۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۸۲۵۹۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

شرکت در انتخابات واجب و عبادت سیاسی اجتماعی است

شرکت در انتخابات واجب و عبادت سیاسی اجتماعی است
مازندران - امام جمعه ساری بر ضرورت تبیین و تبلیغ ضرورت حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح است، گفت: انتخابات و شرکت در آن یک حق، تکلیف و امانت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که معروف ها نباید تنها یک موضوع محدود شود، گفت: امروز باید معروف ها در حوزه های اقتصادی، گردشگری، زیست محیطی، فرهنگی، تولید، کشاورزی و در گستره ادارات و نهادها مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت تقویت تشکل های مردمی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و افزود: برای تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید از ظرفیت های مردمی بیشتر بهره گرفته شود.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که باید بسترها و گلوگاه های فساد در جامعه برچیده شود، گفت: اگر نسبت به این مسأله غافل شویم، فساد در جامعه همه گیر می شود و آنگاه مبارزه با آن سخت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که باید با علت ها مبارزه کرد و بستر های که از آن فساد تولید می شود از بین برد، تصریح کرد: پیشگری باید به عنوان محور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که علیرغم اقداماتی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در کشور انجام شده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم، خاطرنشان کرد: در این حوزه نیاز به تلاش بیشتر و گرفتن یاور کارآمد، متنوع و متخصص هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن انتخابات مهم در کشور اشاره کرد و با بیان این که باید از همه برای شرکت حداکثری در این معروف دعوت کنیم، گفت: دشمنان در برابر این معروف از همه توان خود برای جلوگیری از حضور مردم استفاده می کنند تا این که این معروف را منکر جلوه دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمن با هر شگردی تلاش می کند تا مردم را از حضور در پای صندوق های رأی منصرف کند، افزود: از اهتمامی که دشمن برای عدم حضور مردم در انتخابات در حال انجام است به این نتیجه می رسیم که باید حتماً در این معروف مهم شرکت کنیم.

امام جمعه ساری با تأکید براین که نباید منتظر لبخند، تحقیر و راضی شدن دشمن باشیم که متأسفانه این گونه شده است، گفت: متأسفانه یک خط فکری سعی می کند با راضی نگه کردن دشمن، کشور را مدیریت کند.

وی با بیان این که وظیفه همه ما امروز تبیین و تبلیغ ضرورت حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح است، افزود: انتخابات و شرکت در آن یک حق، تکلیف و امانت است و تضادی بین حق و تکلیف نمی بینیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که شرکت در انتخابات دفاع از کشور، ارزش ها، ملت، ناموس و آرمان های نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است و تکلیف بسیار بزرگی است و این مسأله مهم به مشارکت مردم است.

امام جمعه ساری، مردم را مهم ترین مؤلفه قدرت در یک کشور دانست و تصریح کرد: شرکت در انتخابات این یک واجب و عبادت سیاسی اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که این انقلاب امانت شهدا است و وظیفه داریم دستاوردهای شهدا را حفظ و به نسل های آینده انتقال دهیم، افزود: این انقلاب خون بها و امانت شهدا و رزمندگان است و قهر کردن با صندوق رأی مشکلی را حل نمی کند و این به معنای قهر کردن انسان با خودش است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در انتخاب اصلح باید گذشته را چراغ راه آینده خود قرار دهیم، گفت: اگر از وضع امروز ناراضی هستیم این مسأله را باید به عنوان تجربه ای در انتخاب پیش روی مورد توجه قرار دهیم./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
چرا خطر کاهش مشارکت انتخابات را تهدید می‌کند؟
0
0