۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۸۲۳۸۱
مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب برگزار می‌کند؛

ششمین مدرسه رمان

ششمین مدرسه رمان
مؤسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» فراخوان ثبت‌نام ششمین دوره آموزشی «مدرسه رمان» را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، رمان نویسی به‌عنوان یکی از سبک‌های مشهور در کتاب‌های مطالعاتی، یکی از ابزارهای مهم ارتباطی برای فرهنگ‌ها به شمار می‌رود. امروزه رمان نویسی در کشور ما در ژانرهای مختلفی دنبال می‌شود که یکی از پرطرفدارترین سبک رمان نویسی، رمان‌های همسران شهداست که به‌شدت در میان علاقه‌مندان به سبک رمان طرفدار پیدا کرده است.

لازم به توضیح است که مدرسۀ رمان پس از بررسی سابقۀ ادبی نویسندگان، از افراد منتخب درخواست خواهد کرد طرح رمان خود را در مهلتی یک ماهه ارائه کنند. منتخبین نهایی از میان ارائه‌کنندگان طرح رمان، با انتخاب اساتید مدرسه، وارد فرآیند ده‌ماهۀ آموزش و نگارش رمان خواهند شد.

ششمین مدرسه رمان

نویسندگان در این دوره، علاوه‌بر استفادۀ مستمر از راهنمایی‌های اساتید اختصاصی در زمینۀ نگارش رمان خود، از آموزش‌های تخصصی توسط اساتید دانشگاه، منتقدان و نویسندگان برجستۀ کشور بهره‌مند خواهد شد. آثار نوشته شده در طول دورۀ ششم مدرسۀ رمان، طبق روال دوره‌های گذشته، پس از تائید شورای علمی مدرسه، توسط انتشارات «شهرستان ادب» منتشر و به بازار کتاب راه خواهند یافت.

از این رو ششمین دوره آموزشی مدرسه رمان برای نویسندگان جوان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ ۲۰ خردادماه ۱۴۰۰ لغایت ۲۰ تیرماه با مراجعه به پایگاه‌های اینترنتی شهرستان ادب (shahrestanadab.com) یا مدرسۀ رمان (madreseroman.com) اقدام به ثبت‌نام کنند. یادآور می‌شود که از شرایط مهم و ضروری ثبت‌نام در دوره‌های مدرسۀ رمان داشتن سابقۀ ادبی است.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات