۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۸۲۵۶۶
رییس عقیدتی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی:

نشناختن اصلح جواز بر رأی ندادن نیست

نشناختن اصلح جواز بر رأی ندادن نیست
اصفهان - حجت الاسلام موسوی گفت: علم و آگاهی، تقوا و پرهیزکاری و امانتداری از ویژگی‌های شخص اصلح است، اصلح را باید با تحقیق و رجوع به نظر اهل علم شناخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید جانمراد موسوی رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهر نصراصفهانی صبح امروز در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با بیان استفتائاتی در خصوص انتخابات از رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در پاسخ به سوالی مبنی بر حکم عدم حضور در انتخابات فرمودند هر کاری که باعث تضعیف نظام و انقلاب شود حرام است.

وی در ادامه با بیان اینکه عدم شناخت از نامزدهای انتخاباتی دلیل موجهی برای عدم حضور در انتخابات نیست اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب طی استفتائی در این خصوص، رجوع به نظر اهل علم و دیانت را  به عنوان راه حل این موضوع دانستند و عدم حضور در انتخابات به بهانه عدم شناخت کافی از نامزدهای انتخاباتی را جایز ندانسته اند.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در ادامه با بیان اینکه آیات زیادی در قرآن کریم به موضوع انتخاب فرد اصلح اشاره دارد، تصریح کرد: از جمله این آیات، آیه مشهور «هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون» است، خداوند در این آیه، «علم و آگاهی»  را یکی از معیارهای مهم می داند.

وی با اشاره به  آیه «ان اکرمکم عند الله اتقاکم» تقوا و پرهیزگاری را نیز به عنوان یک ویژگی لازم در فرد اصلح قلمداد کرد و گفت: وجود این صفت والای انسانی و ملکه والای نفسانی  است که افراد را در مهمترین و استراتژیک ترین جایگاه ها که یکی از آنها جایگاه ریاست جمهوری است از خیانت به یک ملت باز می دارد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه ضمن اشاره به آیاتی در خصوص حضرت موسی، وجود دو صفت «قدرت جسمانی» و «امانت داری» را علت انتخاب ایشان از سوی حضرت شعیب عنوان کرد و افزود: این دو ویژگی نیز جزء ویژگی های لازم یک فرد اصلح برای قرار گرفتن در پست ریاست جمهوری است که می تواند به ما در انتخاب فرد اصلح کمک شایانی کند.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در خصوص ویژگی امانت داری خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از نیروی انسانی و اموال دولتی در اختیار رییس جمهور است و بدیهی است که امانت داری باید یکی از معیارهای ما در انتخاب فرد اصلح برای این جایگاه بسیار مهم باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه حضرت یوسف پس از آزادی از زندان و محبوبیت نزد عزیز مصر از وی درخواست کرد او را به عنوان مسؤول خزانه داری مصر منصوب کند، اظهار کرد: حضرت یوسف  وجود دو ویژگی «حفیظ» و «علیم» به معنی نگهبانی با درایت و علم در خود را علت درخواست تصدی پست خزانه داری مصر عنوان می کند و همانطور که قرآن کریم بیان می‌کند ایشان توانست مردم کشور مصر را از خطر مهلک هفت سال قحطی شدید نجات دهد، لذا پاسداری از دارایی های کشور با علم و درایت و امانت داری امکان پذیر است و باید به عنوان معیارهای مهم ما در انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری باشد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه  با بیان اینکه بعضی از وظایف دینی و ملی اگر به موقع و به طور صحیح انجام نشود جای هیچ جبرانی برای آن نیست تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ اسلام می توان نمونه هایی از این مقاطع مهم را مشاهده کرد.

وی به ماجرای سقیفه بنی ساعده پس از رحلت حضرت رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: در این جلسه نظر آرای عمومی بر تصمیم غلط غصب ولایت و خلافت حقه حضرت علی(ع) مجتمع گردید و قاطبه حضار آن جلسه از دفاع از این حقیقت الهی سرباز زدند و نتایج بسیار تلخی همچون شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را باید حاصل آن قلمداد کرد.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی تصمیم غلط یاران بی بصیرت حضرت علی(ع) در جنگ صفین مبنی بر عدم مبارزه با معاویه را نیز یکی از مثال های ملموس تاریخ دانست و اظهار کرد: عدم وجود بصیرت دینی یاران حضرت علی(ع) به شهادت مظلومانه ایشان و محروم شدن جامعه از وجود نورانی ایشان انجامید.

حجت الاسلام موسوی در پایان واقعه جانسوز کربلا و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یارانشان را نتیجه عدم انتخاب درست مردم کوفه در آن مقطع مهم برشمرد و تصریح کرد: امروز نیز شرکت گسترده ملت ایران در انتخابات، تقویت جبهه مقاومت را در برابر جبهه کفر جهانی به دنبال خواهد داشت و باید دید ملت ایران در این پیچ تاریخی بزرگ در این امتحان بزرگ چگونه عمل خواهد کرد./1304/

 

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات