۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۶۸۱۸۷۶
امام جمعه موقت تهران:

نخبگان حوزه و دانشگاه مردم را دعوت به حضور در انتخابات کنند

نخبگان حوزه و دانشگاه مردم را دعوت به حضور در انتخابات کنند
اصفهان - حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: در زمان طاغوت کشور ما دست نشانده آمریکا بود، امام خمینی به عنوان یک فقیه و عالم دین به کشور ما استقلال و عزت بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعات، مبلغین و روحانیون اصفهان در گلستان شهدای اصفهان، با بیان اینکه امام صادق(ع) می‌فرمایند مراجعه به حکام و دستگاه طاغوت از نگاه قرآن و شریعت ممنوع است، گفت: تقابل پیروان مکتب اهل بیت(ع) با حاکمان ظالم و طاغوت‌ها در جهان است.

وی ادامه داد: تفاوتی ندارد طاغوت بنی امیه باشند یا بنی عباس، هرکسی در مقابل حق و منافع مردم و بشریت قرار بگیرد طاغوت است، بنابراین دشمن شناسی، طاغوت شناسی و قرار گرفتن در برابر طاغوت یکی از آموزه‌های دینی است که سیره پیشوایان معصوم ما نشان دهنده صحت این آموزه است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه در شرایطی که مراجعه به طاغوت حرام است امام صادق(ع) می‌فرمایند به شخصیت‌های مرتبط و آشنا با متون دینی مراجعه کنید، اظهار کرد: امام صادق(ع) در ادامه روایت می‌فرمایند باید در شرایط غیبت به کسانی رجوع کنید که اهل فهم و دانش دین هستند و این دانش باعث می‌شود این افراد اهل معرفت و اجتهاد باشند و بتوانند در مسائل دینی استنباط داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: باید به علما و فقهایی که پناه و ملجأ مردم هستند در زمان غیبت رجوع کرد و امام صادق(ع) این فقها را حاکم قرار داده است، مدرسه اهل بیت(ع) راه را برای حرکت عظیم پانزده خرداد فراهم کرد.

وی ادامه داد: در زمان غیبت فقها و شخصیت‌های تربیت یافته در مسیر دین باید مسیر حرکت جامعه اسلامی را تبیین کنند و ادامه بدهند و این راهی است که به اقتدار می‌انجامد، دستاوردهای پانزده خرداد را می‌توان در طول چند دهه مشاهده کرد، پانزده خرداد باعث شد ملتی که نام و نشانی نداشت و کشوری که در منطقه نقشی ایفا نمی‌کرد و همواره مستعمره و دست نشانده بوده و هویت و شخصیتی نداشته است، هویت و شخصیت پیدا کند.

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به جدایی بحرین با تصویب دولت شاهنشاهی تصریح کرد: کشور ما در زمان طاغوت دست نشانده آمریکا و ژاندارم آمریکا در منطقه بود، اما امام خمینی به عنوان یک فقیه و یک عالم دین که فهم و درک درستی از مسائل از جمله رویکردها و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی داشت و می‌دانست راه عزت و اقتدار ملت از کدام مسیر عبور می‌کند این زعامت را آفرید و رهبر معظم انقلاب راه را برای عزت و اقتدار کشور ما همواره کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران وحدت دنیای اسلام در بازگشت به هویت دینی و اسلامی را دستاورد رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: اقتدار و حفظ و ثبات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و رشد و تعالی و پیشرفت کشور دستارد راهبری و هدایت و رهبری کشور از سوی رهبر معظم انقلاب است.

وی نخبگان حوزوی و دانشگاهی را دارای مسؤولیت جدی در خصوص مسائل مربوط به انقلاب اسلامی و حفظ و رشد و تعالی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: باید مردم را ترغیب به حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری کرده و راه را برای مردم هموار کنیم، دولتمردان نیز باید راه را برای حضور و مشارکت مردم هموار کنند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات