۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۸۲۶۰۰

حمایت علمای اهل سنت از آیت الله رئیسی

حمایت علمای اهل سنت از آیت الله رئیسی
علمای اهل سنت ضمن حمایت از آیت الله رئیسی در انتخابات 1400، ایشان را فردی عالم، مهذب، خدمتگزار، جهادی و پاکدست دانسته و تأکید کردند رئیسی توان حل مشکلات کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جمعی از علمای اهل سنت در گفت‌وگو با خبرنگار قرارگاه رسانه ای حوزوی دولت اسلامی، ضمن دعوت به حضور حداکثری مردم در انتخابات 1400، از آیت الله رئیسی به عنوان گزینه اصلح و کسی که توان حل مشکلات را دارد، حمایت کردند.

مشروح سخنان علمای اهل سنت به این شرح است:

نگاه ویژه آیت الله رئیسی به مستضعفان و محرومان

مولوی نظیر سلامی نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اخلاق اسلامی و روحیه مردمی آیت الله رئیسی گفت: جناب آقای رئیسی از افراد شاخصی می باشند که در نظام اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند، نگاه یکسان وی به قومیت ها، مذاهب و سایر اقشار مختلف مردم و گرایش آقای رئیسی به وحدت امت اسلامی بسیار ستودنی است.

وی با اشاره به کارنامه درخشان آیت الله رئیسی اظهار کرد: تا آنجا که اطلاع داریم آیت الله رئیسی فردی جهادی و در عرصۀ عمل همیشه تلاش داشتند که برای ارتقاء نظام اسلامی و مردم ایران اسلامی با همۀ وجود همت گمارند، در مدتی هم که به عنوان رئیس آستان قدس رضوی انتخاب شدند، برای مستضعفان و مستمندان استان و دیگر استان ها از دارایی آستان که متعلق به امام رضا (ع) است، فعالیت های عام المنفعه خوبی انجام دادند.

حمایت علمای اهل سنت از آیت الله رئیسی

عملکرد موفق و سطح سواد بالا رئیسی را بهترین گزینه انتخابات کرده است

مولوی نظیر سلامی با اشاره به مشارکت حداکثری گفت: این انتخابات با سایر انتخابات متفاوت است به این دلیل که منافقین داخلی و معاندین خارجی دست در دست هم گذاشته تا مشارکت را کم رنگ کنند و پیوند مردم با نظام را ضعیف جلوه بدهند، بنده معتقدم نخستین اولویت این انتخابات مشارکت حداکثری است، فارغ از اینکه به کدام کاندیدا رای می دهند، ملت عزیز ایران شیعه و سنی، مسلمان و عیرمسلمان مشارکت و حضور حداکثری خود را حفظ کنند، تا اینکه دشمن به اهداف پلید خود نرسد و به کوری چشم دشمنان و خوشحالی دوستان این مشارکت حداکثری باید بیش از گذشته محقق شود.

وی در حمایت از آیت الله رئیسی بیان کرد: از مهم ترین ویژگی های آقای رئیسی توجه به جوانان و اشتغال جوانان می باشد و دغدغه وی رفع مشکلات معیشتی مردم می باشد و به نظر اولویت کاری آیت الله رئیسی همین مسأله باشد.

مولوی سلامی اظهار داشت: آیت الله رئیسی در بین نامزدها از بالاترین سطح معلومات و مدارک حوزوی و دانشگاهی برخوردار است و کارنامه موفقی را در این چند سال برجای گذاشته است، با توجه به کارنامه و سطح سواد، او بهترین نامزد برای تصدی ریاست جمهوری است.

آیت الله رئیسی سستی های دولت فعلی را جبران می کند/ رئیسی محبوبترین کاندیدا

مولوی شهنوازی امام جمعه شهرستان خاش با تأکید بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: توصیه بنده به تمامی برادران اهل سنت این می باشد که در انتخابات حضور حداکثری خود را به ثبت برسانند و با بصیرت و تحقیق به نامزد اصلح رای بدهند، نامزد اصلح کسی است که به فکر مردم و از جنس مردم باشد، کاخ نشین، کوخ نشین را درک نخواهد کرد.

وی ابراز داشت: با مشارکت و حضور حداکثری ذلت و خواری برای دشمنان اسلام می ماند و پیروزی برای مردم و نظام عزیز ما رقم خواهد خورد.

مولوی شهنوازی با اشاره به تجربه آیت الله رئیسی در قوه قضاییه خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی یک انسان باتقوا و با تجربه است، امیدواریم با تجربه ای که در قوه قضاییه بدست آوردند در مسند ریاست جمهوری نیز با مفاسد خصوصاً مفاسد اقتصادی برخورد کنند و مردم به این نامزد عزیز و بزرگوار رأی بدهند تا سستی های دولت را جبران کند.

وی در پایان با اشاره به مهم ترین ویژگی آیت الله رئیسی ابراز داشت: مردمی بودن از بارزترین ویژگی این نامزد انتخاباتی است و در حال حاضر محبوبترین کاندیدای انتخاباتی است که امیدوارم با بالاترین درصد آراء به عنوان رئیس قوه مجریه انتخاب شوند.

حمایت علمای اهل سنت از آیت الله رئیسی

با آیت الله رئیسی آینده روشنی پیش روی کشور است

مولوی عبدالرحمن خدایی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قاطعیت آیت الله رئیسی در برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: آیت الله رئیسی با قاطعیت در مقابل مفاسد اقتصادی نشان داده است که با به دست گرفتن ریاست قوه مجریه آینده روشنی پیش روی نظام و کشور است و در آینده نه چندان دور شاهد تغییر و تحول در نهادهای حاکمیت خواهیم بود در واقع نظام را به اهداف امامین انقلاب نزدیک خواهد کرد.

مولوی خدایی با بیان اینکه جدیت، کارآمدی و کوشایی از مهم ترین ویژگی های شخصیتی آیت الله رئیسی است ابراز داشت: مشارکت حداکثری مردم عزت و جلال نظام را می رساند و پشتیبانی از فرمایشات مقام معظم رهبری است، امیدوارم مردم مشارکت جدی داشته باشند چرا که، موجب یأس دشمن خواهد شد.

آیت الله رئیسی محبوب اهل تسنن است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مدیریت آیت الله رئیسی در قوه قضاییه گفت: آیت الله رئیسی در بین مردم کردستان واقعاً خوشنام است، با عملکرد خوب و کارنامه موفق خود مردم را بیدار کرد که اختلاس و چپاول عمل انقلابیون و مردان مجاهد اسلامی نیست بلکه اینها دزدانی بودند که در بدنۀ نظام جمهوری اسلامی نفوذ کردند.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی محبوبیت زیادی در بین مردم دارد، اذعان داشت: امیدوارم خداوند با انتخاب او فخر را برای نظام اسلامی قرار دهد، تا آنجا که بنده اطلاع دارم آیت لله رئیسی با عملکرد، اخلاق و تقوا در دل مردم نفوذ و دل ها را به خود جذب کرده است.

حمایت علمای اهل سنت از آیت الله رئیسی

برای آیت الله رئیسی دعا و آرزوی پیروزی دارم/ ایشان دلسوزی برای مردم را در عمل نشان داده است

مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان با اشاره به اخلاق مداری آیت الله رئیسی گفت: آقای رئیسی شخصیتی شناخته شده و از افراد شاخص کشور می باشند که در سمت های گوناگونی مشغول به فعالیت بودند.

وی ابراز داشت: آقای رئیسی شخصیتی علمی و با تقوا می باشند و با توجه به اینکه در سمت های گوناگون قوه قضاییه فعالیت داشته اند، کارنامه خوب و موفقی را از خود خصوصاً در این سال های اخیر به جا گذاشته اند و در کسوت ریاست قوه قضاییه عملکرد چشمگیری را برای ملت ایران به یاد گذاشتند.

امام جمعه اهل سنت سراوان اظهار داشت: تا آنجایی که بنده خبر دارم آیت الله رئیسی زندگی پاک و باتقوایی دارند و آلوده به فسادهایی که امروز در برخی افراد مسؤول و دولتمردان وجود دارد، قطعاً ندارند. آقای رئیسی دلسوز مردم می باشند و این را در عمل نشان دادند.

وی با حمایت از آیت الله رئیسی و دعوت از مردم برای حضور پرشور در صحنه انتخابات خاطر‌نشان کرد: برای ایشان دعا می کنیم و آرزوی موفقیت داریم و ان شاء الله که بتواند کشور را از این مشکلات مختلف با مدیریت صحیح خود نجات بدهند.

مولوی ساداتی در پایان با اشاره به شاخص های ممتاز آیت الله رئیسی اذعان کرد: مردمی بودن و اخلاق مداری آیت الله رئیسی و اینکه او آلوده به فساد نیست و از تقوا و سلامت نفس برخوردار می باشد را می توان از مهم ترین شاخصه های او برشمرد.

حمایت علمای اهل سنت از آیت الله رئیسی

آقای رئیسی، بهترین گزینه برای ریاست جمهوری

مولوی اسحاق مدنی نائب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب با اشاره به کارنامه موفق آقای رئیسی ابراز داشت: زندگی گذشته آیت الله رئیسی با توجه به قبول پست های حساس و مهم و نوع عملکرد وی نشان از تقوای این انسان با شخصیت دارد و گذشته انسان دلیلی برای آینده او می باشد.

وی با بیان اینکه انتخاب آیت الله رئیسی به سود ملت و کشور می باشد، عنوان کرد: در همین مدت کوتاهی که مسئولیت قوه قضاییه را به عهده گرفته اند، واقعاً کارهای خوبی انجام گرفته و امیدواریم خدای تبارک و تعالی با سابقۀ زاهدانه ای که آقای رئیسی دارند و با این روشی که استفاده کردند ملت ایران یک پارچه و با جوش و خروش در انتخابات یک چنین فردی را انتخاب کنند که به سود کشور و ملت ایران می باشد.

مولوی مدنی در پایان اذعان کرد: دو چیز در اخلاق آیت الله رئیسی حائز اهمیت است، به کسی تعرضی که باعث هتک حرمت او شود هیچگاه انجام نداده است و همیشه با اخلاق اسلامی برخورد کردند و مسأله مهم تر عدالت خواهی آقای رئیسی است که بسیار مهم و ارزشمند می باشد، فکر می کنم آقای رئیسی بهترین گزینه برای ریاست جمهوری است.

حمایت علمای اهل سنت از آیت الله رئیسی

راه اندازی کارخانه ها از سوی آیت الله رئیسی، خدمتی بزرگ به مردم

مولوی سیدمحمد درتکیده نویسنده و محقق اهل سنت با اشاره به پاکدستی آیت الله رئیسی گفت: باتوجه به آنچه دیدیم و شنیدیم آقای رئیسی در ریاست قوه قضائیه با کسانی که بی عدالتی و کارشکنی می کردند با جدیت برخورد می کرد و پشتوانه سیاسی و حتی نسبت برادری آنها با ریاست جمهوری و معاونت اول آن هیچ مانعی برای اجرای حکم قضایی شایسته ایجاد نکرد.

عالم اهل سنت با توجه به عملکرد آیت الله رئیسی در بحث اقتصاد خاطرنشان کرد: کارخانه هایی که از طرف دولت به علت بدهی یا ورشکستگی تعطیل شده بود آقای رئیسی با یک حکم قضایی آن کارخانه ها را مجددا راه اندازی کرد و موجب مشغول به کار شدن افراد زیادی شد که این یک خدمت بزرگ به مردم محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی الان به خاطر فشار تحریم های خارجی نیست اظهار داشت: اگر دولت مردمی روی کار می آمد چنین مشکلاتی به وجود نمی آمد و ما در دوران جنگ که علاوه بر جنگ تحریم هم بودیم ولی مردم به راحتی زندگی می کردند اما الان جنگ نیست اما فشارهای اقتصادی به حدی است که مردم محتاج یک لقمه نان هستند.

مولوی درتکیده ابراز کرد: عامل این مشکلات نه از خارج بلکه دولت ناکارآمد است که عظمت کشور را زیر سوال برد و چنان بلایی بر سر کشور آورد که دشمن این بلا را نیاورد و ان شاءالله با روی کارآمدن دولتی کارآمد و مردمی مشکلات کشور حل شود.

آیت الله رئیسی به مردم وابستگی دارد نه به جناح ها

وی با توجه به وابسته بودن برخی از کاندیداها به جناح های خاص گفت: ما این را می بینیم که متاسفانه خیلی از کاندیداها خودشان را به جناح ها متصل می کنند که نشان می دهد وابسته به آن جناح هستند و برای آنها منافع جناح و نه مردم اهمیت خواهد داشت.

عالم اهل سنت با اشاره به شخصیت جامع الاطراف و فراجناحی آیت الله رئیسی اذعان کرد: آقای رئیسی فراجناحی است و خودش را وابسته به هیچ جناحی نمی داند و برایش مصالح مردم مهم است و نه مصالح آن جناح یا هم جناحی هایشان و ان شاءالله فرد شایسته ای برای دولت و ملت باشد.

حمایت علمای اهل سنت از آیت الله رئیسی

آقای رئیسی تنها راه نجات اقتصاد کشور

ماموستا یدالله محمدی عالم اهل سنت کردستان باتوجه به اخلاق مداری آیت الله رئیسی گفت: همانطور که آقای رئیسی مورد وثوق رهبر انقلاب است مورد وثوق مردم نیز می باشد و در هر منصبی که قرار گرفت منشا خیر و برکت زیادی شد و امروز در کردستان هم همین امر به خوبی می درخشد و در آستان قدس رضوی و قوه قضائیه و منصب های مختلفی که در آنجا وورد پیدا کرده بودند پاکدستی، شجاعت و بزرگواری و مدیریتشان واضح است و از همه نظر یک انسان کامل می باشد.

وی با اشاره به علت وضعیت بد اقتصادی اذعان کرد: به نظر بنده ما مردم به این نتیجه رسیدیم که تنها راه نجات اقتصاد مملکت آقای رئیسی است چراکه اقتصاد ایران مورد چپاول اصلاح طلبان قرار گرفت و با بی مهری تمام آن را نابود کردند و 8 سال چشمشان را به آمریکا و کشورهای 5+1 دوختند و حتی همین برجام نافرجامشان دمار از روزگار مردم درآورد.

این عالم اهل سنت با بیان عاملان نابودی اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: تنها منجی که می تواند در این زمان اقتصاد را نجات دهد و امید را به جوانان برگرداند و معیشت مردم را ترمیم کند و باتوجه به پیر شدن جمعیت ایران، اسباب ازدواج و زاد و ولد را فراهم کند کسی جز آقای رئیسی نیست.

ماموستا محمدی با توجه به لزوم معرفت نسبت به دشمنان داخلی و انتخاب هوشمندانه رئیس جمهور افزود: ما 8 سال نابود شدیم و دشمنان داخلی کاری بر سر ما آوردند که آمریکا و دشمنان خارجی بر سر ما نیاوردند و مردم باید از این به بعد فهم دقیقی داشته باشند و درست رای بدهند تا این مجتهد به تمام معنا و کامل وارد عرصه شود تا اقتصاد را زیر پرچم امام زمان و مقام معظم رهبری ترمیم کند.

این عالم اهل سنت کردستان گفت: این موضوع برای همگان مبرهن و واضح است که آقای رئیسی چه زمانی که معاون اول قوه قضائیه بودند و چه الان که در منصب ریاست آن قوه قرار دارند موجب خیر و برکت زیادی شدند.

وی با اشاره به فعالیت آیت الله رئیسی در قوه قضائیه اذعان کرد: برخورد با متخلفین و مفسدان اقتصادی و حتی قضاتی که مشکل دار بودند و همچنین راه انداختن کارخانه هایی که تعطیل شده بود از اقدامات ارزنده ایشان در قوه قضائیه می باشد و این در حالی است که وظیفه قوه قضائیه نیست ولی با این وجود ورود پیدا کرد و کارخانه ها و چرخه تولید دوباره فعال شد و کارگرها بر سر کار برگشتند.

استاد دانشگاه ابراز داشت: با توجه به سفرهای تبلیغی بنده برای آقای رئیسی متوجه این شدم که مردم تشنه وجود ایشان هستند حتی اهالی روستا نام و عدالت گستری ایشان را می دانند و مبارزه ایشان با مفاسد اقتصادی را متوجه شده اند و مدیریت خوبشان را می دانند و نسبت به بسیاری از فضائل اخلاقی ایشان واقف هستند.

این عالم اهل سنت باتوجه به شناخت مردم از آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: بنده گمان می کنم که آقای رئیسی رأی خوبی می آورد و جمهوری اسلامی را در جهان سربلند خواهد کرد.

حمایت علمای اهل سنت از آیت الله رئیسی

آیت الله رئیسی بدون وابستگی به جناح های سیاسی برای اعتلای اسلام تلاش می کند

ماموستا مختار فرجی امام جماعت مسجد جامع سنندج با توجه به شخصیت فراجناحی آیت الله رئیسی گفت: ما در شروع انقلاب به خاطر کلام امام خمینی که گفت ای مسلمانان به داد اسلام برسید وارد جمع انقلاب شدیم و امروز آقای رئیسی در حال ادامه دادن راه امام خمینی است و ایشان دلسوز اسلام می باشد و برای اسلام و نه برای جناح یا حزب خاصی تلاش می کند.

عالم اهل سنت با اشاره به آیه "أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم" خاطرنشان کرد: آقای رئیسی نسبت به دشمنان نرمشی نشان نمی دهد و در مقابل دشمنان همچون کوه استوار ایستادگی می کند و همچنین برای حل مشکلات مردم اقدام موثر خواهد کرد.

امام جمعه شهرک گریزه سنندج با اشاره به بیان 36 مورد از پاکدستی و اخلاق مداری آیت الله رئیسی در خطبه نماز جمعه گفت: آقای رئیسی در رابطه با اقداماتی که در سالهای اخیر چه در قوه قضائیه و چه در حوزه های دیگر مثل آستان قدس رضوی داشت برای اینکه بتوانند وضعیت اقتصاد را رونق بخشد و مقابل فساد بایستد و همچنین از انقلاب و ایران محافظت کند نشان داد که الگویی از حکومت حضرت امیر (ع) است.

عالم اهل سنت با توجه به لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات ابراز داشت: بنده به نوبه خودم از مردم برای حضور حداکثری برای انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهور قدرتمند دعوت به عمل می آورم و همچنین آقای رئیسی را به عنوان کسی که چه در صحنه های داخلی و چه بین المللی درخشش پیدا کند را از خداوند متعال مسئلت می کنم.

وی خاطرنشان کرد: راه حل مشکلات اقتصادی عدم شرکت در انتخابات نیست بلکه با شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح و درنتیجه تشکیل دولت قوی مشکلات اقتصادی حل خواهد شد در صورت عدم مشارکت و انتخاب فرد ناصالح روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه انقلابی از قم
Iran, Islamic Republic of
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
درود بر عالمان سنی انقلابی مهذب
1
0