۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۶۸۲۴۳۸
زاکانی:

اگر طی 8 سال سالانه 8 درصد رشد کنیم، تازه به سال 90 برمی‌گردیم

اگر طی 8 سال سالانه 8 درصد رشد کنیم، تازه به سال 90 برمی‌گردیم
نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اگر طی هشت سال آینده سالانه 8 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم آن وقت قدرت خرید مردم به سال 90 برمی‌گردد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در برنامه «با نخبگان» شبکه چهار سیما به سؤالات جوانان نخبه در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

مهم‌ترین محورهای اظهارات زاکانی در این برنامه به این شرح است؛

- در تمام دنیا تورم حدود 2 درصد است اما در کشور ما به دلیل آنکه دولت از راه تورم خودش را اداره می‌کند و درآمد کسب می‌کند، تورم حدود 50 درصد است.

- از سال 90 تا 98 قدرت خرید مردم حدود 34درصد کاهش یافته و اگر طی هشت سال آینده سالانه 8 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم آن وقت می‌توانیم قدرت خرید مردم را به سال 90 بازگردانیم.

- راه درست اداره کشور توجه به موضوع تولید و کنار کشیدن دولت از رقابت با تولیدکننده است و ما این رویکرد را دنبال خواهیم کرد.

- اصلاح نظام مالیاتی و هزینه‌ای، مبارزه با مفاسد اقتصادی و رفع تبعیض و نیز رفع بروکراسی‌های زاید اداری از جمله مهم‌ترین محورهای فعالیت ما در دولت اقدام و اصلاح خواهد بود.

- مسئله خصوصی‌سازی در واگذاری‌ها از مسیر اصلی خودش خارج شده و در مواردی جنایت اتفاق افتاده است؛ به گونه‌ای که عده‌ای به جای اینکه سرمایه‌های کشور را با خصوصی‌سازی کارآمد کنند این سرمایه‌ها را به دست عناصر کاسب داده‌اند که مثل یک اوراقچی کارخانه‌ها را اوراق کرده و ویران کرده‌اند و هم کارگران را بیکار کرده‌اند و هم پول کلانی به جیب زده‌اند.

- رویکرد بسیاری از واگذاری‌ها غلط بوده و به دلیل عدم شفافیت و تعارض منافع سرمایه‌های کشور را بر باد داده‌اند.

- در دولت اقدام و اصلاح حقوق ملت را در خصوص واگذاری‌های ناحق استیفا خواهیم کرد و اصل 49 قانون اساسی را اجرا می‌کنیم.

- در خصوص واگذاری پتروشیمی باختر ادعا می‌کردند که این واگذاری از موفق‌ترین نمونه‌ها بوده است در حالیکه 103 هکتار از اموال این مجتمع را به قیمت 37 میلیارد تومان به سه برادر فروختند و آنها هم با تغییر کاربری 50 هکتار از این مجموعه به قطعات کوچک تقسیم کردند و بعد از اینکه بنیاد شهید اعتراض کرده و علیه این سه برادر شکایت کرد، با نفوذ اکبر تبری به نفع این سه برادر متخلف رأی صادر شد.

- در حال حاضر بیش از 200 هزار میلیارد تومان امکان و سرمایه در دست این سه برادر است و ما حتماً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

- در کشورمان تنه‌های قطور فساد وجود دارد که باید آنها را قطع کرد. با قطع کردن شاخ و برگ‌ها نمی‌توان فساد را از بین برد.

- یکی از راه‌های مبارزه با فساد، شفافیت و توسعه دولت الکترونیک است و ما نیز در سال اول دولت‌مان حکمرانی در فضای مجازی و استقرار دولت الکترونیک را عملیاتی می‌کنیم.

ارسال نظرات