۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۸۱۸۶۲
آیت الله احمدی فقیه یزدی:

انتخاب افراد غیرعادل، دین و دنیای مردم را نابود می‌کند

انتخاب افراد غیرعادل، دین و دنیای مردم را نابود می‌کند
استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: تاریخ نشان داده هرگاه افراد غیرعادل برمنصب ریاست نشسته اند، کارها سر و سامان نگرفته و دین و دنیای مردم به سمت نابودی و تباهی کشیده شده است.

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا با اشاره به عدالت گستری در جامعه اظهار داشت: وقتی در رابطه با عدالت بحث می شود باید تمام موارد در امور زندگی به عدالت ختم شود. مرحوم شیخ انصاری هم نظرشان همین موضوع است که تمام امور باید به دست مؤمنین و اهل عدالت اجرا شود.

وی در ادامه افزود: اصل کار باید به عدول مؤمنین برگردد، اگر همه جا مؤمنین عادل بر سر کار باشند، امور به احسن وجه صورت می پذیرد.

آیت الله احمدی فقیه گفت: تاریخ نشان داده است که از صدر اسلام هرگاه افراد غیرعادل برمنصب ریاست نشسته اند، کارها سرو سامان نگرفته و دین و دنیای مردم به سمت نابودی و تباهی کشیده شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسؤولین باید کارها را براساس منشاء عدالت پیش ببرند، بیان داشت: مسؤول عادل می داند که باید به خدا پاسخگو باشد، لذا تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا امور را به بهترین وجه سر و سامان بخشد، معتقد به خدا و قیامت قطعاً متعهد و در مقابل مردم هم پاسخگو خواهد بود، چنین مسؤولی در هر شرایطی خدمت به خلق خدا و مؤمنین را وظیفه اصلی خود می داند.

آیت الله احمدی فقیه در پایان خاطر‌نشان کرد: ملت ایران باید با بصیرت و آگاهی از کارنامه نامزدهای انتخابات کسی را انتخاب کنند که درد انقلاب، جامعه و معیشت مردم را دارد، چنین شخصی در جامعه تحول ایجاد می کند، مردم به دنبال کسی هستند که بتواند به وضعیت اقتصادی جامعه سرو سامان ببخشد، امیدوارم با انتخاب صحیح این اتفاق تحقق پیدا کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
شاخص اصلح کیست؟
1
0