۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۸۲۶۲۵

دولت تراز بیانیه گام دوم منتشر شد

دولت تراز بیانیه گام دوم منتشر شد
کتاب دولت تراز بیانیه گام دوم که به بررسی مفاد بیانیه گام دوم و تطبیق آن با نیاز به یک دولت تراز این بیانیه می‌پردازد به قلم حجت‌الاسلام گرجی منتشر شد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب دولت تراز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به قلم علی اصغر گرجی، جانشین مسؤول شورای مرکزی قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی توسط قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی منتشر شد. کتاب حاضر در ۱۵۲ صفحه در کنار تطبیق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب با آیات و روایات، به تبیین ویژگی‌های دولت تراز مبتنی بر این مفاد می‌پردازد.

اثر حاضر ابتدا به بیان اهداف و چشم انداز سند بیانیه گام دوم انقلاب می‌پردازد و پس از آن با تبیین شاخصه‌های بینشی در بیانیه گام دوم انقلاب اعم از پایبندی به ارزش‌های دینی، امید و نگاه خوشبینانه به آینده، توجه به دین و دنیا در کنار هم و محوریت نظریه نظام انقلابی در تمام برنامه‌ها و سیاست‌ها را طرح می‌کند. پس از سرفصل شاخصه‌های بینشی به تبیین شاخصه‌های رفتاری پرداخت می‌شود که ویژگی‌های رفتاری یک دولت تراز مورد بحث قرار می‌گیرد.

سپس مسائلی، چون اخلاق و معنویت، علم و دانش، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، سیاست‌های خارجی، شعار‌های انقلاب، امنیت، نقش بی‌بدیل جوانان، آثار و برکات استفاده از جوانان در دولت بیانیه گام دوم انقلاب نیز بحث می‌شود.

در پیشگفتار این کتاب می‌خوانیم: بیانیه گام دوم که از حکمت، تدبیر و درایت امام امت سرچشمه گرفته بود، نقطه عطفی در مسیر انقلاب اسلامی شد؛ لذا ضرورت دارد تا بعنوان یک سند بالا دستی در سال‌های پس از صدور، در تمام حوادث اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... مدنظر همگام قرار داشته باشد و چونان چراغی فروزان، فراروی پویندگان گام دوم انقلاب را روشن نموده و راه رسیدن به قله‌های افتخار را در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی هموار سازد.
ارسال نظرات