۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۸۱۹۱۹
 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

ضعف مدیریت، مهمترین چالش ایران است

ضعف مدیریت، مهمترین چالش ایران است
حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی ضعف مدیریت را مهمترین چالش ایران دانست و گفت: باید از مدیریت لیبرالی به سمت مدیریت اسلامی حرکت کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در مراسم بزرگداشت یوم الله 15 خرداد که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام)، با تاکید بر این که انقلاب اسلامی روزهای بزرگی را به خود دیده است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) نگاه ویژه ای به 15 خرداد داشته و این روز را با عاشورای حسینی مقایسه نمودند؛ ایشان، یوم الله 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این روز حادثه ای نبود که تنها محصور به خرداد ماه 1342 باشد؛ بلکه این روز همچون عاشورای حسینی، آغازی بی پایان و طلوعی بی غروب بود تا همه زمین و زمان ها را در هم نوردد.

سخنران نشست با تاکید بر این که یوم الله 15 خرداد فرهنگ و پرچم آزادی خواهی و دین داری را احیا نمود ابراز داشت: در این روز رکن سوم انقلاب که همان حضور مردم و فرهنگ عاشورایی و ایثار و جان نثاری در راه خداست، شکل گرفت.

وی با تاکید بر این که 15 خرداد سالروز تجلی فرهنگ حسینی در جامعه ایرانی بود که از ذکر یا حسین(ع) به فرهنگ با حسین(ع) بودن رسید، تصریح کرد: این که انقلاب با وجود همه سختی‌ها، تحریم‌ها و فتنه‌ها به حرکت خود ادامه می‌دهد و اکنون با قدرت و قوت با دنیا سخن می‌گوییم، در سایه سار فرهنگ حسینی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: روزگاری نه چندان دور رژیمی که شعار از نیل تا فرات سر می‌داد، امروز دیواری مقابل خود می‌کشد و تنها به دنیال حفظ موجودیت خود است که آن را هم نمی تواند ببیند؛ این موفقیت در سایه سار فرهنگ حسینی 15 خرداد و ایستادگی و استقامت ملت سرافراز ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که فرهنگ 15 خرداد عامل پایداری و بقای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: دشمنان اسلام، با پیروزی انقلاب اسلامی، تولد جدید اسلام ناب را مشاهده و مرگ تدریجی خود را قطعی دیدند.

سخنران نشست به تاثیرات برکت وجودی امام خمینی(ره) اشاره نمود و با بیان این که انقلاب اسلامی سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح می کند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و نظام ولایی مبتنی بر آن، مردم را ولی نعمت خود دانسته تمام موفقیت‌ها در مرهون توفیقات الهی و برکت حضور مردم در میدان و استقامت و پایداری و مجاهدت ملت می‌داند.

وی به سختی‌های روزگار و ناملایمات مسئولین نسبت به مردم اشاره کرد و ابراز داشت: دشمنی که بیش از 4 دهه تلاش کرد تا موتور احیا شده دین و اسلام را خاموش نماید، اکنون شکست خورده و به دنبال آن است تا اقتدار بخش و عامل بقای انقلاب که همان حضور و پایداری مردم و حمایت ایشان از انقلاب است را مخدوش نماید؛ دشمن این توطئه را با نفوذ، بد عمل کردن مدیران، سکان‌داری مسئولین بی کفایت و شگردهای گوناگون و بهره گیری از ابزارهای رسانه ای دنبال می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر این که کشور ایران کشوری توانمند و سرشار از ظرفیت است، اظهار داشت: ضعف مدیریت مهمترین چالش ایران است؛ باید از مدیریت فرهنگ لیبرال به سمت مدیریت مبتنی بر فرهنگ اسلام ناب حرکت نماییم؛ چرا که در این فرهنگ، مردم مهمترین پایه بقای حکمرانی اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی به شرایط دوران اهل بیت(علیهم السلام) اشاره نمود و ابراز داشت: فقدان حضور در صحنه و عدم خودگذشتگی و ایثار بایسته مردم، مهمترین مانع پیش روی اهل بیت علیهم السلام برای عمل به حکمرانی اسلامی و ولایی بود.

وی با بیان این که در میان یاران اهل بیت(علیهم السلام) سرباز فرمان‌بر و بسیجی مخلص کم بود، اظهار داشت: همه کسانی که از این فیضیه فریاد اسلام و انقلاب را می‌شنوند، انتظار می رود تا با حضور پرشور خود در انتخابات و خلق حماسه‌ای ماندگار سیلی دیگری به پیکره دشمن زنیم.

سخنران نشست با بیان این که نباید اجازه دهیم مدیریت کشور را دشمن از دست نیروهای انقلابی بگیرد، اظهار داشت: باید افرادی را انتخاب نماییم که به انقلاب و اسلام و این مردم اعتماد نموده، کشور غنی و سرشار از منابع و نیروی انسانی را به الگویی برای تمام کشورهای اسلامی تبدیل نماید.

وی ضمن تأکید بر این که انقلاب اسلامی آمده، تا عالم را آماده نهضت آخرین منجی عالم بشریت نماید، اظهارداشت: همه ما باید با رأی خویش بصیرت افزا و مبلغ سنگر نشین برای انقلاب اسلامی باشیم؛ چرا که دشمنان اسلام و انقلاب دست در دست هم داده‌اند، تا انگیزه مشارکت را با بد عمل کردن و مدیریت ناثواب و وعده های دروغین و چشم به بیرون داشتن کاسته و بر سختی و مشکلات جامعه بیافزایند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با تاکید بر این که مردم از حاکمیت دینی و عمل به دستورات ولایت خسته نشده و دلخور عمل و بی کفایتی مدیران و مسئولان هستند، اظهار داشت: قهر کردن و ترک صحنه راه حل نیست؛ بلکه آمدن به صحنه برای به کارگیری نیروهای انقلابی، مشکل گشای سختی‌ها و چالش‌هاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: فرهنگ اسلامی انسان را آزاد و انتخاب کننده می‌داند؛ انسان در عین آزاد بودن، مسئول است و باید از انتخابی که می‌کند بتواند دفاع کند. لذا توامان با برپای انتخاباتی پرشور، انتخابی هوشمندانه و آگاهانه داشته باشیم.

وی دولت تحول آفرین و رئیس جمهور توانمند را از الزامات پیش روی کشور دانست و ابراز داشت: باید همگان با رای و انتخاب درست خود، دولت انقلابی، جوانگرا، مومن و معتقد به مردم و صادق با ملت را برگزینیم؛ باید دولتی که نسبت به ولایت فرمانبر باشد و در نظام حاکمیت دینی، هدایت و مدیریت کلان جامعه را ازآن ولایت فقیه می‌داند، انتخاب نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در بخش پایانی سخنان خود، دولت در امتداد ولایت و از جنس حاج قاسم را نیاز جامعه ایرانی دانست و یادآور شد: نیاز است تا عدالت نشأت گرفته از ولایت سرلوحه دولت آینده باشد؛ باید دعا نماییم تا خداوند متعال قلب امت را به سمت انتخابی که مصلحت انقلاب، ملت و دولت است سوق داده؛ دل‌های ایشان را روشن‌تر از پیش نماید./998/

ارسال نظرات