۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۸۲۲۵۱
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

تلاش استکبار برای تضعیف نظام ولایی ایران / ضرورت حضور حداکثری در انتخابات

تلاش استکبار برای تضعیف نظام ولایی ایران / ضرورت حضور حداکثری در انتخابات
خراسان رضوی - امام جمعه مشهد گفت: اگر این انتخابات با قدرت و حضور مردم در صحنه صورت گرفته و دولت آرمانی انقلابی تشکیل شود، دشمنان شکست می خورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی به تقوای عملی در خانواده اشاره و ابراز کرد: مسأله ازدواج جوانان از مهمترین مسائل جوانان در خانواده است.

وی اظهار کرد: ازدواج را مسأله سوم دارای اهمیت بعد از موضوع اشتغال و مسکن  می دانیم در حالی که ازدواج در درجه اول اهمیت قرار دارد و نیاز ازدواج برای جوان یک نیاز قطعی و فوری است و خانواده بعد از سن بلوغ فرزند خود به ازدواج جوان توجه داشته باشد.

آیت الله علم الهدی افزود: مشکل ازدواج مشکلی نیست که بگوییم با اقدام مسؤولین و دستگاه های اجرایی و جامعه حل شود؛ مدیران جامعه باید تسهیلات لازم برای ازدواج جوان به وجود آورند؛ اما مسأله توجه ازدواج جوان برعهده خانواده است و در اندیشه اسلامی این انتخاب همسر برای جوان باید در هم کفوی ایمان و تقوا باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به دهه کرامت بیان داشت: ماه ذیقعده متعلق به امام رضا(ع) است، اول این ماه میلاد خواهر این حضرت(ع)، یازدهم این ماه ولادت خود حضرت(ع)، هفدهم این ماه نیز روز زیارتی امام هشتم و آخر ماه نیز دحو الارض و روز آخر این ماه نیز سالروز شهادت حضرت جواد الائمه(ع) میوه دل ثامن الحجج(ع) است؛ از امشب ماه امام رضا در زندگی ما آغاز می شود، بزرگترین خدمت و عرض ارادت و بالاترین اعلام وابستگی به ساحت ولایت مدار امام هشتم این است که در جهت تقویت نظام ولایی تلاش کنیم.

وی تشکیل نظام ولایی در زمان امام رضا(ع) و تداوم آن را بزرگ ترین مسأله از نظر امام رضا(ع) بیان و ابراز کرد: امام رضا(ع) در بین جمعیت عظیم در دروازه نیشابور در حدیث سلسلة الذهب فرمودند :« کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها»، حضرت(ع) در این حدیث خود را شرط توحید بیان می کند.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: برخی در تفسیر این حرف امام رضا(ع) شرط توحید را ولایت می دانند و برخی به معنای کلی و اعتقاد به ولایت معصومین می دانند در حالی که اگر چنین بود، حضرت می فرمودند:«علی من شروطها» و یا می فرمودند:«امامة من شروطها» و یا «ولایت من شروطه»؛ در حالی که فرمودند من شرطم، یعنی نظام ولایی شرط توحید است و در حال حاضر که دیگر ائمه رفته اند و من از جریان امامت و ولایت هستم پس من باید نظام ولایی را تشکیل دهم بنابراین ارزشمندترین مسائل در نظر ایشان تشکیل نظام ولایی و مدیریت جامعه در خط امامت ولایت است.

امام جمعه مشهد بیان داشت: امروز نظام ولایی ما که مقدمه نظام ولایی معصوم است به عنوان آرمان رضوی و ایده امام هشتم و ودیعه امام رضا(ع) است و ما باید با همه قدرت از این نظام ولایی و نقظه آرمانی امام هشم دفاع، حراست و حفاظت کنیم و اگر چنین نکنیم، جفا به امام هشتم(ع) است.

وی به تلاش نظام استکبار و اسرائیل برای تضغیف نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز کرد: دیروز یکی از سیاستمداران و نمایندگان کنگره آمریکا گفت که سعی کنید دولت انقلابی در ایران به وجود نیاید که در این صورت ما در مقابله با ایران شکست خورده ایم لذا همه دستگاه های تبلیغاتی آمریکا و اسرائیل سعی دارند تا مشارکت در انتخابات را کاهش داده و این نظام تضعیف شود.

ایت الله علم الهدی انتخابات 1400 را گردنه فراوری این انقلاب در گام دوم انقلاب بیان و اظهار کرد: باید سعی کنیم این گردنه فراروی نظام در گام دوم انقلاب را به خوبی بگذرانیم، اگر این انتخابات با قدرت و حضور مردم در صحنه صورت گرفته و مردم دولت آرمانی انقلابی تشکیل دهند، دشمنان شکت خورده و بقای انقلاب در چرخه گام دوم تضمین می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز در کره زمین نظام جمهوری اسلامی ما تنها نظام ولایی است که وجود دارد و عامل اصلی تداوم نظام حضور مردم بوده است و اگر حضور مردم کم رنگ شود این نظام خسارت خواهد دید و دشمن می خواهد پس هر یک از شما مردم برای شرکت در انتخابات مجاهده کنید و دعوت برای حضور حداکثری در انتخابات را داشته باشید.

وی به حربه دشمن و تبلیغ مهندسی در جهت کاهش مشارکت مردم در انتخابات اشاره و بیان داشت: از یک طرف تلاش می کنند تا مردم را ناامید کنند و یا القای دروغ که سختی معیشت و ناکارامدی دولت را به حساب دلخوری از نظام گذاشته که مردم مشارکت کمی در انتخابات داشته باشند و از طرفی اقدام به دوقطبی سازی جامعه کرده اند که عده ای طرفدار نظام و یک عده به دنبال جریان بهتر زیستن و خوش گذارنی منهای ولایت باشند و با دوقطبی کردن جامعه هم کاهش شرکت در انتخبات صورت گیرد و هم مردم در مقابل یکدیگرقرار گیرند./864/

جواد رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸
نظام جمهوری اسلامی ایران / نظام ولایی ایران
لطفا بیشتر دقت کنید
1
0