۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۸۲۰۹۱
آیت الله اراکی در مراسم رونمایی از کتاب شیخ الشهدا؛

جامعه ما نیازمند تعمیق روحیه ایثار و فرهنگ شهادت است

جامعه ما نیازمند تعمیق روحیه ایثار و فرهنگ شهادت است
در کتاب «شیخ الشهدا» الگوی آتش به اختیار در سیره تبلیغی شهید حجت الاسلام والمسلمین علی مزاری تبیین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در مراسم رونمائی از کتاب «شیخ الشهدا» یادبود شهید حجت الاسلام والمسلمین علی مزاری در سالن کنفرانس مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان ویژگی های ممتاز انسان بر اساس کتاب الهی گفت: قرآن کریم برای رشد و کمال یافتن انسان در دنیا شرائط و ویژگی هائی را برشمرده و توصیف کرده است.

وی شهادت ها نیز دارای انواع رتبه و درجه توصیف و بیان کرد: شهید حجت الاسلام علی مزاری ویژگی های ممتاز انسانی را دارا بود، حتی در نوع شهادت بهترین شهادت ها نصیب ایشان شد. چنین شهادتی بسیار ممتاز است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با توجه به ابعاد شخصیتی شهید والامقام مزاری، نامیدن ایشان به «شیخ الشهدا» را بسیار شایسته و بجا دانست و با تشکر از مولف کتاب «شیخ الشهدا» اظهار داشت: ترویج این کتاب موجب تعمیق روحیه ایثار و فرهنگ شهادت در منظومه انقلاب اسلامی می شود.

وی افزود: ترویج چنین کتاب هایی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است که چه بسا گاهی واجب نیز می شود.

جرم شهید مزاری، تواضع و اعتقاد به وحدت بود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی مسؤول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه در ادامه مراسم رونمائی از کتاب «شیخ الشهدا» یادبود شهید حجت الاسلام والمسلمین علی مزاری با اشاره به مراتب تقوا و مردمی بودن شهید علی مزاری گفت: بنده شهید مزاری را از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی می شناختم.

وی افزود: ایشان بخشی از روحیات خویش خصوصا در وحدت را از عالم بزرگوار مرحوم آیت الله کفعمی آموختند.

مسؤول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه اخلاقیات شهید علی مزاری را متاثر از استادش آیت الله مشکینی (ره) ارزیابی و بیان کرد: شهید مزاری فردی متخلق، متواضع و باورمند به وحدت بین شیعه و سنی بود. به هیمن خاطر نیز مورد هدف مزدوران بیگانگان قرار گرفت تا موجبات تفرقه و تضعیف اهداف جهان اسلام در استان سیستان و بلوچستان فراهم آید.
حجت الاسلام زمانی با بیان ویژگی های ممتاز اخلاقی و رفتاری شهید علی مزاری، وی را بهترین الگو برای طلاب حوزه های علمیه و معرفی ایشان را ضروری دانست.

جامعه ما نیازمند تعمیق روحیه ایثار و فرهنگ شهادت است

الگوی آتش به اختیار؛ معیار رفتارهای فرهنگی شهید مزاری

در ادامه این مراسم، عبدالرضا مزاری فرزند شهید حجت الاسلام والمسلمین علی مزاری به بخش هایی از ابعاد شخصیتی این شهید اشاره کرد و با بیان این که شهید مزاری خود را وقف خدمت به دین و مردم کرده بود، گفت: او آتش به اختیار عمل می کرد و آن هنگام که دید مدارس در شهر زاهدان سه شیفته شده است و کمبود فضای آموزشی وجود دارد، اقدام به احداث پانزده باب مدرسه کرد.

وی افزود: شهید علی مزاری چهارده مدرسه را به نام معصومین نامگذاری کرد تا دانش آموزان بیشتر با نام و یاد اهل بیت (ع)  خو بگیرند.
مولف کتاب «شیخ الشهدا» در آیین رونمایی از این کتاب، شهید مزاری را به عنوان الگوی جوانان، طلاب و مبلغان معرفی و بیان کرد: از آنجا که بسیاری از شهیدان استان سیستان و بلوچستان از تربیت یافتگان منبرهای شهید مزاری بودند و حتی تعدادی از نمازگزارانش در حادثه انفجار مسجد به شهادت رسیدند، باید بگویم او به حق شبخ همه آنان بود و خود نیز به آنان پیوست و شیخ الشهدای سیستان و بلوچستان شد.

گفتنی است در پایان مراسم از کتاب «شیخ الشهدا» روایت زندگی عالم خدوم و مجاهد زاهدان شهید حاج شیخ علی مزاری به قلم فرزند آن شهید، عبدالرضا مزاری رونمایی شد. این مراسم به صورت زنده از شبکه تلویزیون اینترنتی عبرات پخش شد و هزاران مخاطب حوزوی آن را دنبال کردند. سی‌ و یکمین سالگرد شهادت شهید مظلوم حجت الاسلام والمسلمین علی مزاری، عالم خدوم و مجاهد سیستان و بلوچستان  در سالن کنفرانس مجمع جهانی اهل بیت (ع) قم برگزار شد.

محمد مهدی محققی
ارسال نظرات