۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۸۲۳۵۰
گزارش مشروح رسا از آخرین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری + فیلم

جلیلی: برجام سند طلبکاری ملت/ رئیسی: با مردم و جوانان چه کردید؟/ زاکانی: قیام علیه غارت گران/ همتی: گرانی نداریم

جلیلی: برجام سند طلبکاری ملت/ رئیسی: با مردم و جوانان چه کردید؟/ زاکانی: قیام علیه غارت گران/ همتی: گرانی نداریم
مناظره پایانی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع دغدغه های مردم با حضور هفت کاندیدا و از شبکه های مختلف رسانه ملی پخش شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سومین مناظره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم اکنون در استودیو ویژه صدا و سیما با پخش سرود ملی کشورمان و قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری آغاز شد.

این مناظره هم اکنون به صورت زنده از شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی در حال پخش است.

بر اساس این گزارش، ترتیب صندلی و سخنرانی نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در مناظره بر اساس قرعه کشی انجام شده است.

 

گزارش لحظه به لحظه رسا از سومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری

فرصت مناظره انتخاباتی سه ساعت خواهد بود و در این بین نامزدها بیست دقیقه نیز استراحت خواهند داشت.

موضوع سومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری «دغدغه های مردم» است.

نوبت اول؛ بخش نخست:

قاضی زاده هاشمی در تشریح تصویر کلی از دولت خود:

هنگامی که نحوه توزیع منابع و درآمد در کشور را می سنجیم شاهد نوعی عدم توازن هستیم و باید به این موارد سامان بخشید.

امروز در مواردی همچون آموزش، مسکن، اشتغال و نرخ بیکاری شاهد نوعی عدم توازن هستیم و همین موضوع سبب مهاجرت ها شده و در نهایت به افزایش طلاق و آسیب های اجتماعی و کاهش سرمایه اجتماعی منجر می شود.

مردم این موارد را از نحوه مدیریت نادرست مسؤولان می بینند؛ امروز مردم می دانند در کشور منابع بسیار خوبی وجود دارد، اما دولت ها در این موضوع ضعف های جدی داشته اند و نتوانسته اند مشکلات را به درستی شناسایی و حل کنند.

سوء مدیریت ها شاخص عدم اعتماد به دولت ها را در میان مردم بالا برده است؛ امروز مردم بین نان و جان مانده اند و برای آن که از گرسنگی نمیرند به کار بپردازند و توجهی به بیماری ها نداشته باشند.

در جمع حاضر کسی عملکرد دولت را گردن نمی گیرد، اما من حاضرم در موضوع کرونا و در همه موضوعات با آقای روحانی در صدا و سیما مناظره کنم؛ مسأله ما در داستان دولت، گرانی، مسکن و مواردی از این قبیل است، اما مسأله اصلی نظام دیوان سالار کشور است که 80 سال است تغییر نکرده و مردم را هر روز فقیر و فقیرتر می کند؛ امروز باید سازوکارهای اداره کشور تغییر پیدا کند.

ما نظام هرمی که اختیارات را از مردم گرفته و همه چیز را در اختیار هسته مرکزی دولت می گذارد را میان مردم توزیع می کنیم.

تعداد بازدید : 3

رضایی در تشریح تصویر کلی از دولت خود:

دغدغه های مردم بیشتر از مواردی است که در این مناظره مطرح می شود و ما باید آنها را مورد بررسی قرار داده و بررسی کنیم که چرا این مسائل در کشور تا کنون حل نشده است؟ 50 سال است که گرانی وجود دارد و این چرا تا کنون رفع و حل نشده است؟

امروز علت اصلی حل نشدن مشکلات جامعه و معیشت مردم این است که مدیران کشور در نوعی جنگ زرگری مشغول هستند و هر روز یک موضوع انحرافی را مطرح می کنند و افکار عمومی را منحرف می سازند.

برنامه دولت ما این است که با بکارگیری اقوام ایرانی و بانوان کشور و همه جناح ها و اهل تسنن دوباره حرکتی همچون بسیج در دفاع مقدس درست کنیم و به سوی تشکیل دولتی قوی و کارآمد و پاسخگو و مسؤولیت پذیر حرکت کنیم.

در دولت خود برای اقتصاد سه بخش اقتصاد زندگی، اقتصاد استانی و اقتصاد ملی را در نظر گرفته ام؛ آنقدر در کشور دزدی صورت گرفته است که جلوی آن را خواهیم گرفت و آنها را در میان مردم توزیع خواهم کرد؛ ما یارانه 450 هزار تومانی را خواهیم داد و منابع آن را در نظر گرفته ایم.

تعداد بازدید : 3

رئیسی در تشریح تصویر کلی از دولت خود:

دغدغه هایی که اعلام کردید بخشی از دغدغه های مردم است و ما در نشست های کارشناسی که با کارشناسان مختلف و مردم داشتیم بسیاری از آنها را مورد بررسی قرار داده و برای حل آنها راهکارهایی را در نظر گرفته ایم.

ما در قوه قضائیه با مفسدان برخورد می کنیم، اما محل برخورد با فساد دولت است؛ ما رویکرد شفافیت را در دستور کار خود قرار خواهیم داد تا اعتماد مردم را جلب و افزایش دهد.

اگر شفافیت اجرا شود جلوی زمینخواری، قاچاق کالا و بسیاری از موارد فسادزا کنترل خواهد شد؛ امروز بانک ها موانع تولید هستند و ما با اصلاح نظام بانکی و مالیاتی گام های گسترده ای در راستای جهش تولید برخواهیم داشت.

امروز فساد اداری قابل قبول نیست و باید بستر های فساد در نظام اسلامی حذف شود و این نظام مورد اصلاح جدی قرار گیرد.

یکی از مهم ترین مسائل برای حمایت از خانواده کنترل گرانی و گران سازی است؛ امروز قیمت گوشت و مسکن و خودرو چند برابر شده است و ما به سوی تک رقمی کردن تورم گام خواهیم برداشت.

ما خودکفایی در سفره مردم را به صورت جدی دنبال می کنیم و به صورت جدی بر بازار نظارت خواهیم کرد؛ نقدینگی را با ایجاد جذابیت برای کارهای مولد به سوی تولید هدایت می کنیم.

تعداد بازدید : 3

زاکانی در تشریح تصویر کلی از دولت خود:

امروز تورم ام المسائل کشور است؛ تورم ۵۲ درصدی فاجعه‌ای است که دولت روحانی ایجاد کرده است؛ نرخ تورم امروز به 6 برابر رسیده است و این از نتیجه های ناگوار مدیریت آقای روحانی است و آقای همتی و بانک مرکزی هم باید در این زمینه پاسخگو باشد.

امروز رقابت بین غارت زدگان و غارت شدگان است و بنده همواره سعی کرده ام صدای غارت شدگان باشم و با گردن کلفت ها درگیر شوم و از حقوق مردم دفاع کنم؛ با گردن‌کلفت‌ها درگیر شدم، از دادستان سابق تهران تا برادر رئیس‌جمهور. در سال اول دولت، تورم را نصف تورم موجود خواهیم کرد. تلاشم این است که صدای محرومین و غارت‌شدگان باشد. امروز ریشه فساد را باید خشکاند و وعده می دهم که در دولت اقدام و اصلاح ریشه فساد را بخشکانم.

امروز با همه مفسدان و دانه درشت ها درگیر شده ام و شبکه های فساد را می شناسم و می توانم ریشه آنها را بخشکانم.

250 هزار میلیارد تومان واگذاری شرکت‌های دولتی که به ۳ برادر داده شده را از حلقوم آنها بیرون می‌کشم؛ رانت و رانت خواری در دولت اقدام و اصلاح جایی ندارد؛ ما طی زمان بندی مشخص 6 هزار و 700 شغل را در 4 سال ایجاد خواهیم کرد؛ همچنین 5 میلیون و 200 هزار مسکن هم در 4 ساله نخست خواهم ساخت.

تعداد بازدید : 2

جلیلی در تشریح تصویر کلی از دولت خود:

امروز مشکل کشور این است که مدیران و مسؤولان کشور به جای پرداختن به دغدغه های اصلی مردم در کشور به مسائل حاشیه ای می پردازد و افکار را منحرف می کند.

برای حل مشکلات کشور باید برنامه جدی داشته باشیم؛ برای حل مشکلاتی همچون تورم، نظام سلامت، مسکن و نقدینگی باید طبق نقشه راه پیش برویم.

برنامه یک شبه نوشته نمی شود و باید رییس جمهور نسبت به مشکلات و مسائل کشور به خوبی آشنایی داشته باشد.

دغدغه مردم این است که می خواهند بدانند حالا که رأی می دهند شخص منتخب چگونه می تواند مشکلات را حل کند و آیا برای این عرصه ها برنامه دارد یا می خواهد به کارهای نمایشی بسنده کند.

اگر مشکل و پاسخ آن شناخته‌شده، چرا حل نشده است؟ دغدغه مردم این است که چرا دولت‌ها عقب هستند؟ کشور این همه ظرفیت دارد اما چرا ما باید در مسائل ابتدایی بمانیم.

حل مشکلات مردم برنامه جدی می‌خواهد. رئیس‌جمهور باید به نقش وزارت‎خانه‌ها اشراف داشته باشد، یک‌شبه و با سفارش به اندیشکده‎ها که برنامه نوشته نمی‌شود.

دغدغه مردم این است که آیا رئیس‌جمهور دوباره مشغول کار نمایشی می‌شود یا کار واقعی خواهد کرد؟ مردم می‌خواهند آینده‌ای داشته باشند که مطمئن شوند کارها نمایشی نخواهد بود.

تعداد بازدید : 4

همتی: مبارزه با گرانی بی معنی است

مفهوم مبارزه با گرانی بی معنیست و باید تورم را کنترل کرد و میزان رشد اقتصادی را بالا برد که بدون ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاری ممکن نیست.

ما بدون دنیا نمی‌توانیم زندگی کنیم. ما نمی‌توانیم یک کشتی با پرچم ایرانی داشته باشیم. دو تیم استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند پولشان را از AFC بگیرند.

شما آقای رییسی به عنوان سرگروه افراد پاسخ بدهید اگر تندرو‌ها روی کار بیایند مملکت به کدام سو خواهد رفت؟ آقایانی که در این جلسه حضور دارند نگذاشتند که مشکل تحریم‌ها حل بشود.

تعداد بازدید : 3

حمله مهرعلیزاده به صدا و سیما در رسانه ملی!

یکی از دغدغه‌های اصلی مسئله از بین رفتن اعتماد مردم به مدیران و دولت است.

نگاه ارباب رعیتی باید از بین برود. مردم راه حل‌ها را می‌دانند. اشکنه خوردن و لنگ پوشیدن راه حل نیست. مرجع رسانه مردم از تهران به لندن منتقل شده است.

اگر کرونا خطرناک است، خوزستان که وضعیت قرمز است، دو روز پیش جناب رییسی آنجا شوآف و تبلیغات می‌کنند و هزاران نفر را جمع می‌کنند. مردم می‌پرسند کرونا هست یا نیست؟ خطر هست یا نیست؟

صدا و سیما کمتر از 10 درصد بیننده دارد و پایگاه رسانه ای کشور در انگلیس است؛ فیلم تبلیغاتی مرا سانسور کردند و این ها به اعتمادها ضربه می زند.

تعداد بازدید : 3

نوبت اول؛ بخش دوم:

قاضی‎ زاده: سپردن حل مشکلات به بانیان وضع موجود، مانند سپردن درمان کرونا به خود کروناست

برخی طوری حرف می‌زنند که انگار در مدیریت کشور نقشی نداشتند و از بیرون آمده‌اند. می‌گویند چنین‌شده و چنان شده و حرف‌هایی می‌زنند که ۸ سال پیش توسط فرد دیگری زده شده است و نتیجه‌اش شده آن‌چه الان می‌بینیم.

دولت فعلی، فرصت مذاکره را بدمذاکره کردن از بین برد. اختیار این دولت را هیچ دولتی نداشته است. اگر بلد نبودید کشور را اداره کنید، تقصیر چه کسی است؟

تعداد بازدید : 3

رونمایی زاکانی از اسناد دروغگویی دولت و همتی!

اگر پینوکیو ایجاد بود، از حجم دروغ هایی که آقایان می گویند دماغش چند بار دور زمین می چرخید!

آقای همتی چرا دروغ می گویید؟ این نامه رسمی شماست که در آن تقاضای افزایش قیمت بنزین داشته اید.

با آن بی کفایتی موضوع بنزین را دنبال کردید و بعد رئیس جمهور گفت من صبح جمعه فهمیدم! بی کفایتی از این بالاتر؟

کارت سوخت را برداشتند و 3 برابر هزینه مسکن مهر به کشور هزینه زدند.

ما از مجلس کسی را بیرون کرده ایم و رفته از یک سازمان دیگر بیش از 80 میلیون تومان حقوق دریافت کرده است.

علاوه بر حقوق نجومی، حالا پررویی نجومی هم داریم!

تعداد بازدید : 3

رضایی: مردم ما حق شما را از گردن گلفت‌ها می‌گیریم و به شما بازمی‌گردانیم

قرار بود اقدامات دولت، به یک شاهکار بزرگ در رفع تحریم‌ها تبدیل شود؛ تحریم‌ها که برطرف نشد هیچ، تحریم‌های سنگین بوجود آمدند.

باید زد زیر یا روی میز؛ کشور به جراحی نیاز دارد. فضای سیاسی کشور را نفوذی‌ها هدایت می‌کنند.

تعداد بازدید : 3

جلیلی: مذاکرات و تعامل با دنیا را در سه چهار کشور خلاصه کرده اند

برخی کوچک‌ترین شناختی از مناسبات جهانی ندارند اما برای آن نسخه می‌نویسند

برخی ناکارآمدی خود را گردن تحریم می‌اندازند. دوستان تعاملات خارجی را خلاصه کردند به دو یا سه کشور. نباید اقتصاد را معطل ۳ کشور کرد. شما حتی نتوانستید مذاکره کنید. نتیجه مذاکره موفقتان هم ۸۰۲ تحریم را کرد ۱۵۰۰ تا و دلار ۳۰۰۰ تومانی را کرد ۳۰ هزارتومان.

دشمن اهرم تحریم را در دستش گرفته و شما باید آن را از دستش خارج کنید نه اینکه بنشینید و فقط بگویید برخی نگذاشتند. ۱۱ طرح داریم که می‌شود در شرایط تحریم، مبادلات مالی انجام داد و تحریم را بی‎اثر کرد. برجام یک چک بلامحل بود که جواب نداد.

تعداد بازدید : 2

همتی: بیکاری و معیشت مردم نتیجه کار شما بود

آقای جلیلی شما از مسائل بین المللی چیزی نمی‌دانید

بیکاری و مشکلات معیشتی تقصیر شماست آقای جلیلی که کشور را ده سال منتظر مذاکرات گذاشتید.

آقای زاکانی باز هم در جایگاه پلیس بد قرار گرفتند و بنده همانطور که گفتم به ایشان پاسخ نخواهم داد.

مشکل بورس هیچ ربطی به بانک مرکزی ندارد و بنده بارها در نامه‌های خصوصی به آقایان عرض کردم که مردم را تشویق به حضور در بورس نکنند.

لیست یازده نفر بدهکاران بانکی را به آقای رییسی می‌دهم تا ایشان اگر صلاح بدانند قرائت کنند و به مردم اطلاع بدهند.

تعداد بازدید : 4

مهرعلیزاده: اهل سنت را بی‌دلیل از مدیریت در کشور بازداشته‌ایم

بحران معیشت، محیط زیست و در نهایت بحران اعتماد است. جوانان نخبه بجای نشستن بر روی صندلی مدیریت روی صندلی هواپیما نشسته و کشور را رها می‌کنند.

اهل سنت را بی‌دلیل از مدیریت در کشور بازداشته‌ایم. برای همه حاشیه نشین‌های شرق و غرب کشور برنامه داریم. در دولت زندگی به دنبال جبران تبعیض به اهل سنت هستم.

تعداد بازدید : 3

رئیسی: نقش روحانی در تحمیل خسارات کرونایی به مردم / حداقل رسانه ها را بخوانید

چرا وقتی روحانی در عید به حرف وزارت بهداشت گوش نداد، حساس نشدید؟

برای اجتماع اهواز مجوز گرفتیم و به حرف ستاد کرونا گوش کردیم. اگر آن‌قدر از این موضوع ناراحتید چرا وقتی روحانی با گوش ندادن به حرف مسئولان بهداشتی در عید به کشور خسارت زد حساس نشدید؟ من به هر استانی رفتم، به حرف وزارت بهداشت گوش دادم.

از کجا ذهن‌خوانی کردید که نظر من در مورد FATF چیست. ما دنبال منافع ملتیم. اگر منافع مردم در هر قراردادی باشد ما آن را می‎پذیریم.

تعداد بازدید : 3
 
نوبت دوم؛ بخش اول:
 
قاضی زاده: به همان راحتی که مردم یک شبه در بورس همه چیز را از دست دادند می‌توان آن را احیا کرد

تورم باعث فقر و نابرابری و جلوگیری از شکل گیری خانواده و بسیاری از مسائل شده که البته تمامی نهادها در ایجاد این تورم نقش داشته اند.

در دولت سلام ۲۰ برنامه در حوزه‌ اصلاح حکمرانی در نظر گرفته‌ایم که البته به صورت مفصل در قالب صحبت با مردم در شبکه‌های مجازی بیان خواهم کرد.

رئیسی: برای مردم سوال می‌شود که اگر آقای همتی مسئولیت داشت که لیست ۱۱ نفر را بدهد، چرا تا به امروز و قبل از مناظرات نداد؟

برای مردم سوال می‌شود که اگر آقای همتی مسئولیت داشت که لیست ۱۱ نفر را بدهد، چرا تا به امروز و قبل از مناظرات نداد؟ اگر مسئولیت نداشت، چرا الان لیست می‌دهد؟

ما تعارض منافع را به حداقل باید برسانیم. در نظام سلامت ۲ مشکل داریم؛ تعارض منافع و انحصار،‌البته تعارض منافع در همه سطوح داریم و باید آن را از بین برد.

باید دسترسی به پزشک را برای سراسر کشور آسان کنیم. حوزه‌های مختلف از کرونا آسیب زیادی دیدند.

سازمان بازرسی ما بررسی‌های جدی انجام داده، هم در حوزه بهداشت و درمان هم در حوزه آسیب‌هایی که وارد شده است. این بازرسی‌ها نشان می‌دهد که برخی بی‌تدبیری‌ها باعث شده که آسیب‌ها بیشتر شده است.

مهرعلیزاده: دخالت دولت، عامل وضع فعلی بورس است

در فروردین پارسال، دولت در بورس دخالت کرد و صاحبان عمده سهام با هماهنگی دولت وارد معرکه شدند و پول مردم را جمع کردند و به شکل حبابی قیمت سهام را چند برابر کردند و بعد حباب ترکید و مردم ضرر کردند.

در نهایت دولت مجبور شد ۲۰۰ میلیون دلار برای بورس اختصاص دهد. اگر سهامداران عمده دخالت نکنند وضعیت بورس مطلوب می‌شود. دخالت دولت باید در شکست بازار در اتفاقات خاص باشد.

جلیلی: برجام سند طلبکاری ملت ایران است، نه بدهکاری

امکان تعامل گسترده و سازنده با جهان ممکن است. این را به پشتوانه کار سی ساله خود می‌گویم. دولت و رییس جمهور باید به موضوع اشراف داشته باشد.

امضای کنوانسیون‌ها هیچ تاثیری ندارد و در این مورد با هر کسی بنده بحث و مناظره می‌کنم. در مورد FATF به محض اجرای گام اول این چنین طراحی شده که گام دوم و تعهدات اضافی تعریف می‌شود.

برجام سند طلبکاری مردم است نه بدهکاری. ما نباید برای ملت هزینه آفرینی کنیم و اکنون باید نسبت به تعهداتی که انجام دادیم طلب کار باشیم.

رضایی: مسکن جوانان را حل می‌کنیم

مسئله جوانان در کشور ما که در حقیقت فرشته نجات کشور هستند مانند دوران انقلاب و دفاع مقدس امروز جوانان کشور با مشکلاتی مثل شغل، ازدواج و مسایل دیگر است.

مسکن جوانان را حل می‌کنیم. تولیدکنندگان را به بازار سرمایه و جوانان را بانک‌ها متصل می‌کنیم. تعداد زیادی دکتر و فوق لیسناسه بیکار داریم.

دولت ما حتما مسئله برجام را جدی خواهد گرفت. آمریکا را با دیپلماسی واقعی مجبور می‌کنم برجام را اجرا کند.

همتی: ۲۰۰ کشور عقل ندارند که FATF را پذیرفته‌اند؟

بدهکاران بانکی مربوط به زمان من نبوده و اگر آقای رئیسی صلاح می‌داند اسامی را اعلام کند. آقای جلیلی فقط شما و کره‌شمالی می‌گویند FATF به درد نمی‌خورد. چرا کاری می‎کنید تاجران ما را در دنیا تروریست و پول‎شو معرفی کنند؟

آقای رئیسی ۲ سال است که تبلیغ انتخاباتی می‌کند. آقای رئیسی می‌گویند اینترنت امن، منظورشان این است که اینترنت را جیره‌بندی کنند و برای فعالیت در اینستاگرام باید مجوز بگیرید.

چرا هرروز آذری‌جهرمی را به دادگاه می‌کشانید؟ نسبت شما با افکار آقای علم‌الهدی چیست؟ شما موافق گشت ارشاد هستید یا مخالف آن؟

زاکانی: کار دولت جز با توهین پیش نمی رود

آقای روحانی اقتصاد بلد نبود که شما را به عنوان رییس بانک مرکزی گذاشتند

اولین کار در رفع تحریم رویکرد دولت فعلی را به رویکرد درست تغییر می‌دهیم. توانمندی های کشور در بخش تولید بی نظیر است در رتبه هفتم دنیا به رتبه بیستم رسیده ایم که به علت این بوده که مسئولان نخواسته اند.

یک نکته بارز این است که آقایان نمی‌خواهند کار کنند و این را خطاب به آقایانی که با بنده نمی‌خواهند صحبت کنند عرض می‌کنم که شما کاری جز توهین به منتقدین بلد نیستید.

نوبت دوم؛ بخش دوم:

مهرعلیزاده: آقای رئیسی، حالا که مهربان شده‌اید، دستور دهید فیلترینگ‌ها برداشته شود

واقعیت در جامعه امروز این است که با دیوار نوردی‌ها کشور پا به نقطه ای رسیده که آنچه در می‌آوریم، می‌خوریم.

آقای رییسی همین حالا برای افرادی که در آبان ۹۸ دستگیر شدند از مقام معظم رهبری درخواست عفو کنید.

رضایی: هشت سال آینده، هشت سال سرنوشت ساز ایران

دولت‌های گذشته به جای نگاه به آینده، با نگاه به پشت سر خود برنامه نوشتند

برنامه ایده مدیر است و توسط ستادش نهایی می‌شود وگرنه می‌شود مدیریت فعلی. دوستان باید بگویند برای مشکلات آینده و فعلی چه راهکاری دارند؟

۸ سال آینده جزو مهم‌ترین دوران جمهوری اسلامی است. اگر دولت‌های گذشته تکرار شود، ایران با خطرات بزرگی مواجه می‌شود اما اگر فرصت‎های آینده استفاده کنیم، ما پیشرفت بزرگی خواهیم کرد. شرایط کنونی شرایطی نیست که بشود یک دقیقه آن را از دست داد.

قاضی‌زاده هاشمی: دولت سلام پاسدار حقوق ملت خواهد بود

برنامه برای اشتغال سریع داریم که نیمی از جوانان جویای کار در دو سال اول صاحب شغل شوند

فضای مجازی در همه حوزه‌ها می‌تواند موثر باشد.در دولت ما حتی از آن‌هایی که رای نمی‌دهند هم حمایت می‌کنیم.

گاهی مردم می‌گویند دلمان می‌خواهد بخوابیم و بیدار شویم و بفهمیم ۸ سال گذشته خواب بوده، ما واقعا باید این سال ها را تمام کنیم و اجازه ندهیم تکرار شود.

همتی: مردم نگذارید نگاه ارباب - رعیتی در کشور حاکم شود

در این مناظرات جای روستائیان خالی است. نگاه مشاور جلیلی به روستائیان مثل نگاه رئیسی به کارمندان است. انگار روستایی و کارمندی واژه‌ای تحقیرآمیز است.

مردم روستا حتی از شما گندم را خوب نمی‌خرند و بودجه آن را مجلسیان برای قیر خرج کردند. به کشاورزان قول می‌دهم که گندم آنها را با قیمت روز بخرم و محصولاتشان را به دلال نفروشند.

آقای قاضی‌زاده هاشمی که ادعای توجه به زنان را دارند از خانمی در ستادش استفاده کرده که گفته بود با واکسن می خواهند ۱۵ درصد جمعیت جهان را بکشند. واکسیناسیون همگانی را تا پایان سال به اتمام می رسانم.

آقای رئیسی، اقتصاد مثل دادگاه و زندان نیست و اگر بخواهیم سود بانکی را پایین بیاوریم پیرمرد و پیرزنی که پول را پس انداز کرده برای خرج روزانه اش باید چه کار کند.

رئیسی: اگر من نبودم آقایان چه می خواستند بگویند؟ / این دولت با مردم و جوانان چه کرده است که ناراضی اند؟

 من اگر نبودم دوستان چه می‌خواستند بگویند، در مناظره باید برنامه گفت از اول تا آخر این حرف‌ها را می‌زنید.

شما از من ناراحت هستید یا مردم، مردم از عملکرد شما ناراضی هستند.

مردم به شما اقبال ندارند؛ اگر شک دارید بروید پیش مردم ببینید چه می‌گویند.

من قول صادق دارم، هیچ فیلتری در زمان من در قوه‌قضاییه انجام نشده است.

هیچ روزنامه و رسانه‌ای در زمان من بسته نشده است.

جلیلی: چرا به جای FATF از مردم طلب کارید؟

اگر امروز صحبت از گرانی و مسکن و این مسائل می‌شود، حل این مسائل با اداره کنونی و معمول امکان پذیر نیست و نیازمند جهش هستیم.

جناب همتی ما ۳۹ بند از ۴۱ بند FATF را اجرا کردیم اکنون به جای اینکه از آنان مطالبه کنید که چه شد از ملت طلب‌کارید؟

زاکانی: شما که کامنت های زیر اینستاگرامت را بسته اید صبحت از انتقاد فیلترینک می کنید؟

آقای همتی کامنت‌های زیر اینستاگرامت را بستی و جرات نداری با مردم مواجه شوی، آن وقت صحبت از انتقاد از فیلترینگ می‌کنی؟

ما حق نداریم در استخر شاه و طاغوت شنا کنیم و در فضای آنها کار کنیم.

صبح جمعه به ریش مردم خندیدند و با کفش به چادر زلزله زدگان رفتند.

آقای همتی بیان کرد من را از بانک مرکزی اخراج کردند آقای واعظی گفتند خلاف گفتند.

بخش پایانی:

رضایی: ۳۰ درصد سهام شرکت نفت را به مردم می‌دهم

من زمانی برنامه داشتم که برنامه داشتن مُد نبود. به مردم مسکن‌های ارزان قیمت‌ می‌دهیم‌. اختیارات اجرایی را از مرکز می‌گیرم و به استان‌ها می‌دهم. باید همه ایران، را ایران بدانیم و فقط به تهران توجه نکنیم.

اقتصاد ایران را ایالتی می‎کنم. عقب‎ماندگی از ترکیه برای ما ننگ است. اگر نتوانم به وعده‌هایم عمل کنم، به مردم می‌گویم. رای مردم نه روکش است، نه پوشش.

تعداد بازدید : 3

رئیسی: تصمیم‌گیرنده درباره بنزین دولت بود

تصمیم‌گیرنده درباره بنزین دولت بود، در اجرای آن بی‌تدبیری شد، اولین پاسخگو در این مورد آقای روحانی باید باشد.

همه بازداشت شدگان آبان ۹۸ را عفو کرده‌ایم، جز کسانی که با خارج در ارتباط بوده‌اند یا مساله خاصی داشته‌اند.

کارنامه موید برنامه است و بدون آن شعار است.

اولین نکته درباره موفقیت دولت به جهت‌گیری آن مربوط می‌شود؛ جهت‌گیری ما در دولت جدید عدالت است.

همه مردم برای رئیس جمهور باید یکسان باشد؛مردم حق به گردن دولت دارند و دولت مکلف است که وظیفه اش را درست انجام دهد.

تعداد بازدید : 3

قاضی‌زاده هاشمی: اگر غیرت بود در بورس جیب مردم زده نمی‌شد

سفره انقلاب باید تکانده شود. بزرگترین درد مردم بند پ است، پول و پارتی داشته باش و مشکلاتت را حل کن ولی ما بند غ غیرت را جایگزین می‌کنیم.

اگر غیرت بود در بورس جیب مردم زده نمی‌شد. دولت برای همه مردم باید آرامش بیاورد.مردم امروز در مسئولان غیرت نمی‌بینند.

تعداد بازدید : 3

زاکانی: باید علیه غارت‌گران قیام کنیم

برخی مسئولان بر سر مردم کلاه گذاشتند و باید بر علیه آن‎ها قیام کنیم. از تصمیم‌گیری در کشور تمرکززدایی می‌کنم. قول می‌دهم که با برنامه‌ای که ۱۰ سال است آماده کردم تمام ظرفیت‌ها را به فعالیت وادارم.

با مقررات‌زدایی ظرف ۴ سال ریشه اعتیاد را خشک می‌کنم. به مردم دروغ نمی‌گویم از محل تورم دولت را اداره نمی‌کنم. بستگان و فامیل خودم را سرکار نمی‌آورم و قانون را پیاده می‌کنم.

تعداد بازدید : 4

مهرعلیزاده: اگر معلم انشای جلسه آقای زاکانی اجازه بدهند از رو بخوانم

رای دادن یا ندادن حق شماست اما رای ندادن شما را از حق مسلم شما محروم می‌کند.

با رای به دولت زندگی دولتی بسازیم برازنده مردم ایران که مردم در آن که چه می‌پوشند، چه می‌خورند آزاد خواهند بود.

تعداد بازدید : 3

همتی: همه آقایان می‌دانند که من با دست خالی در بانک مرکزی با ترامپ جنگیدم

آقای روحانی در دوران تعامل رئیس جمهور خوب بود. هیچکس نمی‌دانست ایشان در دوران جنگ اقتصادی چطور عمل می‌کند.

باید قبول کنیم که وقتی مردم خشمگین هستند، رئیس جمهور نباید بخندد و بگوید من هم صبح جمعه فهمیدم. ما در انتخاب‌ها اشتباه کردیم. قول میدهم کشور را به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل کنم.

به من اعتماد کنید. من به هیچکس باج نداده و نخواهم داد.

تعداد بازدید : 3

جلیلی: رویکرد‌ها باید از گره‌زدن آب‌خوردن به خارجی‌ها به جهش کشور تغییر کند

رئیس‌جمهور باید بداند در راس دستگاه‌ها چه‌خبر است تا او را بازی ندهند. ۸ سال است که مسائل را سایه به سایه دنبال کردیم. رئیس جمهور باید کار را بفهمد تا با اندک موضوعی کار را تعطیل نکند.

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
به نظر من کلا در این شرایط کرونا میتینگ انتخاباتی اصلا جایز نیست و به نظرم تنها مشکل آقای رییسی تا اینجا همین برگزاری میتینگ های انتخاباتی است. لطفا به ستاد ایشان اطلاع دهید که خیلی از مردم در این شرایط کرونا برگزاری میتینگ را دارای جنبه منفی تبلیغاتی می دانند.
2
0
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
آقای همتی در این سه سال کارنامه درخشانی نداشتند که الان به مردم ارائه کنند .
2
2
صابری
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
ومکروا و مکرالله والله خیر الماکرین
همتی و مشاوران با این کارها ماهیت و ذات خود را نمایان میکنند! تا اینان اینگونه نکنند که ماهیت پنهانشان آشکار نمیشود
2
1
علیرضا زارعی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
ان شاالله با افتخار در انتخابات شرکت میکنم و به اصلح رای خواهم داد
2
1
صبوحی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
متأسفانه سخن خلاف، عدم پاسخگویی،اتهام پراکنی، خودبرتربینی،توهین، تهدید،تطمیع و همیشه طلب کار بودن؛ قوت غالب صبحانه،نهار و شام هر روز و شب این جماعت شده
2
0
ناشناس
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
ن..انتقاد
فراهانی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
با اتهام زدن به کسی رای نمی آوری
2
1
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
به آقای رئیسی رای خواهم داد و ایشان رو قبول دارم و ای کاش سفر خوزستان رو نمی رفتند در این شرایط کرونا
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
مردم با بصیرت و آگاهانه رای خواهند داد دیگر مردم گول این حرفها و حاشیه ها را نخواهند خورد
2
1
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
از فضائل جناب همتی می توان موارد زیر را نام برد:
بانی افت ارزش علم و پول ملی!!
چاپ پول بدون پشتوانه!
تورم 250 درصد!
رشد نقدینگی!
تورم و گرانی!
2
0
مهری
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
ان شاالله اصلح ترین فرد با مشارکت بالای مردم بیشترین رای را خواهد آورد
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
این کارهای آقای همتی هیچ نتیچه ای نخواهد داشت بلکه بر عکس هم خواهد بود
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
ایشون با همه نامزدها که الگویی از ایثار و سابقه جانفشانی برای مردم را در کارنامه خود دارند پرخاش و تندخویی می کنند. فردا با ملت چه می کنند؟
2
0
ثابتی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
همتی ومهرعلیزاده کاملا شمشیر را ازروبستن و علنا به رئیسی توهین میکنن و به ناحق او را فردی افراطی معرفی میکنن درحالیکه این صفات برازنده خودشان هست . کثرت کاندیداهای اصولگرا ضربه بزرگی به آنها خواهد زد امیدواریم با عقلانیت به نفع رئیسی کناربکشن و بلند پروازی غیرواقعی نداشته باشن .
2
0
شرفی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
ایشون عملکرد خود را در این سه سال نشان داده اند و به من به همتی رای نخواهم داد
2
0
طاهری
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
به امید خدا در 28 خردادماه با بهترین مشارکت مردم بهترین انقلاب 1400 رو داشته باشیم شرکت می کنم
2
0
کاملی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
هر شخصی رئیس جمهور شد باید قیمت ارز را کاهش دهد تا بازار رونق بگیرد .
2
0
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
آفرین به دوستان و همکاران عزیز ما در رسا
2
0
خلیل کرمی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
سلام با راه افتادن کارخانه ها و تقویت خود بخود پول ملی ارز پایین خواهد آمد
2
0
خورسند
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
خصوصی سازی = حفره اصلی اقتصاد ایران
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
فروش مجانی صنایع و معادن ثروتساز کشور تحت نام خصوصی سازی و در واقع چوب حراج بر اموال مردم ، عامل اصلی مشکلات اقتصادی و کسری بودجه دولت است .
راه نجات اقتصاد و زندگی مردم هم برگشت صنایع و معادن تاراج رفته ارزشمند و پولساز به دولت (مردم) است .
این اموال به غارت رفته و باید به دولت و مردم بازگردد ، راه دیگری نیست .
راه نجات ایران = برگشت صنایع و معادن تاراج رفته
راه دیگری نیست .
…………………………………………….
البته بعضی مدیران دولتی حرفه ای ، مدتی است بجای کلمه " واگذاری " از کلمه و روش انحرافی " اجاره " یا " قرارداد راهبری" استفاده میکنند ،که لازم است راه این مفسده نیز بسته شده و موارد مشابه مورد بازرسی و مجازات و بازگشت اموال به دولت قرار گیرند .
………………………………………………………………………………

خصوصی سازی = انهدام اقتصاد ایران و تنزل زندگی ایرانیان
...................................................................................
خصوصی سازی = تاراج اموال عمومی
0
0
جوادیان
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ/خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند.واقعا به جا و متناسب با وضع موجود است.
2
0
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
از آقای رئیسی حمایت می کنیم اما انتظار داریم مشکلات اقتصادی را حل کنند و دست رانت خوران و دلالان را قطع کنند دلالانی که در شبکه های تولید و توزیع نفوذ کرده اند و برنامه های خودشان را پیش می برند دلالانی که به مسئولان کارخانجات تولیدی از جمله تایر سواری و باری نفوذ کرده اند و با زد و بند اهداف خودشان را پیش می برند و در این میان فقط خرده فروشان تایر و مصرف کننده نهایی متضرر می شوند امید ما به شماست آقای رئیسی
2
0
زاکانی هرندی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
خدایا شکر بعد از 43 سال یک دولت انقلابی وکارآمد در حال تشکیل شدن است تا به کسانی که از نمی توانیم حرف می زنند بگوییم می توانیم ولی شما نخواستید که بتوانیم
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
خصوصی سازی عامل تنزل اقتصاد و زندگی مردم ایران بوده است .
زیرا اموال عمومی با قیمتهای خنده دار و مجانی به ویژه خواران تقدیم شده است .
آن هم بصورت قانونی !!!!
پتروشیمیها ، پالایشگاهها ، معادن بی نظیر سنگ آهن ، فولادیها و .... همه با قیمتهای مجانی
به گروههای خاص یا نزدیکان هدیه شده است .
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
در این مناظره آقای زاکانی کمتر از حد انتظار ظاهر شد ه باید تهاجمی تر بشوند
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
پس گرفتن صنایع و معادن دولتی تاراج شده بهترین هدیه به ملت ایران است .
و به قول عزیزان ، تنها راه نجات اقتصاد و جامعه ...

راه موثر دیگری نیست .
اکثرا در حد مسکن است .


پس گرفتن صنایع و معادن دولتی تاراج شده ، راه نجات جامعه مظلوم ایران است .
تورم و فشار کافیست .
اموال مردم را از غارتگران پس بگیرید تا کسری بودجه کنترل شود .
تا خزانه تقویت شده و تورم کاهش یابد .

صنایع و معادن دولتی ، متعلق به همه مردم ایران بوده اما در فرایند فاسد خصوصی سازی به حیات خلوتهای خصوصی ( مرتبط با مدیران دولتی ) هدیه شده است
2
0
خاکراه
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
۸ سال ناکارآمدی دولت تدبیر و امید کافی است که جریان اصلاحات به این نتیجه برسد که این دور از انتخابات دور شانس اصلاحات نخواهد بود. اصلاحات می‌داند که مجبور به کناره‌گیری از قدرت است اما می‌خواهد طلبکارانه کنار برود. لذا ژست «بی‌نامزدی» به خود گرفته است. شورای نگهبان را می‌کوبد تا نشان دهد ما هیچ گزینه‌ای نداریم. این طلبکاری از حاکمیت بهتر از آن است که متهم شوند به بی‌کفایتی و بی‌عرضه‌گی.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
روحانی تا ۵۲ روز دیگه از سپهر سیاسی ایران زمین محو کامل میشه.
زنده باد عشق زنده باد انقلاب زنده باد کار جهادی زنده باد دکتر رئیسی
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
من آدم پولداری نیستم ولی این حرف زاکانی به نظرم اشتباهه که پولدار نباید یارانه بگیره . منابع کشور برای همه یکسانه و باید یکسان تقسیم شه . اگر اون پولداره دزدی کرده باهاش برخورد کنید ولی اگه واقعا زحمت کشیده خب نون زحمتشو داره میخوره چرا باید بخاطر زحمتش مثل یک متهم باهاش برخورد بشه
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
زاکانی نامزدی است که مسلط به ریز ارقام بودجه است.
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
درباره نرخ ارز هم صريح حرف بزنيد
1
0
کاوش معنوی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
آقا این جی دی پی چیه؟ مختصر توضیح می دهید؟ همون ناخالص تولید ملی است؟ پشتوانه پوله؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
آفرین به رسا و برو بچ دوست داشتنی اش
1
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
چون همت همتی زیاد است __حُسن عملش مرا بیاد است __ با بینش اقتصادیش او __افزایش نرخها کند رو __ کاهش بدهد به ارزش پول __آسوده دهیم به اجنبی کول _
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
مرا همت زیادی بوده است دوست ___یقین کن می کنم از کله ات پوست __ بکاهم هر چه بیشتر ارزش پول ____بکن آماده از خود کاملاََ کول __ سواری لازم است دادن به ارباب __مشو غافل ازاین برخیز از خواب __
0
0