۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۸۱۹۶۸
کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری مازندران:

مجلس خبرگان، تأمین کننده ماندگاری نظام اسلامی/ باید سرباز رهبری مقتدر باشیم

مجلس خبرگان، تأمین کننده ماندگاری نظام اسلامی/ باید سرباز رهبری مقتدر باشیم
مازندران - کاندیدای انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری مازندران، ولی فقیه را راهبر یک نظام دینی دانست و گفت: باید سرباز رهبری مقتدر در جامعه اسلامی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید صادق پیشنمازی، کاندیداهای انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری مازندران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران به جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: هر نظامی پس از شکل گیری برای ماندگاری در مسیر اهداف انقلاب، تصمیماتی اتخاذ می کند، چون یکی از آسیب های انقلاب ها این است که بعد از مدتی با مشکلاتی مواجه می شوند و با ایجاد برخی موانع از مسیر ترسیم شده اصلی منحرف می شوند به همین دلیل مجلس خبرگان رهبری سدی در برابر انحراف ها و عامل ماندگاری و بقای انقلاب اسلامی است.

وی، جایگاه ولایت فقیه را یکی از ویژگی ها و شاخصه های منحصر به فرد، ارزشمند و بدیع انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ولی فقیه دارای صفات خاصی نظیر تقوا، عدل، آگاه به زمان، سیاست مدار و دشمن شناس است  و برای این که این سکاندار انقلاب بتواند سکانداری کند و نگذارد این کشتی از مسیر خودش دور شود، اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری دو چندان می شود.

ولی فقیه راهبر یک نظام دینی است

کاندیداهای انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری مازندران با بیان این که ولی فقیه  راهبر یک نظام دینی است، تصریح کرد: همواره دعواها بر سر راهبری است و بیشترین امید دشمن نیز آنجا است که این راهبر نباشد، از دنیا برود و خدای ناکرده به شهادت برسد.

وی با بیان این که خبرگان رهبری، ضریب ناامنی این نقطه خطر را می گیرد، ادامه داد: جمعی که در مجلس خبرگان رهبری تشکیل شده اند، اولاً مبتنی بر رأی مردم هستند، هر چند چارچوبی برای تأیید افراد وجود دارد که البته در همه دنیا نیز برای ورود افراد به مناصب مهم چارچوب مشخصی وجود دارد و افرادی در مجلس خبرگان رهبری مورد تأیید قرار می گیرند که آشنا به مسائل هستند و به همین دلیل بحث اجتهاد مطرح می شود و باید فردی در مجلس خبرگان حاضر باشد که در شناخت افراد از ویژگی خاصی برخوردار باشد، چون کسی که دستی در شناخت ندارد چگونه می تواند فرد واجد صفات اجتهاد را بشناسد و بر این اساس راهبری یک انقلاب بیمه و نگرانی های این بخش رفع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی با اشاره به این که رفع این نگرانی ها موجب خنثی شدن توطئه دشمنان علیه جایگاه رهبری و ولایت خواهد شد، افزود: به همین دلیل مجلس خبرگان رهبری نقش بسیار مهمی در ماندگاری نظام بر اساس چارچوب خطوط تعریف شده و همچنین خالی کردن دست دشمن برای ضربه زدن به ولایت و رهبری دارد و قدرت نفوذ دشمن و نقطه ضربه پذیری نظام در صورت فقدان رهبری را که یک نقطه کلیدی است را بسیار کمرنگ خواهد کرد.

وی، حضور پر شور مردم در همه عرصه و صحنه ها به ویژه انتخابات مجلس خبرگان رهبری را عامل اقتدار انقلاب و نظام اسلامی دانست و افزود: اقتدار و پشتوانه مردمی خبرگان رهبری دشمن را تضعیف می کند و در صورتی که این حضور و پشتوانه مردمی کمرنگ باشد این ضعف، دشمن را جسور تر و به او امید می بخشد

مجلس خبرگان رهبری تأمین کننده ماندگاری نظام اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی با بیان این که مجلس خبرگان رهبری تأمین کننده ماندگاری نظام اسلامی است، تصریح کرد: این مجلس مقتدر برای این که کمترین خطا در این مسیرمهم پیش نیاید ناظر است تا شرایطی که تعریف شده ماندگار باشد که الحمدالله تاکنون به نحو اعلی ماندگار بوده است.

نامزد انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری مازندران با اشاره به این که تا زمانی که یک چشم بینایی همچون خبرگان ملت حضور دارند دشمن به اهداف و توطئه های خود دست نخواهد یافت، افزود: خبرگان ملت جایگاه اقتدار بخشی به نظام، حفظ نظام در چارچوب آن و  خنثی سازی توطئه دشمنان را بر عهده دارد.

وی با رد سخنان برخی جریان های معاند که مجلس خبرگان رهبری را یک مجلس تشریفاتی می خوانند، گفت: اولاً همه افرادی که نامزدهای مجلس خبرگان رهبری تأیید می کنند منصوب مقام معظم رهبری نیستند بلکه شش نفر از آنها از سوی مجلس منصوب شدند و برای این جایگاه با حضور همه سلایق رقابت وجود دارد و شاخصه هایی نیز برای سلامت و احراز صلاحیت افراد از سوی قانون تعریف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی با بیان این که کسانی که به عنوان نماینده در مجلس خبرگان رهبری حاضر می شوند به یک پختگی از نظر علمی و تقوا رسیده اند و اهل دین فروشی و منافع نیستند، چون خبرگان رهبری چنین جایگاهی نیست و این افراد انسان هایی هستند که به دنبال علم، درس و اعتدال در زندگی بوده اند.

باید سرباز رهبر مقتدر باشیم

مجلس خبرگان، تأمین کننده ماندگاری نظام اسلامی/ باید سرباز رهبری مقتدر باشیم

وی با بیان این که نظارت در مجلس خبرگان رهبری به این معنا نیست که هر روز در وظایف و امور مربوط به رهبری دخالت شود، ادامه داد: باید وقتی رهبری مقتدر در جامعه حاضر هستند سربازی ایشان را کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی با اشاره به این که مقام معظم رهبری به اذعان دوست و دشمن رهبری مقتدر هستند و نظام اسلامی را با مدیریت صحیح و عالمانه خود هدایت و راهبری می کنند، افزود: علیرغم طوفان های بسیاری که در طی دهه های اخیر پیش روی انقلاب و نظام اسلامی بوده، این کشور با مدیریت ایشان به سلامت از این طوفان ها عبور کرده و عقل، منطق و درایت حکم می کند که از چنین رهبر مقتدری قاطعانه حمایت کنیم.

بعد نظارتی مجلس خبرگان به معنای دخالت در امور رهبری نیست

نامزد انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری مازندران ادامه داد: نظارت مربوط به آنجایی است که انسان متوجه شود آن درایت اتفاق نمی افتد و معنای آن باز هم شلوغ کاری در نظام نیست، چون رهبری قلب نظام است و باید در جلسات داخلی این مسائل مطرح شود.

وی ادامه داد: در بعد نظارتی اگر مشکل عمیق تر باشد که این اتفاق در زمان حیات امام راحل نیز رخ داد و فردی که به هر دلیل قائم رهبری بود و تثبیت شده بود امام راحل به این نتیجه رسیدند این فرد در این جایگاه نیست و کنار رفت و این ها نشان دهنده واقعیت هایی است و به همین دلیل تشریفاتی خواندن جایگاه مجلس خبرگان یک ادعا است و دلیلی برای اثبات آن وجود ندارد، چون یک چارچوب تعریف شده در بعد نظارتی وجود دارد.

وی با بیان این که برخی ها فکر می کنند که وظیفه خبرگان رهبری در بعد نظارتی، دخالت در امور و وظایف رهبری است، خاطرنشان کرد: این طور نیست بلکه نظارت خبرگان بر عملکرد رهبری کلان است و شاکر خدا هستیم که رهبری مقتدر، عادل، مدیر، سیاست مدار و با تقوا داریم که دنیا در برابر ایشان سر تعظیم فرود آورده و دشمنان از ایشان تعریف می کنند و این افتخار ما است و با همه وجود هم سربازی و حمایت می کنیم.

انتخاب مقام معظم رهبری پس از رحلت امام، کلیدی ترین اقدام مجلس خبرگان بود

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی عملکرد مجلس خبرگان رهبری در طول دهه های اخیر اشاره و به کلیدی ترین اقدام این نهاد برجسته انقلاب در طول سالیان اخیر اشاره کرد و گفت: یکی از دل نگرانی های نیروهای مذهبی در زمان امام خمینی، رحلت ایشان بود و این نگرانی ها پس از به هم خوردن مسأله قائم مقامی بسیار زیاد بود و دشمن بی تردید در حال حساب باز کردن روی آن مسأله بود، اما خبرگان رهبری کار بسیار بزرگی انجام داد و علیرغم گذشت سال ها از آن انتخاب صحیح، کشور در برابر شدید ترین طوفان های داخلی و خارجی با مدیریت عالمانه و مدبرانه ایشان به سلامت به ساحل امن رسیده و دشمنان نتوانستند موفق شوند و ایران اسلامی هر روز مقتدرتر از گذشته می شود چون آن انتخاب مجلس خبرگان رهبری انتخاب درستی بود.

وی با اشاره به این که این انتخاب مجلس خبرگان رهبری به نوبه خود یک انتخاب بود، اما در اصل می توان گفت این انتخاب مثل یک مغز و یا قلب در بدن یک انسان است، افزود: اگر قلب نامیزان انتخاب می شد کل بدن باید در حالت سکته زندگی می کرد، قلب مقتدر انتخاب شد و قلبی که بدن در حال تپیدن است و هر چه دشمن تلاش می کند، با داشتن چنین قلب تپبنده ای کشور هر روز به جلو می رود و این نمود بزرگ انتخاب خبرگان رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که هر حاکمی در جهان می تواند با صدور احکامی خودش را استثنا و به نفع خود احکام را مدیریت کند، ادامه داد: اما تنها رهبری ولایت فقیه است که حکومت فقه، احکام و قوانین است و در این راستا صفاتی مد نظر است که در جای دیگری مطرح نیست.

وی، پرهیز از دنیا طلبی را یکی از مهم ترین شاخصه های رهبری در نظام اسلامی برشمرد و افزود: منزل محقر مقام معظم رهبری در برابر کاخ های بزرگ شاهان و حاکمان امروز جهان به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و وظیفه خبرگان رهبری این است که چنین انسانی را انتخاب کند، فردی که متقی و پرهیزکار است و دنیا طلب نیست.

نامزد انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری مازندران همچنین به ساده زیستی و پرهیز فرزندان مقام معظم رهبری از زندگی اشرافی و پذیرش پست های دولتی اشاره کرد و گفت: اگر دشمنان انقلاب و ملت ایران، در این خصوص اسنادی در اختیار داشتند امروز در رسانه های خود آن چنان در بوق ها می دمیدند که دنیا متوجه شود و این بسیار ارزشمند و خبرگان رهبری این چنین فردی را برای جایگاه رهبری برمی گزینند کسی که فقیه و دارای جایگاه رفیع علم و فقاهت باشد.

معیارهای انتخاب کاندیدای اصلح در مجلس خبرگان رهبری

مجلس خبرگان، تأمین کننده ماندگاری نظام اسلامی/ باید سرباز رهبری مقتدر باشیم

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی در ادامه سخنان خود به مهم ترین معیارهای انتخاب مردم در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و با بیان این که انتخابات مجلس خبرگان رهبری یکی از مهم ترین انتخابات در کشور است، گفت: سایر انتخابات جزیی است و بخشی از داخل کشور را تضمین می کند، اما انتخابات خبرگان رهبری مربوط به سکانداری اصل نظام است و اگر این سکانداری کج باشد شما هر چه داخل را تقویت کنید  بی فایده است چون اصل نظام در مسیر دیگری است.

وی، داشتن اصالت خانوادگی را یکی از معیارهای مهم انتخاب افراد در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد و گفت: خانواده اصیل خطر کج روی آنها کمتر است البته این بدان معنا نیست که فردی از چنین خانواده هایی اصلاً کج روی ندارند اما به نظر می رسد در چنین خانواده هایی خطر کج روی کمتر است، چون یک خانواده اصیل چارچوب های درست تری را عمل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی، سعه شناختی را دومین معیار در انتخاب فرد اصلح در مجلس خبرگان رهبری برشمرد و افزود: سعه شناختی با ذیق شناختی متفاوت است، آشنایی با دنیا، شبهات، ارتباط با اقشار مختلف حوزوی و دانشگاهی، سلامت دین و تقوا، پاکی و ولایت مداری از جمله شاخصه های انتخاب فرد اصلح در انتخابات مجلس خبرگان رهبری است.

نامزد انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری مازندران، فعال و اهل خدمت بودن، اهل تلاش و دوندگی، داشتن تجربه اجرایی، اجتهاد، تقیدهای دینی، سلامت نفس و معتقد به چارچوب های اصلی نظام را از دیگر شاخصه های انتخاب فرد اصلح در انتخابات مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد.

دلایل هجمه های سنگین دشمن علیه مجلس خبرگان رهبری

وی در بخش پایانی سخنان خود به دلایل هجمه های سنگین دشمنان انقلاب به مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: دشمن می داند اگر این مجلس را زمین بزند برای صدمه زدن به سکاندار خیلی موفق است.

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی با بیان این که اگر این بخش قوی و مستحکم باشد دست دشمن از صدمه زدن به سکاندار نظام کوتاه خواهد شد، افزود: خبرگان رهبری وظیفه انتخاب قلب سالم برای نظام و انقلاب را بر عهده دارد و دشمن چون ابتدا نمی تواند ولایت فقیه را بزند به همین دلیل روی تضعیف زیر ساخت هایش کار می کند به همین دلیل همه هجمه ها به سمت مجلس خبرگان رهبری هدایت می شود تا با توطئه، دشمنی و ایجاد شبهات مختلف این بخش را زمین گیر کنند.

نامزد انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری مازندران با بیان این که خبرگان، پشتوانه رهبر مقتدر است و به او اقتدار می بخشد و قدرت چانه زنی او را در جهان بالا می برد، تصریح کرد: دشمن می خواهد قدرت چنین رهبری را بگیرند و به همین دلیل به دنبال ضربه زدن به ستون های این جایگاه رفیع است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که دشمن می خواهد با تضعیف زیر ساخت ها راحت تر به ستون ها برسد، افزود: وقتی مردم مقتدرانه حضور دارند و پشتوانه قوی است این ستون هایی که اطراف رهبری هستند قوی تر خواهند بود و دست دشمن کوتاه تر و دور تر خواهد شد./950/

ارسال نظرات