای ارائه برنامه‌های خود داده است.

او در این نامه‌ به نمایندگی خود برای جبهه اصلاحات در این دوره از انتخابات تاکید کرده.

جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح طلب گفته که جبهه اصلاحات ایران هنوز نه درخواست همتی و نه درخواست مهرعلیزاده را نپذیرفته و هر زمان نتیجه مشخص شود اعلام می‌شود.

محمد عطریانفر، از اعضای مرکزی کارگزاران در پاسخ به این سوال که حزب کارگزاران از همتی حمایت می‌کند یا خیر گفته که پاسخ مختصر من بله است. او معتقده که همتی و مهرعلیزاده با هم حرکت می‌کنند و قبل از پایان رقابت انتخاباتی هر کدام موقعیت بهتری داشت، دیگری به سود او کنار می‌رود.

حمیدرضا جلایی‌پور، عضو حزب اتحاد ملّت معتقده که اصلاح‌طلب‌ها با قهر و رأی ندادن ضعیف‌تر می‌شوند. او گفته: رای ایران، برای توسعه، برای مقاومت در برابر اقتدارگرایی و برای پیروز نشدن نامزد مد نظرشان به عبدالناصر همتی رای می‌دهم.

زیباکلام: روحانی وضعیت اقتصادی را بهبود داد

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این گفته بود «اگر به سال ۹۶ برگردیم باز هم به روحانی رأی می دهم» در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «در نتیجه انتخاب آقای روحانی تغییرات زیادی در کشور به وجود آمد…سیاست خارجی ایران به سمت‌وسوی تنش‌زدایی پیش رفت. مذاکرات جدی بر سر مسئله هسته‌ای آغاز شد که منجر به برجام شد. وضعیت اقتصادی هم بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد».

زیباکلام در ادامه نوشت: «اما آنچه اتفاق افتاد در چهار سال دوم آقای روحانی همچون آب سردی بر پیکر اصلاح‌طلبان بود. هیچ‌کدام از امیدها، انتظارات و توقعات آن ۲۴ میلیون رأی‌دهنده در دولت بعدی آقای روحانی تحقق نیافت. اینکه چرا این اتفاق افتاد خود حدیث دیگری است».

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

برخلاف ادعای زیباکلام، طولانی‌ترین رشد اقتصادی منفی سه دهه اخیر در دولت روحانی رقم خورد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، از ابتدای دهه هفتاد شمسی تاکنون، کشورمان در ۳۰ فصل با رشد اقتصادی منفی همراه شده است که ۱۲ فصل آن در دولت روحانی (۴ فصل در دولت یازدهم و ۸ فصل در دولت دوازدهم) رخ داده است.

در دولت روحانی، اشتغال خالص در مقایسه با دولت قبل حدود ۴۰ درصد سقوط کرده است. علاوه بر این دولت روحانی پس از دولت هاشمی بالاترین تورم پس از انقلاب را به مردم تحمیل کرده است.

اگر آمار نرخ بیکاری بر مبنای داده‌های صندوق بین‌المللی پول را مبنا قرار دهیم، بالاترین شاخص فلاکت در ایران به سال ۱۳۷۴ – دولت هاشمی- مربوط می‌شود زیرا در آن سال نرخ تورم به ۴۹٫۴ درصد و نرخ بیکاری به ۱۰ درصد رسید؛ بنابراین شاخص فلاکت در سال ۱۳۷۴ بالغ بر ۵۹٫۴ درصد بود.

اما نکته قابل توجه اینجاست که دولت آقای هاشمی در سال آخر کاری خود (۱۳۷۵) شاخص فلاکت را به ۳۲٫۳درصد کاهش دهد اما دولت روحانی کشور را با شاخص فلاکت ۴۶درصدی به دولت بعدی تحویل می‌دهد.  این یعنی دولت روحانی، کشور را با بدترین وضعیت شاخص فلاکت به دولت آینده تحویل خواهد داد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ تورم سال ۱۳۹۹ در مناطق شهری کشور به ۳۶٫۲ درصد رسید. این نرخ دومین تورم بالای ایران پس از انقلاب محسوب می‌شود.

براساس آمار، قیمت اقلام خوراکی در دوره ۸ ساله دولت روحانی حدود ۷ برابر افزایش یافت. قیمت دلار در دولت روحانی ۷۸۰ درصد گران شد و خودرو حدود ۷۰۰ درصد گران شد.

قیمت مسکن در دولت روحانی حدود ۶۰۰ درصد افزایش یافت و اجاره بهای مسکن نیز در این دولت افزایش سرسام آوری داشت و عملکرد دولت روحانی در حوزه مسکن موجب شد که خانه دار شدن برای بخش قابل توجهی از جامعه تبدیل به رویاء شود.

لازم به ذکر است که در دولت یازدهم(دولت اول روحانی) اقتصاد مقاومتی در حد حرف مطرح شد، رکود بازار مسکن تداوم یافت، شاهد رشد منفی و رکورد زنی بیکاری بودیم، سرمایه گذاری داخلی و خارجی کاهش پیدا کرد، شاهد رشد جهشی نرخ ارز بودیم و بودجه جاری دولت سه برابر شد.

حامیان دولت روحانی، تورم تک رقمی (۹ درصدی) را یکی از دستاوردهای دولت یازدهم می نامند، اما باید دانست که در حوزه کنترل گرانی و سطح عمومی قیمت‌ها گروه اقتصادی دولت تنها موفق به مهار تورم شدند، اما نتوانستند جلوی گرانی کالاهای اساسی را بگیرند. بسیاری از کارشناسان درباره کاهش تورم و تک‌رقمی شدن آن در دولت تدبیر و امید هم معتقدند که پایین آمدن نرخ تورم بیشتر به دلیل رکورد اقتصادی سنگین در وضعیت موجود است.

روزنامه حامی دولت: رویای رئیس جمهوری ظریف بر باد رفت

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «ظلم به ظریف» نوشت: «سیدحسن خمینی امروز به‌ جای آنکه همچون سیدابراهیم رییسی یا آن ۶ کاندیدای اصولگرا و غیراصولگرای دیگرِ انتخابات خود را آماده حضور در مناظره و تکیه بر کرسی ریاست‌جمهوری کند، خارج از گود از چند و چون مملکت‌داری و حفظ احترام مردم و راه‌حل مشکلات جمهوری اسلامی می گوید؛ هرچند هیچ تضمینی وجود ندارد که شورای نگهبان او را هم به سرنوشت علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری دچار نمی‌کرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «رییس بنیاد حفظ و نشر آثار بنیانگذار جمهوری اسلامی در جدیدترین اظهاراتش از ظلمی گفته که معتقد است در حق وزیر امور خارجه ایران روا شده است. وزیری که احتمال حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری بالا رفته بود ولی انتشار یک فایل صوتی آن هم در بدترین زمان ممکن سبب شد تا رویای رییس‌جمهوری دیپلمات در ایران حداقل برای ۴ سال و بلکه ۸ سال به دست باد سپرده شود».

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

قهرمان سازی و مظلوم نمایی، دو ترفندی است که اصلاح طلبان برای فرار از پاسخگویی درباره عملکرد دولت روحانی از آن بهره می برند.

شواهد و مستندات موجود حکایت از این دارد که آقای ظریف یکی از ضعیف ترین وزرای دولت روحانی و همچنین ضعیف ترین وزیر خارجه پس از انقلاب بوده است.

در دوره وزارت ظریف، در قلب راکتور هسته ای بتن ریخته شد و تاکید شد که تحریم ها بالمره لغو می شود، اما در پسابرجام شاهد افزایش تحریم های ضدایرانی بودیم.

ظریف همان وزیری است که پس از فاجعه منا مقابل امیر کویت زانو زد و رفتار بسیار منفعلی در مقابل آل سعود انجام داد و همین قصور و تقصیرها موجب شد که در مسئله فاجعه منا، جای طلبکار و بدهکار عوض شود.

در دوره وزارت ظریف برای اولین بار آمریکا- دولت باراک اوبامی مودب و باهوش- به خود جرات داد که از ورود نماینده ایران به سازمان ملل جلوگیری کرده و برچسب تروریست! به نماینده ایران بچسباند.

در دوره وزارت ظریف برای اولین بار اروپا به خود جرأت داد که یک دیپلمات ایرانی را به صورت غیرقانونی بازداشت کرده و چندین دیپلمات ایرانی را نیز اخراج کند!

در دوره وزارت ظریف، دیپلماسی منطقه ای در ضعیف ترین وضعیت خود قرار گرفت و دیپلماسی اقتصادی نیز کاملا فشل بود.

در دوره وزارت ظریف، فرانسه تنها ۴۸ ساعت پس از سفر وزیر خارج ایران به پاریس، میتینگ منافقین را برگزار کرد و آلمان نیز در کمال وقاحت از سوخت رسانی به هواپیمای حامل وزیر خارجه ایران امتناع کرد.

ظریف همان وزیری است که با ادعاهایی همچون پولشویی گسترده در نهادهای حاکمیتی ایران و ایجاد دوگانه دروغین «میدان- دیپلماسی» ذوق زدگی رسانه های معاند را در پی داشت.

«صدای سوم» همان «دولت سوم روحانی» است

روزنامه سازندگی برای چندمین روز متوالی، صفحه اول خود را به صورت کامل به «عبدالناصر همتی» اختصاص داد و با تیترهای «صدای سوم»، «همتی زیر تیغ»، «با سانسور مخالفم»، «حملات اصولگرایان به عبدالناصر همتی اوج گرفت» و...از این کاندیدای اصلاح طلب که از اعضای کابینه روحانی نیز بوده است، حمایت کرد.  

این روزنامه اصلاح طلب، همتی را «صدای سوم» نامیده است، صدایی که مستقل است و به دو حزب اصلی یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان تعلق ندارد. اما برخلاف این ادعا، اتفاقا همتی نماینده ویژه دولت روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است.

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

تحلیلگران معتقدند که در صورت پیروزی همتی در انتخابات، وی «دولت سوم روحانی» را تشکیل می دهد. برخی رسانه ها پیش از این گمانه زنی کرده بودند که اگر همتی رئیس جمهور شود، «اسحاق جهانگیری» را به عنوان معاون اول انتخاب خواهد کرد.

همتی به دلیل اختصاص ندادن ارز به نهاده ها، یکی از بانیان اصلی گرانی مرغ و صف های طویل خرید مرغ در ماههای اخیر بوده است. وضعیت غیرقابل قبول در بورس، افزایش قیمت نرخ ارز، ایجاد تورم بیش از ۴۰ درصدی، چاپ پول بدون پشتوانه، افزایش رشد نقدینگی، سقوط ارزش پول ملی و...تنها بخشی از کارنامه ضعیف و غیرقابل دفاع همتی در ریاست بانک مرکزی است.

همتی در روزهای اخیر بجای پاسخگویی درباره عملکرد خود و ارائه برنامه کاربردی برای برون رفت از وضع فعلی، دقیقا مشابه اقدامات روحانی سعی در ساخت دوگانه های کاذب در موضوعاتی همچون حجاب و فیلترینگ دارد.

برای دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

از تذکر رهبری به نهادهای مسؤول احراز صلاحیت تا قولی که جلیلی از مردم گرفت

ارسال نظرات