۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۶۸۲۳۶۸

یادداشت | دوستی برای منافع مردم نیست!

یادداشت | دوستی برای منافع مردم نیست!
چگونه ممکن است که احزابی با نگرش های کاملا مخالف، باهم دوست شوند؟! معادلات قدرت برای آنها چگونه رقم خورده است که به اینجا رسیده اند؟

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بعد از انقلاب  گروه های سیاسی مختلفی در کشور شکل گرفت، از قضا قدرت بین چند گروه در حال چرخش بود، معادلات به گونه ای رقم می خورد که مردم برای مخالفت با گروهی به دیگری رای میدادند و 8 سال بعد بالعکس عمل می کردند.

اختلافات در پاره ای از اوقات آنقدر شدید جلوه می کرد که گویی دشمنان جانی هم هستند.احمدی نژاد در سال 84 خود را مخالف سرسخت هاشمی رفسنجانی جلوه داد.فرزندان هاشمی بارها علیه احمدی نژاد صحبت کردند و او را لایق اداره کشور ندانستند.

در سال 88 وقتی میرحسین موسوی از چهره های چپ ، مقابل او قرار گرفت ،بار دیگر بر دو قطبی حزبی در کشور دمیده شد. دو قطبی که آتش فتنه ای در کشور به پا کرد. بسیاری از رجال یا پدرخوانده های احزاب در ایجاد این فتنه موثر بودند.

 دشمنان قسم خورده میهن بهانه بدست آوردند تا تحریم ها را علیه ملت بیشتر کنند و هم وجهه کشور در معادلات بین المللی خدشه دار شد. و سرانجام منجر به فشار اقتصادی بر مردم شد. دربهمن ماه 1391 ، بار دیگر پدر خوانده جدال دیگری را مقابل ملت به اجراء در آوردند، لاریجانی و احمدی نژاد در مجلس ، یکشنبه سیاه را رقم زد که منجر به سرخوردگی مردم از مسئولان شد.

حسن روحانی در سال 92 خود را مخالف سرسخت احمدی نژاد و تفکرات او نشان داد و با حربه دو قطبی سازی به قدرت رسید. روحانی در دولتش بارها و بارها به احمدنژاد و دولتش حمله کرد! در نگاه مردم «احمدی نژاد، روحانی، لاریجانی،میر حسین موسوی،خاتمی، جهانگیری،فرزندان هاشمی و ..» دشمنان قسم خورده هم هستند و هیچ سنخیتی بین آنها نیست!

شورای نگهبان در انتخابات 1400، با توجَّه دستور قانون و برای حمایت از منافع مردم، نتواست صلاحیت برخی از کاندیداها را احراز کند.

چهره هایی که یا خود پدر خوانده اند و یا  موردحمایتِ مستقیمِ پدرخوانده ها هستند. اینک چهره های جدیدی در مقابل ملت قرار گرفته اند چهره هایی که می خواهند تا برنامه و کارنامه خود را در مقابل ملَّت قرار دهند و بدون در نظر گرفتن خواست پدرخوانده ها و صرفا با اتکای به آرای عمومی به قدرت برسند!

این تجربه جدیدی برای مردم است. مردم اینبار فرصت دارند بدور از هیاهو و جوهای احساسی ببینند کدام نامزد می تواند مشکلات کشور را حل کند و منافع بیشتری را برای آنها و فرزندانشان تامین کند.

کمتر از یک هفته به انتخابات سرنوشت ساز برای مردم و میهن مانده است. انتخاباتی که سرنوشت اقتصاد، سیاست، فرهنگ و به طور خلاصه بسیاری از منافع مردم و نظام را تعیین می کند.دلسوزان و عاشقان مردم، در حال تبلیغ و تشویق مردم در شرکت در انتخابات هستند. امَّا در کمال تعجَّب تاجزاده، فائزه هاشمی، سید محمد خاتمی، احمدی نژاد، لاریجانی  و برخی در اعلام مواضع همخوان شده اند!

دشمنان قسم خورده دیروز که وجود رقیب خود در قدرت را باعث از بین بردن کلِّ منافع مردم و نظام می دانستند، اینک دوست شده اند. گویی که همه آن دشمنی ها توهَّم بوده است و گویی که مردم گذشته و سابقه سیاسی آنها را فراموش کرده اند! این تناقض گفتمانی بسیار عجیب است. چگونه ممکن است که احزابی با نگرش های کاملا مخالف، باهم دوست شوند؟! معادلات قدرت برای آنها چگونه رقم خورده است که به اینجا رسیده اند؟

 سوال اساسی این است که مردم و منافع ملَّت در کجای آن معادلات است؟ چگونه است که دشمنان دیروز، دوستانِ گرمابه و گلستان از آب در آمده اند؟ اگر دوستی امروز واقعی باشد، پس دشمنی های دیروز نه از روی اخلاص و برای منافع ملت بلکه برای رسیدن به قدرت بوده است! آیا برای رسیدن به قدرت بوده که دو قطبی سازی می کردند و قدرت را بین خود به چرخش در می آوردند؟

با این تفاسیر چگونه قرار است ملَّت به دوستی امروز آنها خوش بین باشد؟ وقتی دشمنی ها برای مردم نبود، پس دوستی ها هم لاجرم نیست!

احمدی نژاد چند روز پیش از رای ندادن گفت، فائزه هاشمی هم چند روز بعد، امروز میرحسین و لاریجانی بیانیه دادند! سید محمد خاتمی و اصلاح طلبان هم مثل همیشه انتخابات را تحریم کردند؟!

دشمنان قسم خورده دیروز امروز هم نوا شده اند! حالا معلوم شد دشمنی های شان برای مردم و میهن نیست. پس چگونه دوستی های شان باشد؟!

نزدیک انتخابات است ، گروه مافیا دست به کار شده است ، به گمانشان شب است و مردم خوابند!

امَّا اینک مردم بیدار و بصیرند!

مردم می دانند دید چه کسانی برای کشور فتنه و تحریم سوغات آوردند.

مردم می فهمند که بسیاری از مشکلات بخاطر ناکارآمدی مسئولان است.

مردم دانستند که منافع خودشان صرفا با خواست آنها رقم می خورد نه خواست پدرخوانده های سیاسی!

مردم نمی خواهند وجه المصالحه بازی های سیاسی و قبیله ای باشند.

مردم نمی خواهند بخاطر منفعت طلبی احزاب خاص در صف های مرغ بسر برند و طعم گرانی مسکن را بچشند!

مردم نمی خواهند جوانان وطنشان بیکار باشند!

مردم نمی خواهند عزت ایرانی زیر سوال رود!

مردم تابع پدرخوانده های سیاسی نیستند!

مردم منافع ملی و دینی را می خواهند و در انتخابات شرکت می کنند، حتی اگر پدر خوانده ها نخواهند و دائم از نیامدن بگویند.

مردم مردم اند. مومن، رشید، بینا و بصیر.

جعفر بحرینی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
اگر جناب لاریجانی آنطور که برخی می گویند از هوش و درایت کامل و نکته سنجی کافی در موضوعات سیاسی برخودار بود؛ می بایست در این اوضاع و احوال از اینکه در میدان مغناطیسی دیگرانی که هیچوقت خیرخواه او نبوده اند خود را بیرون بکشد و صبر کند تا در فضایی دیگر که خودش و استقلال و شخصیت واقعی خودش باشد وارد کارزار انتخاباتی شود و خود را خرج و هزینه این و آن نکند.
0
0