۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۸۲۳۸۰
حجت‌الاسلام گرجی:

قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی به دنبال مشارکت حداکثری است

قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی به دنبال مشارکت حداکثری است
جانشین مسؤول شورای مرکزی قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی گفت: قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را برای مشارکت حداکثری و تبیین ویژگی‌های کاندیدای اصلح قرار داده است.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نخستین نشست خبری قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی، صبح امروز در سالن جلسات این قرارگاه و با حضور حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی، جانشین مسؤول شورای مرکزی قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام گرجی با اشاره به تأسیس قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی در تابستان ۱۳۹۹ گفت: در مناسبت‌های مختلف مانند سیل، زلزله و کرونا عزیزان حوزوی در این عرصه‌ها فعال بودند؛ اما به این دلیل که فعالیت‌های گروه‌های جهادی و مردمی به صورت پراکنده و غیرمنسجم انجام می‌شد و فعالیت‌هایشان به‌صورت موازی و حتی با خنثی شدن نتیجه کار‌های همدیگر صورت می‌گرفت، تصمیم به تأسیس این قرارگاه گرفتیم.

وی ادامه داد: در هر جایی که نیازمند حضور گروه‌های جهادی بودیم با یک تأخیر زمانی روبرو بودیم، به ذهن پیشکسوتان ما در بدنه حوزه رسید که برای هم‌افزایی و انسجام بیشتر در میان گروه‌های جهادی و خودجوش حوزوی یک قرارگاه تشکیل شود و با همین هدف خدمت بزرگان حوزه رسیدیم و حضرات آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله علوی گرگانی، آیت الله کعبی، آیت الله اعرافی و سایر بزرگان حوزه از اینکه قرارگاهی شکل بگیرد که این قرارگاه در هر زمانی که نیاز به حضور حوزویان و نهاد‌های انقلابی و جهادی حوزه در عرصه ادای دین و رسالت نسبت به انقلاب وجود دارد ورود و به‌صورت منسجم کار کنند، استقبال کردند.

جانشین مسؤول شورای مرکزی قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی شاکله اولیه قرارگاه را حضور ۵۰ نفر از اساتید حوزوی بیان کرد و اظهار داشت: برای شروع کار ۵۰ نفر از پیشکسوتان مجموعه‌های مختلف حوزوی جمع شدند و قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی را بنیانگذاری کردند. این قرارگاه یک شورای راهبردی متشکل از این ۵۰ نفر دارد.
 
وی ادامه داد: شورای راهبردی ۹ نفر از میان خودشان را به‌عنوان اعضای شورای مرکزی برای پیگیری امور اجرایی قرارگاه حوزوی انتخاب کردند. حجت‌الاسلام محسنی، شکروی، کلاته، عزت‌زمانی، شعبان زاده، موتورچی، آقای تناور، آقای فرج نژاد و آقای صدرایی عارف به عنوان اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام گرجی اولین مأموریت قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی را ورود و ایفای نقش در انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد و توضیح داد: ما طرحی را تحت عنوان علاج مشکلات که از فرمایشات رهبر انقلاب اخذ شده بود را پیش گرفتیم تا با بررسی نقاط ضعف و قوت، سیاست‌ها، راهبرد‌ها و عملیات‌هایی را طراحی کنیم و این کار را انجام دادیم.

وی افزود: ما کارگروه‌های مختلفی برای جذب و سازماندهی، تبلیغ، رسانه و فضای مجازی، رصد و تحلیل، مشارکت حداکثری، ارزیابی و نظارت، پشتیبانی و مالی که این کارگروه‌ها از سال گذشته فعالیت‌های خودشان را شروع کردند را تشکیل دادیم. بنای قرارگاه بر این شد با تمام مجموعه‌هایی که می‌خواهند در انتخابات نقش آفرینی داشته باشند ارتباط بگیریم و آن‌ها دعوت به همکاری و تعامل شدند و در عرصه‌های فضای مجازی، تولید محتوا، تحلیل و تبلیغ تمام فعالان این حوزه‌ها دعوت شدند و جلسات مشترکی را برای هم‌افزایی داشتیم.

مسؤول اجرایی طرح علاج مشکلات دو خروجی از کارگروه تولید محتوا را رونمایی کرد و توضیح داد: در کارگروه تولید محتوا، دو اثر تحت عنوان دولت تراز بیانیه گام دوم انقلاب و دیگری تحت عنوان یک حادثه شیرین که کتاب دولت تراز بیانیه گام دوم از نگاه بیانیه گام دوم به بررسی ویژگی‌های دولت می‌پردازد. در کتاب یک حادثه شیرین تمام بیانات رهبر انقلاب از سال ۱۳۶۸ بیانات رهبر انقلاب درباره انتخابات گردآوری و تنظیم شده است.

وی ادامه داد: کارگروه تحلیل نیز بسته‌های تحلیلی از اولین بسته تحلیلی ما که در دیماه ۱۳۹۹ منتشر شد و مورد اقبال مجموعه‌های مختلف قرار گرفت.

حجت‌الاسلام گرجی در توضیح فعالیت‌های کارگروه تبلیغ تبیین کرد: در موضوع تبلیغ کشور به ۶ منطقه تقسیم شده و هر منطقه ۲ الی ۶ استان دارد. مسؤولین مناطق در هر استانی یک رابط و نماینده دارند که آن رابط به صورت شبکه‌ای در شهرستان‌های مختلف نماینده دارند و مبلغین ما بدون دریافت هیچ حق الزحمه و حق التبلیغ دعوت می‌شوند و اگر آموزشی لازم باشد می‌بینند و به اقصی نقاط کشور برای دعوت مردم جهت مشارکت حداکثری اعزام می‌شوند که در سال ۱۳۹۶، ۳۶۰۰ مبلغ اعزام کردیم تا شاهد انتخاباتی با مشارکت بالا باشیم.

وی ادامه داد: قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی از ابتدای فعالیت خودش یک خط قرمز داشته و آن ورود به حمایت از اشخاص، افراد و احزاب نشویم. تا امروز این اصل رعایت شده و عزیزان مرتبط با قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را برای مشارکت حداکثری و تبیین ویژگی‌های کاندیدای اصلح داشته‌اند و در حمایت از کاندیدای خاص ضمن احترام به آن‌ها وارد نشده‌ایم و وارد نخواهیم شد.

جانشین مسؤول شورای مرکزی قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی هویت قرارگاهی این قرارگاه را مورد تأکید قرار داد و گفت: به دلیل هویت قرارگاهی خودش علاوه بر فعالیت فعلی، بیش از ۱۰۰ مجموعه حوزوی و غیرحوزوی فعال در عرصه انتخابات که از مجموعه‌های خرد و کلان شکل گرفته تعامل و هم‌افزایی داریم.

وی افزود: تعاملات ما نیز سطوح مختلف دارند و بسیاری از مجموعه‌ها آمدند و گفته‌اند که ما حاضریم تحت فرمان نیرو‌های قرارگاه فعالیت کنیم و فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند و یکی از این فعالیت‌ها این است که بعد از ماه مبارک رمضان با دعوت اساتید و کارشناسان جلسات کارشناسی در راستای گفتمان سازی، تحلیل و بصیرت افزایی در انتخابات را برگزار می‌کنیم و برنامه‌هایمان به‌صورت روزانه درحال پخش می‌باشد.
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات