۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۶۸۲۱۶۹

کتاب «شیخ الشهدا»‌ در قم رونمایی شد

کتاب «شیخ الشهدا»‌ در قم رونمایی شد
همزمان با سی امین سالگرد شهید شیخ علی مزاری، طی مراسمی از کتاب «شیخ الشهدا» زندگینامه شهید مزاری، در قم رونمایی شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،همزمان با سی امین سالگرد شهید حجت الاسلام والمسلمین علی مزاری، طی مراسمی از کتاب «شیخ الشهدا» با حضور آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، در قم رونمایی شد.

بر اساس این گزارش:  در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن نویسنده کتاب توضیحی گذرا و اجمالی از کتاب ارائه کرد و به بخش هایی از زندگی پر فراز و نشیب شهید اشاره کرد.

 «شهید مزاری هنگامی که دید عالم بزرگی همچون آیت‌الله کفعمی به منطقه محروم زاهدان رفته است، همراه با جمعی دیگر از طلاب به محضر ایشان رفت و ضمن ادامه تحصیل با اخلاق و رفتار ایشان خو گرفت.» شهید مزاری آتش به اختیار فعالیت می‌کرد و منتظر هیچ دستگاهی نمی‌نشست او وقتی می‌دید دانش‌آموزان در سیستان و بلوچستان از مدرسه محرومند، مدرسه‌سازی را بر مسجد سازی اولویت داد.»

فرزند شهید مزاری با ذکر اینکه  این شهید تبلیغ برای جنگ را وظیفه خود می‌دانست گفت:«نه تنها بسیاری از شهدای بزرگ زاهدان از پای منبرهای ایشان برخاستند، بلکه حتی وهابیون بعد از شهادت ایشان مسجد امام علی علیه السلام را که پایگاه ایشان بود منفجر کردند. این انفجار نیز حدود بیست تن را که برخی حتی در سنین بالا بودند به شهدا ملحق کرد و ایشان به معنی واقعی کلمه شهیدپرور بود.»

عبدالرضا مزاری افزود: گرچه جنگ تمام شد و ایشان شهید نشدند، اما شهادت خود به در منزل ایشان آمد. سال‌ها پیش وقتی آیت‌الله مجتهدی تهرانی به زاهدان آمده بودند با دیدن مدارس ایشان گفتند که حوزه‌های علمیه باید سال‌ها تلاش کنند تا یک نفر همچون شهید مزاری تربیت کنند.»

شهید مزاری همیشه با حسرت می‌گفت: همه ما در لحظه آخر امیرالمومنین را خواهیم دید اما خوشا به حال آنانی که مولا را متبسم ببینند. ایشان اهتمام خاصی به خدمت به مردم داشت و در خدمت فرقی بین شیعه و سنی نمی‌گذاشت. حدود نیمی از دانش‌آموزان مدارس ایشان و حتی بسیاری از افراد تحت پوشش خیریه ایشان از اهل سنت بودند. اما هدف وهابیون خدمت به اهل سنت نیست بلکه آنان هر کسی را که در راه اسلام و انقلاب به مردم خدمت کند هدف قرار می‌دهند.»

ارسال نظرات