۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۸۱۹۱۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

آقایان با ارز ۴۲۰۰ تومانی خاک برای خوابیدن گربه وارد کرده اند

آقایان با ارز ۴۲۰۰ تومانی خاک برای خوابیدن گربه وارد کرده اند
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی گفت: امروز ارز ۴۲۰۰ تومانی را به کالا‌هایی اختصاص داده اند که جای تأسف دارد؛ با این ارز‌ها خاک برای خوابیدن گربه وارد کرده اند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی در جلسه تبیینی و تحلیلی انتخابات ویژه مبلغان، نخبگان و طلاب و فضلای استان های اصفهان و همدان که در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، اظهار داشت: مدل های غربی، مدل منتسب به طاغوت است و قرآن دستور داده است که باید از مدل طاغوت پرهیز کرد؛ انقلاب ما برای فاصله گرفتن از طاغوت بود و امروز باید سوال کنیم که آیا اهداف انقلاب محقق شده یا در برخی از موضوعات از اهداف اصلی انقلاب فاصله گرفته ایم و کند بوده ایم؟

وی ابراز داشت: حقیقت این است که حرکت به سمت اهداف انقلاب که «استقلال» در آن جامعیت دارد، در برخی از زمان ها تند بوده و در برخی از زمان ها و عرصه ها کند شده و یا روند معکوس داشته است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: یکی از ویژگی های نظام تربیتی این است که تولی و تبری در عمق جان نوجوانان ما نهادینه شود؛ امروز آمریکا شیطان اکبر است و اگر تبری از آمریکا در عمق جان نوجوانان ما نهادینه نشود، از اهداف انقلاب فاصله گرفته ایم.

این استاد حوزه تصریح کرد: امروز برخی در رأس مسئولیت قرار گرفتند که نه تنها جنایت های آمریکا را در کتاب های درسی نیاورده اند، نام حسین فهمیده را نیز از کتاب ها حذف کرده اند تا به قول خودشان، خشونت ترویج نشود و دست به دامن سندهایی همچون سند 2030 شده اند.

دبیر قرارگاه حوزوی آیت الله رئیسی بیان داشت: یکی از مشکلات امروز کشور، بانک های ما هستند که مردم را به بیچارگی رسانده اند؛ این بانک ها پنج برابر سرمایه خود، خلق پول کرده اند و باید با آنان مقابله کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی اظهار داشت: مقابله با این رفتارهای غلط و حرام در کشور، باید به دست شخصی انجام بپذیرد که بتواند با فساد مقابله کرده و اهل مسامحه و طمع ورزی نباشد.

وی ابراز داشت: سیستم بانکی کشور، سیستمی منحرف است که مردم را بیچاره کرده است؛ باید شخصی در رأس قوه مجریه قرار بگیرد که این نابسامانی ها را سروسامان دهد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: امروز ارز 4200 تومانی را به کالاهایی اختصاص داده اند که جای تأسف دارد؛ با این ارزها لوازم آرایشی وارد می کنند؛ با این ارزها خاک برای خوابیدن گربه وارد کرده اند؛ پول ملت را گرفته اید و این کالاها را وارد کرده اید؟ چه کسی باید به این نابسامانی ها سروسامان دهد؟ باید شخصی اصلح و دلسوز در رأس کار قرار بگیرد.

این استاد حوزه تصریح کرد: ما نیازمند مدل های اقتصادی قرآن محور هستیم و چنین مدلی نیز وجود دارد و می تواند مشکلات اقتصادی و معیشتی ما را نجات دهد.

دبیر قرارگاه حوزوی آیت الله رئیسی بیان داشت: امروز توانمندی، قدرت و جرأت در آیت الله رئیسی وجود دارد و باید تلاش کنیم ایشان در رأس قوه مجریه قرار گیرد تا مجددا امید به کشور و مردم برگردد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی اظهار داشت: گمشده دوران معاصر کشور و تمدن مادی، اخلاق است و هرچه کشور ما به سمت مادی شدن بیشتر حرکت می کند، ضرورت اخلاقی شدن بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و باید شخصی اخلاق محور همچون آیت الله رئیسی در رأس کار قرار گیرد تا در کنار توانمندی های خود، اخلاق را نیز سرلوحه فعالیت ها قرار دهد.

وی ابراز داشت: ایشان به خاطر شخصیت اخلاقی خود، جواب سخنان و اعمال خلاف اخلاق را نمی دهد؛ اما بصیرت افزایی وظیفه ماست و باید مردم را بیدار کنیم.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: ما وظیفه داریم همچون ماه مبارک رمضان و ماه محرم که به تبلیغ می پردازیم، برای انتخابات نیز تبلیغ کنیم تا انقلاب فراموش نشود.

این استاد حوزه تصریح کرد: برای امیدواری مردم، باید آینده زیبای واقعی را جلوی مردم نشان داد؛ صرف رؤیاپردازی نمی تواند امیدبخش باشد و نشانه های امیدبخش نیز فعالیت های چندساله آیت الله رئیسی است که در این سال ها شاهد آن بوده ایم.

دبیر قرارگاه حوزوی آیت الله رئیسی گفت: امروز شش درصد منابع دنیا در کشور ماست و یک درصد جمعیت جهان را داریم؛ پس نباید وضع مردم ما به این صورت باشد؛ بنابراین نیاز است شخصی همچون آیت الله رئیسی با روحیه جهادی و انقلابی در کشور داشته باشیم تا به وضع موجود سروسامان دهد.

وی یادآور شد: آیت الله رئیسی کاندیدای نظام و حاکمیت نیست؛ بلکه ایشان کاندیدای مردم است و از طرف مردم برای حضور در صحنه انتخابات حضور پیدا کرده است.

عضو خبرگان رهبری در پایان به برخی از سؤالات پاسخ داد.

حسینی نژاد

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در این نشست ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران نعمت های بسیاری برای مردم به ارمغان آورد؛ عزت و امنیت از نعمت های انقلاب اسلامی ایران است و سلطنت غرب بر کشور و مردم را معدوم ساخت.

وی خاطرنشان ساخت: ما دستاوردهای بسیاری را در انقلاب داشتیم؛ اما متأسفانه با حضور برخی از افراد در مسئولیت های گوناگون، آسیب هایی نیز در مسیر انقلاب ایجاد شد که امروز مایه ناامیدی و یأس مردم ما شده است.

معاون امور استان های قرارگاه حوزوی آیت الله رئیسی تصریح کرد: توانمندی، ظرفیت، استعداد، فکر و ... در کشور ما بسیار است؛ اما برخی متأسفانه کلمه «تحریم» بر زبان گرفته و ناکارآمدی های خود را به گردن تحریم می اندازند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد بیان داشت: امروز دلار را به 30 هزار تومان می رسانند تا مردم باور کنند که تحریمیم و قدرت نداریم؛ این تفکر باید از کشور ما دور شود و به توانمندی ها و دستاوردها و ظرفیت های خود ببالیم و بنازیم و با استفاده از آنان، مشکلات داخلی را مرتفع نماییم.

وی اظهار داشت: امروز فلسطین، یمن، لبنان، سوریه و ... به پشتوانه ایران زنده است و باید از قدرت و عزت خود استفاده نماییم.

رییس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: شأن ایران و ایرانی این مسئله نیست که افرادی مسئول این کشور باشند که نگاهشان به خارج از کشور بوده و تفکری غربی داشته باشند.

معاون امور استان های قرارگاه حوزوی آیت الله رئیسی خاطرنشان ساخت: امروز روحانیت وظیفه دارد وارد میدان شده و به بصیرت افزایی در خصوص انتخابات بپردازد تا در کنار حضور حداکثری مردم در انتخابات، شاهد انتخابی اصلح برای مسئولیت امور اجرایی کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: امروز باید رئیس جمهوری در رأس کار قرار بگیرد که به توانمندی های داخلی اطمینان داشته و به ظرفیت و استعداد داخلی تکیه کند.

وی بیان داشت: ما نیاز به شخصی داریم که به جوانان ما باور داشته باشد؛ به توان داخلی ما باور داشته باشد؛ به علم ما اطمینان داشته باشد؛ حامی تولیدکنندگان و جوانان باشد؛ حامی مغزهای متفکر ایرانی باشد.

رضوی مهر

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز در این جلسه اظهار داشت: ما عملیات های گوناگونی را در مقابل دشمنانمان داشته ایم و امروز نیز عملیات انتخابات را در پیش داریم که دشمنان برای حضور حداقلی مردم در صندوق های رأی نقشه داشته تا نظام اسلامی را زیر سؤال ببرند.

وی ابراز داشت: خفاش های نفوذی دشمن و لنزهای دوربین های آنان در داخل و خارج از کشور فعالند و فرد فرد ما را رصد می کنند تا چند صدایی در حوزه های علمیه اتفاق بیفتد؛ آنان به دنبال حوزه های علمیه ای هستند که خفته و خمود بوده و صدایی از آنان شنیده نشود؛ امروز برای اینکه بتوانیم انتقام آل محمد (ص) از یزدیدیان و شمرهای زمان بگیریم، باید در میدان آمده تا نقش شوم آنان را برملا نماییم.

نماینده طلاب و فضلای همدان خاطرنشان ساخت: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و در راستای بصیرت افزایی و بیدارسازی مردم وظیفه دارد و باید به میدان بیاید.  

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: دشمن متوجه شده ابراهیمی به میدان آمده تا با تبر ولایت، تقوامداری و عدالت محوری، گردن غصب و غارت بیت المال را بشکند؛ آنان فهمیده اند آیت الله رئیسی اهل ترس و مذاکره دروغین نیست؛ او در گذشته مرد میدان و جبهه بود و امروز نیز شعار او با عمل توأمان است تا مشکلات این کشور را مرتفع نماید.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی نیز در این جلسه اظهار داشت: ملت بزرگ ایران موفق شده است امام راحل را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران همراهی نماید و امروز هم باید همچنان انقلاب را همراهی کرده و به داد انقلاب برسیم.

وی ابراز داشت: متأسفانه اشرافی گری در برخی از مسئولین کشور عادی شده و سکوت ها نیز مزید بر علت شد تا این روند ادامه پیدا کند و باید به دنبال تغییر و تحول در این وضع باشیم.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: امروز لاشخورهایی در کنار سفره انقلاب حضور پیدا کرده اند که باید آنان را کنار زد؛ باید انقلاب را از دست این اشخاص نجات داد و روح امام راحل، از ما چنین می خواهد؛ حاج قاسم سلیمانی از ما می خواهد پای صندوق رأی برویم و در انتخابات شرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی تصریح کرد: امروز باید این مسئله را جا بیندازیم که آیا اگر حاج قاسم سلیمانی زنده بود، در انتخابات شرکت نمی کرد؟ باید برای نجات انقلاب تلاش کنیم و برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تمام کوشش خود را پای کار بیاوریم.

وی بیان داشت: امروز باید به میدان آمده و کاندیدای اصلح را به مردم معرفی نماییم تا بار دیگر امید به کشور و مردم برگردد و انقلاب در مسیر اصلی خود قرار بگیرد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: امروز آیت الله رئیسی، کاندیدای اصلحی است که باید برای رأی آوری ایشان تلاش کرد تا فساد از کشور ریشه کن شده و ضمن کوتاه نمودن دست اختلاس گران، برنامه های اقتصادی و معیشتی مناسب را در کشور اجرا نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی، نماینده طلاب و فضلای استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: هر شخصی باید نسبت به توان خود برای مملکت و کشور تلاش کند و کنار ننشیند.

وی ابراز داشت: ما در کشور سوریه، جنگ بزرگی را داشته ایم که کشور را به ویرانی کشاند؛ اما شاهد بوده ایم که درصد بالایی از مردم سوریه در انتخابات شرکت کرده و برای سرنوشت کشور خود تصمیم گرفته اند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان اصفهان خاطرنشان ساخت: باید در موضوع انتخابات، احساس مسئولیت کرده و در میدان حضور داشته باشیم تا بتوانیم در کنار حضور حداکثری مردم، انتخاب اصلح داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی تصریح کرد: امنیت و حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو حضور پرشور مردم در انتخابات 1400 است و باید برای تحقق آن تلاش و کوشش کرد./998/

ارسال نظرات