۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۸۱۹۰۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

انتخابات برای ما مشی سیاسی به همراه دارد

انتخابات برای ما مشی سیاسی به همراه دارد
اصفهان - آیت الله سلیمانی با تأکید براینکه انتخابات برای ما مشی سیاسی به همراه دارد، گفت: ما وظیفه داریم مشی سیاسی خود را مثبت کنیم.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به اینکه امروزهیچ موضوعی مهم‌تر از موضوع انتخابات در کشور نیست و هیچ رسالتی هم وزن با رسالت انتخابات نیست، گفت: انتخابات مهمترین پدیده‌ای است که اذهان عمومی باید متوجه این پدیده باشد.

وی انتخابات را دارای چهارمؤلفه انگیزه، اراده، اختیار و انتخاب دانست و افزود: به برکت جمهوری اسلامی «اختیار» و «اراده» و «آزادی» به مردم واگذار شده است، اما آنچه دراین بین مهم است «انگیزه» حضور در انتخابات است که با چه انگیزه و هدفی در پای صندوق‌های رای حاضر شویم.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه انگیزه‌ها دروجود افراد مثبت یا منفی است، ادامه داد: مثبت مانند ایثار، فداکاری، مردانگی، جوانمردی و غیرت است و منفی مانند خرابکاری، آدم ربایی و سرقت و کار‌های خلاف است که هردو نیاز به انگیزه دارد.

وی به رسالت سنگین همه انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه امروز دو جریان داخلی و خارجی در ماجرای انتخابات مقابل یکدیگر صق آرایی کرده اند، گفت: امروز یک جریان منفی وسیع و گسترده در صدد انگیزه سوزی است تا انگیزه مردم را برای حضور در انتخابات نابود و مردم را مأیوس کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: یک جریان نیزاز دلسوزان نظام در درون کشور برای ایجاد انگیزه بین مردم هستند که در رأس این جریان رهبر معظم انقلاب قراردارد و مرتب در سخنرانی‌های خود مشارکت حداکثری را بعنوان یک مطالبه و هدف امام امت و شهدا به ما یادآوری می‌کند.

آیت الله سلیمانی لبیک به ندای رهبرمعظم انقلاب را وظیفه همگانی دراین برهه از تاریخ اعلام کرد و اظهارداشت: برای ایجاد انگیزه و حضور مردم در انتخابات باید آگاهی و بصیرت خود را نسبت به زمان و شرایط کشور و جایگاه خود دردنیا ارتقاء بدهیم، چراکه اگر درک صحیح از موقعیت و جایگاه نظام و کشور داشته باشیم و حساسیت انتخابات را به خوبی درک کنیم و نقش آن را در پیشبرد اهداف نظام و برنامه‌های عالی کشوربدانیم و راه ناکامی دشمنان را با حضورحداکثری در پای صندوق‌های رای بشناسیم در آن زمان است که در عرصه انتخابات حضور پرشوری خواهیم داشت.

وی با تأکید براینکه نارضایتی خود ازعملکرد کارگزاران را با علاقه خود با اصل نظام و انقلاب باید جدا بدانیم، گفت: نارضایتی ما از برخی عملکرد‌ها و بورکراسی اداری فلج کننده در کشور تردیدی نیست و می دانیم کشور مدینه فاضله نیست، اما گلایه از کارگزاران جدای ازعلاقه مندی به اصل نظام و انقلاب است.

به گفته وی انقلاب اسلامی مبری از عیب است و انقلاب ازاندیشه، ولی فقیه جامع الشرایطی است که مدت‌ها در نجف ولایت فقیه را تدریس و برای دنیا تدوین کرده است وبه برکت اندیشه امام بهترین فرزندان کشور به شهادت رسیدند و انقلاب با خون شهدا آبیاری شده است.

آیت الله سلیمانی گفت: گلایه ما از کارگزاران است، اما علاقه و دلدادگی ما به اصل انقلاب و نظام الهی و رهبری و شهدا است، چرا که انقلاب ما دستاورد شهدا و رهاورد امام امت است.

وی به لزوم تزریق امید در کالبد فکری همه احاد جامعه اشاره کرد و عنوان کرد: در فرهنگ دینی امید از اصول مسلم دینی ما و از جنود عقل است و به هر اندازه که عقل کامل‌تر باشد امید بیشتراست و درنقطه مقابل یأس و ناامیدی از جنود کفر و از جنود شرک و نفاق است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه کافر مایوس است و مومن نباید مأیوس باشد، گفت: رهبرمعظم انقلاب می‌فرماید همه مشکلات جامعه قابل حل است به شرطی که انتخاب درست وخوبی داشته باشیم.

آیت الله سلیمانی با تأکید براینکه انتخابات برای ما مشی سیاسی به همراه دارد، گفت: ما وظیفه داریم مشی سیاسی خود را مثبت کنیم.

لازم به ذکر است، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات