۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۸۲۶۶۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

عدم مشارکت در انتخابات از مصادیق بی‌تقوایی سیاسی است

عدم مشارکت در انتخابات از مصادیق بی‌تقوایی سیاسی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: هم رأی ندادن و هم نداشتن انتخاب درست هر دو از مصادیق بی‌تقوایی سیاسی بوده و حتماً گناهان کبیره سیاسی قلمداد می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند انتخابات در یک روز انجام می‌گیرد امّا اثر آن در چند سال باقی می‌ماند؛ ازاین‌رو باید روز بیست و هشتم خرداد را یک روزِ چندساله بنامیم و بدانیم.

وی ادامه داد: آنچه این یک روز چندساله را به شکل خاطره خوشی در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت می‌کند، انتخاب درست است؛ زیرا رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی نوروزی امسال تأکید کردند اگر شرکت پُرشور مردم در انتخابات همراه بشود با یک انتخاب درست، این نورٌعلی نور است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده در ادامه با تأکید بر اخلاق و تقوای انتخاباتی، افزود: امیرالمؤمنین (ع) تصریح دارند: «فَإِنَّ تَقْوَی اللّهِ مِفْتَاحُ سَدَاد بِهَا ینْجَحُ الطَّالِبُ وَ تُنَالُ الرَّغائِبُ» و تأکید می‌کنند تقوا کلید درهای درستی است و به وسیله تقوا جویندگان به مقصود خود می‌رسند و با تقوا به هر هدف و خواسته رفیع و بلندی می‌توان رسید.

وی تصریح کرد: دلیل این بیان حضرت این است که قرآن تمام پیروزی و موفقیت‌ها را در ساحت تقوا معرفی می‌فرماید: «إِنَّ الْعَاقِبَةَ لِلْمُتَّقِینَ» و «الْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَی» و برکات بسیار مهمی را برای تقوا بیان می‌فرماید.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با بیان اینکه به همین نسبت بی‌تقوایی بسیار آسیب‌زا است، ادامه داد: امام خامنه‌ای خاطرنشان شده‌اند: «بی‌تقوایی چیز بدی است هر جا باشد، انسان را آسیب‌پذیر می‌کند. اگر در جای حسّاس باشد، آسیب‌پذیری آن بسیار گران تمام خواهد شد».

وی اضافه کرد: باید توجه داشت هم رأی ندادن و هم نداشتن انتخاب درست، هر دو از مصادیق بی‌تقوایی سیاسی هستند و حتماً گناهان کبیره سیاسی قلمداد می‌شوند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با اشاره به عوامل انتخابات درست، به تبیین مؤلفه‌های اصلی انتخاب درست و انتخابات نورٌ علی نور پرداخت و با تأکید بر شناخت شاخص‌های انتخاب درست، گفت: در نگاه رهبر معظم انقلاب نتیجه یک انتخاب درست، رئیس‌جمهور شدن کسی است که دارای شاخص‌های اصلی ازجمله نگاه شایسته سالارانه و فارغ از تعصبات حزبی و قومی و مدیریت به معنای واقعی و داشتن کفایت و کارآمدی لازم باشد که این کفایت در مدیریت خود دارای عناصر مهمی ازجمله داشتن پیگیری لازم، صداقت و مسؤولیت پذیری، عدم تنبلی و بی‌حالی و سهل‌انگاری دارد.

وی مؤمن و معتقد بودن را از دیگر شاخص‌های انتخاب اصلح برشمرد و افزود: ایمان یعنی اعتقاد داشتن به وعده الهی و به غیب و آنچه خداوند در مسیر حرکت مؤمنان در قرآن کریم تأکید فرموده است که اصلی‌ترین نشانه آن هم نداشتن ترس و دلهره است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اضافه کرد: رئیس‌جمهور در تراز انقلاب به دنبال تحقق آرمان عدالت و مبارزه با فساد بوده و توجه به عدالت، با دو مفهوم معنویت و عقلانیت درهم‌تنیده است.

وی داشتن کارنامه انقلابی و جهادی، اعتقاد راسخ به «ما می‌توانیم»، چرخش به سمت جوانان و اعتقاد و اعتماد لازم به آن‌ها، کاملاً مردمی و به دور از اشرافیت بودن و امیدوار به آینده را از دیگر ویژگی‌های نامزد اصلح برشمرد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات