۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۸۲۶۹۶
معاون آموزش جامعه المصطفی دهلی در گفت‌وگو با رسا:

انتخابات جمهوری اسلامی ایران سالم ترین انتخابات در جهان است

انتخابات جمهوری اسلامی ایران سالم ترین انتخابات در جهان است
حجت الاسلام والمسلمین جعفری راه رفع ایرادها و نواقص یک دولت را انتخاب فرد اصلح دانست و تاکید کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران سالم ترین انتخابات در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مںظور عالم جعفری سرسوی معاون آموزش نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه دهلی نو هند در گفت و گو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، انتخابات در جمهوری اسلامی ایران را سالم ترین انتخابات در جهان دانست.

وی با بیان این که انتخابات شفاف و پرشور نشان آزادی مردم و جمهوری بودن نظام آن کشور است، گفت: انتخابات پیش رو ریاست جمهوری در ایران یک امتحان سخت دیگر برای ملت جمهوری اسلامی ایران است که امیدواریم با حضور حداکثری پای صندوق های رأی، توطئه دشمنان و قدرت های استکباری از جمله آمریکا را ناکام بگذارند.

این روحانی هندی با اشاره به این که تشکیل شورای نگهبان توسط امام خمینی(ره) بیانگر دوراندیش بودن آن امام بزرگوار است، ابراز داشت: قدرت های استکباری وجود این نهاد عظیم را خطر جدی در راه تکمیل اهداف شیطانی خود تلقی می کنند و به همین سبب هنگام تعیین صلاحیت ها برای بی ارزش کردن شورای نگهبان تمام توانائی های خود را بکار گرفتند، اما ملت انقلابی و پرشور ایران با احترام به تصمیمات شورای نگهبان، بینی دشمن را به خاک مالیدند و اثبات کردند که پیروزی همیشه از آن حق است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با تاکید به این که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای، مراجع عظام تقلید، روحانیت حوزه های علمیه، جامعه مدرسین، شخصیت های برجسته کشور و تمام نهادها یک صدا مردم بیدار و همیشه حاضر در صحنه جمهوری اسلامی ایران را برای مشارکت حداکثری در رأی گیری دعوت کردند و این نشان از برگزاری یک انتخاب پرشور و با هیجان است، اظهار داشت: ما از اوضاع برگزاری انتخابات در کشورهای همسایه و حتی در کشورهای ابر قدرت با خبریم، اما انتخابات ایران را سالم ترین انتخابات در جهان می دانیم.  

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری و دیگر مراجع عظام تقلید که انتخاب اصلح با شرکت در انتخابات و حضور اکثری پای صندوق های رای، یک وظیفه شرعی همگانی است، تصریح کرد: حضرت آیت الله سید علی خامنه ای خطاب به ملت جمهوری اسلامی ایران فرمودند که حتی اگر نظام اسلامی را نیز قبول ندارید برای حفظ منافع عمومی و ملی کشور در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو شرکت کنید، چون فقط این طریق می توان توطئه های دشمنان جمهوری اسلامی ایران را ناکام گذاشت، چون دشمن قسم خورد ملت ایران منتظر التهاب، اغتشاش، اختلاف داخلی و بی نظمی در کشور است.

معاون آموزش جامعه المصطفی در دهلی نو با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سی و دومین سالگرد رحمت امام خمینی(ره) که برای اداره هر مملکتی و کشوری حمایت و پشتیبانی مردم آن کشور ضروری است، افزود: مردم با دعوت به هم دیگر برای حضور اکثری پای صںدوق های رای علاوه بر وظیفه ملی به وظیفه شرعی خود عمل کنند، چون ابقای نظام اسلامی و دین مردم به این انتخابات گره خورده است.

وی ادامه داد: چنانکه حضرت آیت الله سید علی خامنه ای توصیه کردند این عمل مصداق بارز سومین آیت کریمه از سوره مبارکه العصر: وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ وَتَواصَوا بِالحَقِّ ؛ و اعمال صالح انجام داده‌ اند و یکدیگر را به حق سفارش کرده اند، است. یعنی دعوت مردم برای شرکت در انتخابات و انتخاب فردی اصلح برترین امر به معروف است.

این روحانی هندی در آخر گفت: راه رفع ایرادها و نواقص، انتخاب اصلح و گزینه صحیح است، نه پرهیز از مشارکت در انتخابات./988/

انتخابات جمهوری اسلامی ایران سالم ترین انتخابات در جهان است

 

ارسال نظرات