۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۸۲۲۵۲

رونمایی از طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» در روز میلاد امام رضا

رونمایی از طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» در روز میلاد امام رضا
سی و ششمین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدس ایران اسلامی به میزبانی آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سی و ششمین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدس ایران اسلامی در آستانه دهه کرامت به میزبانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و با حضور نمایندگان آستان‌های قدس رضوی، حضرت عبدالعظیم حسنی، حضرت احمد بن موسی شاهچراغ، مسجد مقدس جمکران، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان حج و زیارت برگزار شد.

در این نشست پیرامون طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» که مصوبه اجلاس تولیت‌های آستان های مقدس کشور است بحث و گفت‌وگو شد و تصمیم گرفته شد تا رونمایی از این طرح ملی در روز اول تیرماه مصادف با میلاد حضرت امام رضا علیه السلام در حرم مطهر رضوی انجام و در ادامه بقیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرک از این طرح رونمایی و اطلاع رسانی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد مشاور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اجرای طرح «من قران را دوست دارم» در حرم‌های مطهر سراسر کشور گفت: این طرح برای آموزش عمومی روخوانی و روانخوانی قرآن مورد تاکید تولیت های آستان های مقدس کشور است و باید باجدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه آموزش قرآن به زبان عربی صحیح مورد سفارش و تأکید قرآن و پیامبر(ص) است، گفت: حرم های مطهر این بستر را دارند که افرادی که به زیارت می آیند و ظرفیت دریافت آموزش‌های قرآنی دارند را جذب کنند و حداقل آموزش قرائت که قرائت نماز است را به آنها ارائه دهند.

مشاور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: هزینه کردن در این مسیر برکات زیادی به دنبال خواهد داشت.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین میریان در رابطه با این طرح گفت: طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» طرحی برای آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در بستر فضای مجازی برای عموم مردم است به این صورت که علاقه مندان با نام نویسی در سامانه محتوای آموزشی را دریافت و با دریافت خدمات پشتیبانی آموزشی که توسط مربیان معرفی شده به هر فرد صورت می‌گیرد پس از شرکت و قبولی در آزمون جوایز ارزنده‌ای به قید قرعه دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب دوره آموزشی فشرده در چهارده کلیپ ویدیویی توسط استاد ابوالقاسمی ارائه شده است، افزود: توقع ما این است‌که قرآن آموزان پس از دریافت این آموزش‌ها بتوانند به راحتی قرآن را به زبان عربی صحیح تلاوت کنند.

رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی افزود: دارالقرآن الکریم که یکی از مهم‌ترین مراکز آموزش قرآن در کشور است نیز در زمینه تأمین مربیان قرآنی و اعطای گواهی پایان دوره در این طرح مشارکت خواهد داشت و همچنین موسسات قرآنی در زمینه معرفی اساتید پشتیبان کمک کننده و اجرای هرچه بهتر و وسیع‌تر طرح ملی آموزش قرآن باشند و تا کنون ۳۷۹ مربی آماده همکاری در این طرح شده‌اند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف در این نشست با بیان اینکه تا به حال به زائران عتبات مقدس کشور نسخه‌ای جامع برای بهرمندی از قرآن ارائه نشده است، افزود: ما در این طرح به دنبال ایجاد انس با قرآن در خانه ها هستیم تا به وسیله فضای مجازی هر خانه را تبدیل به مرکز آموزش قرآن کرد و نور قرآن را به خانه های مردم برد و همه بتوانند قرآن را صحیح و روان تلاوت کنند.

وی با بیان این که این طرح محدود به زائران حرم ها نمی شود، گفت: هر کسی که علاقه مند به انس با قرآن باشد می تواند در این طرح شرکت کند و زائر آستان‌های مقدس از راه دور نیز باشد.

مدیر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) با اشاره به ابعاد بین المللی این طرح گفت: این طرح می تواند علاوه بر داخل کشور برای افراد خارج از کشور هم برگزار شود.

همچنین در این نشست که با مدیریت پیشکسوت قرآنی عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائرین حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی و دبیری آقایی برگزار شد، معصومی نماینده مسجد مقدس جمکران، رمضانی فرد نماینده سازمان دارالقرآن الکریم، شادالویی نماینده محترم سازمان حج و زیارت و میرزایی مدیر مرکز قران کریم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و زحمت کش کارشناس اداره قرآن مسجد مقدس جمکران به بررسی محتوای آموزشی و نحوه اجرای طرح پرداختند.

ارسال نظرات