۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۶۸۲۷۱۲
بسته انتخاباتی رسا؛

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدر‌های فتنه از همتی

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدر‌های فتنه از همتی
شصت و ششمین بسته انتخاباتی رسا به اخباری شامل انصراف زاکانی از انتخابات به نفع آیت‌الله رئیسی و حمایت لیدر‌های فتنه ۸۸ از همتی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شصت و ششمین بسته انتخاباتی رسا به اخباری شامل انصراف «زاکانی» از انتخابات ریاست جمهوری به نفع آیت‌الله رئیسی، حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی، اصرار حامیان دولت بر انکار کارنامه ضعیف، اظهارات انتخاباتی کاندیداها، موج دعوت به مشارکت در انتخابات و به وجد آمدن BBC از عملکرد و اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» اختصاص یافته است.

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

انصراف «زاکانی» از انتخابات ریاست جمهوری به نفع آیت‌الله رئیسی

علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از حضورش در امامزاده علی اکبر(ع) چیذر و در جوار مرقد فرمانده شهیدش حاج محمود (عبدالله) نوریان از حضور در عرصه انتخابات کناره‌گیری کرد.

زاکانی گفت: با توجه به اقبال فراوانی که از آقای رئیسی شده است من ایشان را اصلح می دانم و خودم هم به ایشان رای میدهم و امیدوارم با انتخاب ایشان اصلاحات اساسی در کشور انجام شود.

وی که با برنامه‌های تحولی چهارگانه و با هدف تشکیل «دولت اقدام و اصلاح» در انتخابات این دوره حضور یافته و از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده بود، با توجه به نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته، به نفع «آیت الله سیدابراهیم رئیسی» و با هدف تقویت جبهه انقلاب اسلامی، از ادامه نامزدی در انتخابات انصراف داد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، جمعه 28 خرداد 1400 برگزار می‌شود.

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

2 حزب اصلاح‌طلب «زیر میز زدند»/ از همتی حمایت نمی کنیم!

پس از اینکه نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان (جبهه اصلاحات ایران) طی جلسه‌ای برای حمایت از دو نامزد اصلاح طلب رأی گیری کرد و بی نتیجه ماند، مجوزی به احزاب داده شد که از نامزد مدنظر خود در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنند.

بیانیه‌ موسوم به ائتلاف جمهور که به امضای 14 حزب اصلاح طلب رسیده است، تاکید کرده که در 28 خرداد به همتی رأی می‌دهند و برای موفقیت او تلاش خواهند کرد. یکی از احزابی که ائتلاف جمهور را امضاء کرده حزب مردم‌سالاری است که مصطفی کواکبیان مدت طولانی است که دبیرکلی آن را برعهده دارد.

کواکبیان اما تاکید دارد که حزبش از هیچ نامزدی در انتخابات 1400 حمایت نمی‌کند. او طی متنی که در صفحه توئیتر خود نوشته تاکید کرده حزب مردم سالاری هیچ انتخاباتی را تحریم نکرده لذا در انتخابات 1400 هم مردم را به مشارکت برای ایجاد تحول در تعیین سرنوشت خویش فرا می‌خواند و همچنان بر تصمیمات قبلی خویش و جبهه اصلاحات ایران مبنی بر نداشتن نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید داشته و در هیچ ائتلاف جدیدی هم حضور ندارد.

حزب جوانان ایران اسلامی نیز از دیگر احزابی است که نام آن در ائتلاف جمهور آمده اما تاکید دارد که از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند.

لیدرهای فتنه ۸۸: به همتی رأی می دهیم

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «مهدی کروبی: به همتی رأی می دهم» نوشت: «حسین کروبی...در پاسخ به اینکه آیا پدرش نظری در خصوص حمایت از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ دارد یا خیر، اظهار کرد: "با پدرم در این خصوص صحبت کردم و ایشان گفتند، ما در آستانه انتخاباتی قرار گرفته‌ایم که با ردصلاحیت‌های بی‌سابقه مواجه شده و این تصور را پرورانده است که جریانی کوچک که هیچ مقبولیتی در مردم ندارد، قصد دارد اندک باقیمانده جمهوریت نظام را از بین ببرد. آنها در این صحنه‌آرایی به دنبال مشارکت حداقلی مردم در انتخابات هستند تا جشن نابودی جمهوریت را در ۲۹ خرداد برپاکنند."».

این روزنامه اصلاح طلب در اداممه نوشت: «فرزند مهدی کروبی از حمایت صریح پدرش از همتی خبر داد و از تصمیم مهدی کروبی نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم سخن گفت. آن‌طور که حسین کروبی در این رابطه به اعتمادآنلاین توضیح داده، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی کروبی در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت می‌کند و به عبدالناصر همتی رای خواهد داد».

اعتماد در ادامه نوشت: «آقای کروبی از عملکرد آقای عبدالناصر همتی در جریان مناظرات انتخاباتی و دفاع ایشان از جمهوریت و نهاد ریاست‌جمهوری قدردانی و همچنین تاکید کرد که با توجه اهمیت صندوق رای به عنوان تنها محل تجلی اراده ملت برای تعیین سرنوشت کشور در شرایط کنونی، نباید صحنه انتخابات را ترک کرد».

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

«مهدی کروبی» کاندیدای شکست خورده انتخابات ۸۸ (با ۳۳۸ هزار رای در کل کشور) و از سران فتنه است که در سال ۸۸ با دروغ تقلب، جشن مشارکت ۸۵ درصدی مردم را به آشوب و التهاب خیاباتی بدل کرد.

روزها و ماهها سپری شد. سال ۹۲ فرا رسید و در انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی پیروز شد.  روحانی کابینه خود را انتخاب کرد. عباس آخوندی، بیژن زنگنه، محمدرضا نعمت زاده، حسین فریدون، اکبر ترکان، علی ربیعی، معصومه ابتکار، اسحاق جهانگیری، محمدباقر نوبخت، محمدعلی نجفی، محمد شریعتمداری و...از جمله افرادی بودند که در ستادهای انتخاباتی میرحسین و کروبی در سال ۸۸ حضور فعال داشتند.

به عبارت دیگر، اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی میرحسین و کروبی در سال ۹۲ در دولت روحانی در پست های ارشد مشغول به کار شدند. در حقیقت کابینه آقای روحانی، نمونه ای از کابینه میرحسین موسوی و کروبی با ۴ سال تاخیر بود.

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

اعضای ارشد ستادهای موسوی و کروبی در سال ۸۸ جنبه شکست در انتخابات را نداشتند و در سال ۹۲ نیز ظرفیت پیروزی در انتخابات. این طیف یکبار با دروغ تقلب و بار دیگر با دروغ اختیارات محدود، به جمهوریت دهن کجی کرد.

حالا این جماعت که ید طولایی در شورش علیه جمهوریت و لگدمال کردن رأی مردم دارد، ژست دفاع از جمهوریت به خود گرفته است. رویکردی توهین آمیز و منافقانه.

کروبی و همقطاران وی باید هم درباره گناه نابخشودنی فتنه ۸۸ و هم درباره کارنامه غیرقابل دفاع دولت روحانی در ۸ سال اخیر به افکارعمومی پاسخگو باشند.

اما نکته قابل تأمل حمایت لیدرهای فتنه از همتی است. همتی نماینده تام و تمام همان طیفی است که در سال ۸۸ در ستادهای موسوی و کروبی حضور داشت و در سال ۹۲ نیز در ستاد روحانی فعال بود.                    

حامیان «زن کشیِ نجفی» در زنگ انتخابات حامی حقوق زنان شدند

«پروانه مافی» نماینده فراکسیون امید در مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «تاکنون این اصلاح‌طلبان بودند که در خصوص وزیر زن، حقوق زنان در مدیریت یا حق ۳۰ درصدی آنان در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی سخن می‌گفتند اما در این مناظره‌ها ما دیدیم که تمام نامزدهای اصولگرا هم بر این موضوع تکیه داشتند و می‌توانیم بگوییم که جای خرسندی است که این ایده‌ها برای اصولگرایان هم به عنوان مسئله مطرح شده است و ان‌شاءا... می‌خواهند برایش برنامه داشته باشند. به باور من همین که بتوانیم فکر و ایده درستی را در بخش دیگر جامعه که به آن شاید کمتر اعتقاد داشته باشند نهادینه کنیم، می‌تواند یک پیروزی بزرگی برای ما باشد».

مافی در ادامه گفت: «مطالبه گری زنان باید همچنان وجود داشته باشد و تعطیل نشود. تا زمانی که مطالبه‌گری، حق خواهی و پیگیری حقوق همه زنان و بانوان در کشور وجود داشته باشد، مطمئنا به مطالباتشان هم در هر دولتی دست خواهند یافت. اگرچه در بعضی دولت‌ها پیگیری این مهم سهل‌تر و در بعضی دولت‌ها دشوارتر است اما معتقدم که باید این مطالبه‌گری باشد تا زنان بتوانند به حقوق‌شان دست پیدا کنند».

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

اصلاح طلبان باز هم در زنگ انتخابات خود را حامی حقوق زنان جا زدند. این در حالی است که وقتی «محمدعلی نجفی» سیاستمدار مشهور اصلاح طلب و شهردار سابق تهران و مقام ارشد در دولت های روحانی و خاتمی، همسر دوم خود(که ۳۰ سال از او جوانتر بود) با سلاح گرم غیرمجاز به طرز فجیعی به قتل رساند، «قاتلِ یک زن» را تا حد یک «قهرمان» بالا بردند!

اصلاح طلبان در آن مقطع مدعی شدند که نجفی یک نخبه و جنتلمن و فرد خوشنامی است. طیف اصلاح طلب در اقدامی ناجوانمردانه و غیراخلاقی،  مقتول را آماج توهین و تهمت قرار دادند و اینگونه وانمود کردند که نجفی حق داشته که همسر دومش را با سلاح گرم به قتل برساند و به هیچکس هم ربطی ندارد!

فعالین اصلاح طلب پیش از این پیشنهاد داده بودند که  «باید زنان کارتن خواب را عقیم کرد»!  و  «اگر زنان به تماشای بازی مردان نروند دچار بیماری های روحی و روانی می شوند»!  و «زنان باید به عنوان تماشاچی به استادیوم بروند تا هم فحش بخورند و هم فحش بدهند»!

به دلایل متعدد، جریان اصلاح طلب اصلا در جایگاهی نیست که بخواهد درباره حقوق زنان اظهارنظر کند.

اصرار حامیان دولت بر انکار کارنامه ضعیف

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «در دولت روحانی...تحمیل بزرگ‌ترین تحریم‌های تاریخ بشر به قصد فروپاشی اقتصاد ایران صورت گرفت و به آن معنا بود که همه مجاری فعالیت‌های بازرگانی و تولیدی ایران با بیرون را ببندد تا نه ارزی دست ایرانیان برسد و نه نهاده‌های تولید و کالاهای سرمایه‌ای و ایرانیان بتوانند کالا و خدماتی به جهان عرضه کنند. هدف این تحریم‌ها و پیامد منطقی آن می‌باید سقوط ارزش پول ملی و رکود و تورم و نهایتا ورشکستگی کشور می‌بود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «شگفتا که اگر امروز اقتصاد ایران پس از آن حمله‌های مهلک، هنوز آن‌قدری سر پا هست که برخی نامزدهای انتخاباتی در اظهارات شگفت‌انگیز آثار تحریم‌ها را منکر شوند و وعده ادامه زندگی زیر بار تحریم‌های فجیع را بدهند... می‌توان از عملکرد دولت به هر اندازه انتقاد کرد، اما نباید این شرایط استثنائی سه، چهار سال اخیر را نادیده گرفت».

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

برخلاف تبلیغات رسانه ای اصلاح طلبان با هدف کارنامه سازی برای دولت، متاسفانه دولت روحانی در قریب به ۸ سال اخیر نتوانست کارنامه قابل قبولی به افکارعمومی ارائه دهد.

چندی پیش روزنامه ایران-ارگان رسانه ای دولت- در مطلبی نوشته بود: «دولت گذشته سیاست هایی را اتخاذ کرده و منابع مالی بردوش دولت جدید گذاشته است که برای اصلاح آن باید حداقل ۸ سال کار کرد».

پیش از آن «شهربانو امانی»  عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران گفته بود: «دست‌کم ۱۶ سال زمان لازم است تا کشور به وضعیتی بازگردد که وقتی احمدی‌نژاد دولت را از خاتمی تحویل گرفت، حاکم بود».

اصلاح طلبان و برخی دولتمردان هر زمان که مطالبه افکارعمومی بابت کارنامه و گزارش عملکرد افزایش می یابد، قصور و تقصیرهای خود را به گردن دولت قبل، دولت ترامپ و دولت پنهان می اندازند.

این قبیل موضعگیری ها در حالی است که تصمیم دلار ۴۲۰۰ تومانی، عباس آخوندی، بیژن زنگنه، نعمت زاده، ربیعی، حسین فریدون، دلار ۳۲ هزارتومانی، پراید ۱۶۰ میلیونی، سکه ۱۶ میلیونی، فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، حقوق های نجومی، برجام، توتال، تبعات خسارات کرسنت و...همگی در دولت آقای روحانی بوده و خسارات زیادی به کشور وارد کرد.

یکی از نقاط ضعف جدی دولت روحانی، عدم ارتباط موثر با کارشناسان و صاحبنظران و توهین های مستمر خطاب به منتقدان است.

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

مهرعلیزاده از رقابت در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد

محسن مهرعلیزاده معاون رئیس دولت اصلاحات و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از حضور در رقابت‌های ریاست جمهوری انصراف داد.

مهرعلیزاده نامه انصراف خود از ادامه رقابت‌های ریاست جمهوری را تقدیم وزارت کشور کرده است.

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

برخی در دولت قبول ندارند که همه مردم باید از انرژی سهم داشته باشند

سعید جلیلی گفته: برخی دوستان دولت اصلاً نگاهشان فرق می‌کند و می‌گویند اینکه ما سهم انرژی‌ همه مردم را به آن‌ها بدهیم غلط است. آن‌ها می‌گویند بنزین مربوط به ماشین است نه افراد.

او در ادامه تأکید کرده که این‌ها می‌گویند اگر دارویی را ارزان در اختیار بیماران می‌گذاریم، قرار نیست این دارو را در اختیار همه مردم اعم از بیمار و غیربیمار قرار دهیم. بالاخره برای خودشان استدلال‌هایی دارند که البته ما این دیدگاه را قبول نداریم.

جلیلی این را هم گفته که هشتاد و پنج درصد مصرف روغن کشور ما واردات می‌شود؛ اگر به سمت خودکفایی حرکت کنیم، جلوگیری از ارزبری و مهاجرت از روستا، ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد.

او بیان کرده که فضای مجازی فرصت کم نظیر در اختیار نسل حاضر است. ما باید از فضای مجازی برای خدمت رسانی حداکثر به مردم استفاده کنیم.

این نامزد در ادامه گفته: رئیس جمهور سلامت را فقط از وزارت بهداشت نخواهد و به همه دستگاه‌ها برای ارتقای سلامت کشور ماموریت بدهد. کادر درمان کشور ربات نیستند، کادر درمان ما با همه رشادت‌ها و توانمندی‌های خود کار می‌کنند.

جلیلی در بخش دیگری گفته: طرح‌هایی که برای کادر درمان و نظام سلامت کشور درنظر می‌گیریم باید دربرگیرنده همه باشد نه فقط یک بخش خاص که همه بتوانند احساس رضایت کنند.

او همچنین گفته که پرسپولیس و استقلال را در قالب یک تعاونی به مردم واگذار می‌کنیم.

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

وحدت یک ضرورت عقلی است/ رئیسی را اصلح می‌دانم

علیرضا زاکانی گفته: تشتت یک خطر است و وحدت نیز یک ضرورت عقلی است که هر کسی آن را قبول نکند یعنی کار اجتماعی را بلد نیست. او تأکید کرده که  آقای رئیسی را عزیز و اصلح و بزرگ می‌دانم.

زاکانی این را هم گفته که روحانی عرضه استفاده از مجلس را ندارد. قانون مجلس بهترین ضمانت اجرای برجام است.

او تصریح کرده که ما با اسم‌ها کاری نداریم ما با جوهره و ریشه فساد کار داریم اگر کسی فساد می‌کند باید یک چوب بخورد، اگر گفت انقلابیم و اصولگرا دو چوب و اگر گفت فامیل زاکانی‌ام باید سه چوب بخورد.

زاکانی گفته: این شعاری که میگویند می‌خواهند دور کشور دیوار بکشند را قبول ندارم، اولویت ما در سیاست خارجی ۱۵ کشور اطراف خودمان به ویژه کشورهای مقاومت است.

او این را هم گفته که آقای همتی امروز ذوق‌زده خبر داد که من انصراف دادم. این خواب آشفته‌ای است که دیده‌اند. ما در جمع تصمیم می‌گیریم و به جمع احترام می‌گذاریم.

امثال آقای همتی به جای پاسخ به سؤالات اساسی، می‌گویند اینترنت امن یعنی چه؟ اینترنت امن یعنی همان کاری را کنیم که انگلیسی‌ها می‌کنند و نگران فرزندانشان در اینترنت هستند. دولت آدمی امنیتی را که مسئول فیلترینگ بوده، وزیر ارتباطات کرده و دم از آزادی مردم می‌زند.

زاکانی تأکید کرده که اگر در انتخابات موفق نشوم برنامه هایم را دو دستی به رئیس جمهور منتخب تقدیم می کنم.

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

در دولتم همه شهرستان‌ها پایتخت ایران خواهند بود

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفته: به ۳ دهک اول که نمی‌‎توانند هیچ آورده‎ای داشته باشند، مسکن با اقساط ۳۰ ساله می‌‎دهیم. او در ادامه این را هم گفته که برای ۳ دهک دوم با مشارکت ۳۰ به ۷۰ اقساط ۲۰ ساله و ۴ دهک بعدی که مشارکت ۵۰ درصدی خواهند داشت، اقساط ۱۵ ساله در نظر گرفته شده است.

او تأکید کرده: در دولتم شهرستان‌ها پایتخت ایران خواهند بود و بجای اینکه اختیارات و منابع در تهران و مراکز استان‌ها متمرکز باشد باید آنها را در اختیار مدیران و فرمانداران شهرستانها قرارداد.

قاضی‌زاده این را هم گفته که دولت سلام دولت مناطق محروم و مناطقی است که به لحاظ امکانات و اشتغال محروم مانده اند که یکی از این مناطق استان خراسان شمالی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرده که ما بررسی کردیم و دیدیم ۶۷ درصد وام‌ها فقط به تهران داده می‌شود و اگر ۵ استان برخوردار را بردارید ۲۵ استان دیگر تنها ۵ درصد وام‌ها را می‌گیرند، خوب معلوم است که با این شرایط شغل و امکانات کجا می‌رود و با این وجود جوانان شهر غلامان با این استعدادها مجبورند به شهرها و استان‌های دیگر بروند.

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

نسخه پیشرفت هر استان تهیه شده است

محسن رضایی گفته: برای ساخت زندگی بهتر و زدودن غم از چهره ایرانی‌ها، باید همه با هم حرکت کنیم تا دوباره اقوام و استان‌ها را به میدان آوریم، مناطق اقتصادی ایجاد و به استان‌ها مسئولیت واگذار کنیم.

او تأکید کرده که قرار نیست استان‌ها را استثمار تهران و تهران استثمار خارج از کشور کنیم، بلکه با یک نسخه واحد برای همه استان‌ها، اختیارات و مسئولیت‌ها به آن‌ها داده می‌شود.

رضایی این را هم گفته که زمان اقدام است، یعنی دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و استعدادهای هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را تهیه کرده و آن را اجرایی خواهد کرد.

این کاندیدا با بیان اینکه یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای همه استان‌ها است گفته است که کنار زدن بی‌عدالتی‌ها و پارتی‌بازی‌ها کار سختی نیست. آیا اهمیت بیرون کردن فقر و بیکاری و تبعیض کمتر از بیرون کردن سربازان صدام است.

رضایی وعده داده که علاوه بر مسئله ازدواج، کسب و کارهای خانگی در خانه‌ها را توسعه و شهرهای کشور را اقتصادی خواهیم کرد، از طرفی تلاش می‌کنیم رونق اقتصادی از پایین به بالا رخ دهد.

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

 در نظرسنجی‌ها جهش عظیمی داشته‌ام/ ایستاده‌ام و کنار نمی‌روم

همتی گفته: مستقل وارد صحنه انتخابات شدم. من اقتصاددان هستم و ایستاده‌ام و کنار نمی‌روم. برخی اعضای ارشد اصلاح‌طلب راساً از من حمایت کردند.

این نامزد انتخابات این را هم گفته که نظرسنجی های دیروز انجام شده نشان می دهد که رای من جهش عظیمی کرده است. بنده با کسی تعامل نکردم که بخواهم بعد از انتخابات هوای آن را داشته باشم.

او درباره نامه افزایش بنزین گفته که نامه من برای افزایش بنزین ۵ هزار تومانی به رهبری بود. او توضیح داده که هدفم از این نامه کنترل تورم و بهبود معیشت مردم بود. دولت در آن زمان مشکل کسری بودجه داشت. این نامه من توسط دولت اجرا نشد.

همتی این را هم گفته که تا حالا ندیدیم آمریکایی‌ها اعتماد‌سازی کنند و یکی از نشانه‌های آن خروج از برجام بود.

همتی گفته که همچنان معتقدم دوستانی که در مقابل من آمدند پوششی هستند. به مردم گفتم اگر قهر خودتان از صندوق را بر ندارید بنده نمی توانم موفق شوم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته: برخی اعضای ارشد اصلاح طلب راساً از من حمایت کردند. همتی این را هم گفته که اگر دایی و فردوسی پور به من رای ندهند باز برای من ارزش دارند.

او وعده داده که ظرف دو سال ساختار بودجه را اصلاح خواهم کرد. در دولت من بازی با معیشت مردم وجود نخواهد داشت.

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

همه تلاش ما این است که مشکلات مردم حل شود/ بورس نباید محل رفع مشکلات بودجه‌ای کشور باشد

سیدابراهیم رئیسی گفته: بورس نباید به محل رفع مشکلات بودجه‌ای کشور و جبران کسری بودجه دولت‌ها؛ آن هم بدون مدیریت لازم تبدیل شود.

او تأکید کرده که نباید مشکلات را پشت گوش انداخت بلکه باید در دل مشکلات رفت، راه‌حل‌‌ها را پیدا کرد و با کمک همه کسانی که می‌‌توانند نقش آفرین باشند، وضعیت را به سرعت اصلاح کرد.

رئیسی این را هم گفته که بازار بورس و مسائل آن مثل نرخ‌گذاری و دامنه نوسان را نمی‌توان دستوری اداره کرد بلکه باید سازوکارهایی برای آن ایجاد شود.

همه تلاش ما این است که مشکلات مردم حل شود و امید و اعتماد به جامعه برگردد و این هم با حرف نمی‌شود؛ باید سازوکارها‌ را دنبال کنیم.

رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته هنرمندان روشن‌فکران جامعه هستند. روشنفکر کسی است که بیش از دیگران و پیش از دیگران بفهمد و به جامعه هشدار دهد. روشن‌فکران می‌توانند جامعه را از خواب‌رفتگی و خواب‌ماندگی نجات دهند.

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

 در نشست اصحاب رسانه اصلاح‌طلب با رئیسی چه گذشت؟

وکیلی، مدیر مسئول ابتکار: تشکیل دولت وحدت ملی در توانایی شما می‌باشد، با مشی شما هم سازگار است و شما می‌توانید با اجماع ملی، دولت وحدت ملی را برای نخستین بار در کشور تشکیل دهید.

مظفری، مدیرمسئول آفتاب یزد: در دوران مدیریت رئیسی بر قوه قضاییه، بسیاری از مشکلات که پیش تر به صورت پیچیده رفع می شد با یک تذکر ساده مرتفع شد و امید است با حضور رئیسی در رأس دولت همین مشی ادامه یابد.

عبداللهی، مدیر مسئول آرمان: شما در دوران تصدی مسئولیت در دستگاه قضایی در گفتار و رفتارتان، رودربایستی نداشتید؛ لذا خواهش دارم این مشی را در دولت هم ادامه دهید.

علیرضا بختیاری، مدیرمسئول دنیای اقتصاد: با توجه به شناختی که در این مدت از شما پیدا کردیم، شما یک روحیه آرام و منعطف دارید که به صدا‌های مختلف گوش می‌دهید و این فرصتی که برای ما بوجود آورده‌اید، فرصت خوبی است.

رحمانیان، مدیرمسئول شرق: ما برای آقای روحانی کار می‌کردیم و هنوز هم کار می‌کنیم و پشیمان هم نیستیم و طی این هشت سال با آقای روحانی کار کردیم؛ اما طی این هشت سال فرصت این گونه نشستن کنار ایشان آن هم برای فردی که خیلی برای او تلاش کردیم، فراهم نشد تا بتوانند حرف‌های ما را بشنوند.

نعمت الله شهبازی، دبیر انجمن صنفی مدیران روزنامه‌های غیردولتی: در طول این هشت سال با رئیس جمهور ارتباط بسیار ضعیفی داشته‌ایم؛ امیدوارم تا در صورت پیروز در انتخابات این دیدار‌ها پس از ریاست جمهوری نیز ادامه پیدا کند.

طباطبایی، مدیرمسئول راوی: روحیه شما در قوه قضاییه حمایت از مطبوعات بوده و خواهش می‌کنم که در دولت برای رسانه دوپینگ قائل شوید، انتقاد حتما از بی تفاوتی بهتر است، زمانی باید نگران شد که رسانه‌ها و مردم نسبت به وضعیت بی‌تفاوت باشند، اگر به ریاست جمهوری رسیدید، نسبت به رسانه بی تفاوت نباشید.

مسعود حیدری، مدیرعامل ایلنا: در سال ۸۵، خبرگزاری ایلنا از ناحیه دادستانی فیلتر شد و ما خدمت شما که در آن زمان معاون اول دستگاه قضا بودید رسیدیم و قول مساعدت دادید و با مشکل فیلتر خبرگزاری ما رفع شد و من در آن زمان باور نداشتم که در آن دستگاه قضا اینچنین نگاه حمایتی وجود داشته باشد.

متقیان، مدیرعامل ایسنا: آقای رئیسی در دوران ریاست بر قوه قضاییه بسیار موفق عمل کرد و درب اتاقش باز بود و با همین مشی و رویکرد توانست در مقابل فساد و مفسدین بایستد.

سعدی مدیر مسئول جهان صنعت: با توجه به تیم اقتصادی و صنعتی خوبی که در کنار شما هستند، از شخصیت‌های کارآزموده در ترکیب کابینه استفاده کنید.

مازندرانی، مدیرمسوول اسبق فرهیختگان:‌ خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی تا سال ۷۷ را که می‌خواندم هر جایی که نام شما به عنوان دادستان یا رییس سازمان بازرسی قید شده، از شما به عنوان یک فرد دغدغه‌مند و پیگیر حل اساسی مسائل یاد شده است.

کاندیدا توئیت| رونمایی از چک ۴۵۰هزارتومانی​ محسن رضایی!

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

 

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

 

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

 

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

موج دعوت به مشارکت در انتخابات؛ از هنرمندان تا سیاستمداران پای کار آمدند

 در بخشی از متن بیانیه دعوت علی لاریجانی از مردم برای مشارکت در انتخابات آمده: ملّت عزیز. در مشکلاتِ سخت تحریم، صبوری  کردید؛ ان‌شالله ظفر در پیش است. روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را به روز ملی سرنوشت بدل کنیم.

آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرده که ارکان این نظام بر انتخابات استوار شده و حضور مردم در عرصه انتخابات، ضامن امنیت ملی، اقتدار و استحکام نظام است و برای حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، در انتخابات شرکت می‌کنیم.

محمدرضا عارف با انتشار نامه‌ای خطاب به مردم ایران گفته: برای آینده ایران رأی می‌دهم. در بخش دیگری از این نامه آمده: حضور آگاهانه جوانان، زنان و همه ایرانیان را در پای صندوق های رای در روز ۲۸ خرداد موجب پایداری و تداوم امنیت، یکپارچگی و پیشرفت ایران می‌دانم.

عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور گفته: اگر مردم منتظر تغییر هستند تا شاید شرایط بهتر شود، بهترین مسیر برای این تغییر همان صندوق رأی است.

حجت الاسلام سالک عضو جامعه روحانیت مبارز گفته: جمعه ملت بزرگ ایران در راستای دفاع از اسلام، حفظ نظام جمهوری اسلامی و رقم زدن آینده روشن پای صندوق‌های رأی خواهند آمد.

دولتمردان نهم و دهم با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر مشارکت گسترده در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از آیت الله رئیسی در این انتخابات حمایت کردند.

- برخی از ورزشکاران مطرح کشور از جمله خداداد عزیزی، سیروس دین‌محمدی، رضا شاهرودی، حسن یزدانی و ... مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند.

۲۷۳ هنرمند بسیجی با صدور بیانیه ای آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلام کردند.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست و چهره سال هنر انقلاب اسلامی با انتشار فیلمی از کنار حرم حضرت زینب(س)، عموم هنرمندان را به شرکت در انتخابات دعوت کرد و گفت که به حجت‌الاسلام رئیسی رأی می‌دهد.

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه منکر ناراحتی‌های مردم نیستم و من هم زیر همان فشارهایی‌ام که همه مردم قرار دارند گفته: هرکسی دوستدار تغییری بر اوضاع مملکت است باید برود و رأی بدهد.

زهره صفوی دیگر بازیگر پیشکسوت کشورمان نیز گفته: هنوز نمی‌دانم به کدام کاندیدا رای بدهم، اما قطعا رای خواهم داد و امیدوارم با روی کار آمدن دولت جدید شرایط اقتصادی و معیشتی مردم خوب ما بهتر از قبل شود.

بیش از ۱۰ هزار نفر از مدافعان سلامت و چهر‌ه‌های برجسته و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، با صدور پیامی، مردم را به حضور در انتخابات ۲۸ خرداد دعوت کردند.

اصلاح‌طلبان کاندیدایی ندارند؟!

علی صوفی گفته: در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران  ۲۳ عضو موافق ارائه نامزد بودند و ۲۳ عضو مخالف که نسبت ۵۰-۵۰ را ایجاد کرد و به دلیل آنکه تصویب مصوبات نهاد اجماع‌ساز نیاز به دوسوم آراء دارد، حمایت از نامزدهای انتخاباتی رأی نیاورد.

آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران گفته: در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران مورخ ۲۴خرداد ماه موضوع تغییر موضع قبلی جبهه اصلاحات مبنی بر نداشتن نامزد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح و به رای گذاشته شد و در نتیجه آن تغییر در موضع پیشین جبهه رای نیاورد. این یعنی در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدایی نداریم.

سید هادی خامنه‌ای خطاب به مهرعلیزاده و همتی گفته: به نمایندگی از سوی اقشار مختلف اجتماعی از شما گرامیان تقاضا می‌کنم، با یکدیگر ائتلاف نموده و با اتحاد ستادهای انتخاباتی و حضور یکی از شما دو بزرگوار در صحنه رقابت، بذر امید را در دل هوادارن، بیش از پیش شکوفا کنید.

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

از گوشه و کنار انتخابات

- سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفته: چینش شعبه‌ها با انتخابات ریاست‌جمهوری، میان دوره‌ای خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی خواهد بود و طبق همین فرایند شمارش آراء و اعلام نتایج هم به همین ترتیب خواهد بود.

- پیش از ظهر امروز و در آستانه ۲۸ خرداد روز سرنوشت‌ساز و بزرگ ایران اسلامی، حماسه حضور دانش‌آموزان آینده‌ساز با شرکت تشکل‌های بسیج دانش‌آموزی در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار شهید حاج‌قاسم سلیمانی برگزار شد.

- بر اساس آخرین نظرسنجی یک مرکز معتبر دانشگاهی نرخ مشارکت تا تاریخ ۲۴ خرداد به ۴۹ درصد رسیده است. از میان افرادی که گفته‌اند قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند ۶۶ درصد به رئیسی رای خواهند داد.

- ۳۵۰ نفر از هنرمندان کشور حمایت خود از آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را در قالب یک بیانیه اعلام کردند.

- ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر از اعضای خانواده شهدا در بیانیه‌ای رسمی حمایت خود را از آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی اعلام کردند.

- ۵۱۷ نفر از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی از سلایق مختلف و دیدگاه‌ها و جناح‌های سیاسی گوناگون کشور، طی بیانیه‌ای از آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی حمایت کردند.

- به گزارش مرکز افکارسنجی ایران (ایسپا) ۷۳.۲ درصد از پاسخگویانی که در انتخابات مشارکت می‌کنند گفتند، نامزد مورد نظر را انتخاب کرده‌اند و در مقابل ۲۶.۴ درصد هنوز نامزد مورد نظرشان را انتخاب نکرده‌اند. همچنین ۷۹.۴ درصد گفته‌اند به هیچ وجه نظرشان را تغییر نمی‌دهند و در مقابل ۱۸.۲ درصد گفته‌اند ممکن است نظرشان را تغییر دهند.

«قاتلانِ مردم سالاری» BBC را به وجد آوردند 

«میرحسین موسوی» کاندیدای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ که با دروغ تقلب، رأی مردم را لگدمال کرد و در ادامه با گردن کشی در مقابل قانون، مشارکت ۸۵ درصدی مردم عزیز ایران را به آشوب و التهاب خیابانی بدل کرد، باز هم به مردم سالاری دهن کجی کرد.

موسوی در بیانیه ای، انتخابات ریاست جمهوری را تحقیرآمیز و مهندسی شده توصیف و شرکت در آن را تحریم کرد.

پس از انتشار این بیانیه، «سعید حجاریان» نائب رئیس شورای منحله اول شهر تهران و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ با استقبال از دهن کجی به مردم سالاری در مطلبی نوشت:«مهندس میرحسین موسوی ختم کلام را اعلام کردند و صحنه‌آرایی تحقیرآمیز استصوابی را بر آفتاب افکندند. میخانه اگر ساقی صاحب‌نظری داشت، میخواری و مستی ره و رسم دگری داشت، بیدادگری شیوه مرضیه نمی‌شد، این شهر اگر دادرس و دادگری داشت».

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

«مصطفی تاجزاده» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ نیز در مطلب مشابهی نوشت:«"به‌عنوان یک همراه کوچک، در کنار کسانی خواهم ایستاد که از انتخاباتهای تحقیرآمیز و مهندسی‌شده به جان آمده‌اند. کسانی که حاضر نیستند تسلیم تصمیمات پشت پرده‌ای برای آینده کشور بشوند." درود بر مهندس موسوی که با بیانیه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ خود مهندسی انتخابات را رسوای تاریخ کرد».

طیف تندرو اصلاح طلب به شورش علیه مردم سالاری و دهن کجی به مردم و پوزخند زدن به رأی مردم عادت دارد، چه آنکه شورای شهر اول تهران- به نائب رئیسی حجاریان- به دلیل جنگ قدرت میان اصلاح طلبان، در نهایت منحل شد. نکته قابل تأمل اینجاست که در پروسه انتخابات شورای شهر اول هیچ خبری از نظارت استصوابی شورای نگهبان نبود.

در سال ۸۸ نیز همین طیف نتیجه انتخابات را نپذیرفته و زیرِ میزِ مردم سالاری زدند و مردم کشورمان را ماهها دچار التهاب کرده و سفره مردم را کوچک کردند.

نکته قابل توجه اینجاست که اعضای ارشد ستادهای موسوی و کروبی از سال ۹۲ تاکنون در قوه مجریه- با امکانات و اختیارات گسترده- حضور دارند اما این طیف اکنون بجای ارائه گزارش به مردم، با شامورتی بازی از صندلی پاسخگویی بلند شده و بر صندلی پرسش کننده نشسته و در پی آن است تا صورت مسئله را پاک کرده و ردپای بانیان وضع موجود را نیز از بین ببرند.

اینجاست که بی بی سی فارسی- رسانه حامی تحریم و تحقیر و توهین به مردم ایران- از اقدامات «قاتلانِ مردم سالاری» به وجد آمده و اظهارات این افراد را با آب و تاب منتشر کرده است.

«کوثری» گزینه اجماعی شورای وحدت و ائتلاف شد

 امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرد:«محمداسماعیل کوثری» به عنوان گزینه شورا برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس در تهران انتخاب شد.

وی افزود:«سوابق درخشان کوثری ازجمله نمایندگی ادوار مجلس در کنار تجارب مدیریتی باعث شد تا شورای ائتلاف ایشان را که از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس نیز محسوب می‌شوند به عنوان گزینه نهایی معرفی کند».

سخنگوی ائتلاف افزود:«امروز باید تلاش کنیم نماینده‌ای وارد مجلس انقلابی شود که در کنار دیگر نمایندگان سختکوش، با کاستن از حاشیه‌ها موجبات کارآمدی بیش از پیش جهت خدمت به مردم باشد. محمد کوثری مورد وثوق نیروهای انقلاب با نظرات مختلف ست و ان‌شاءالله شاهد وحدت در حمایت همه جانبه از ایشان خواهیم بود».

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

گفتنی است شورای وحدت نیز به گزینۀ ائتلاف نیروهای انقلاب رجوع کرد و کوثری کاندیدای مورد اجماع میاندوره ای مجلس یازدهم از تهران شد.

لازم به ذکراست در پس درگذشت فاطمه رهبر منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس یازدهم، بر اساس قانون، با برگزاری انتخابات میاندوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه تهران به شکل همزمان با انتخابات ریاست جمهوری تکلیف یک صندلی باقی مانده مجلس مشخص خواهد شد.

بیانیه ۵۸ اقتصاددان: رئیسی قادر به تغییر وضع موجود است

۵۸ اقتصاددان با انتشار بیانیه‌ای تأکید کردند آیت الله رئیسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری قادر به تغییر وضع موجود است.

در بخشی از این بیانیه آمده است:«بر این باوریم که از میان نامزدهای حاضر در صحنه که برخی از آنان از بانیان و کارگزاران وضع موجودند و متأسفانه از آنچه به بار آورده­‌اند، پشیمان و شرمنده نیستند، جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای رئیسی دولت جوان و انقلابی که ایشان آن را شکل خواهند داد قادر به تغییر وضع موجود به‌سمت وضع مناسب با توجه به مقدورات و اقتضائات امروز کشور، می‌باشند».

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:«ساده‌زیستی، پاک‌دستی و عدم گرایش به اشرافی‌گری؛ مردمی بودن و دلسوزی و تلاش برای بهبود زندگی طبقات مستضعف، ایجاد امید و تحرک در مردم، بسیج نیروها برای ایجاد تغییرات اقتصادی بایسته، ایجاد شفافیت و برگزاری علنی دادگاه‌های مبارزه با فساد اقتصادی؛ قاطعیت در برخورد با اخلالگران در نظام اقتصادی کشور؛ پاک‌سازی درونی قوه تحت مدیریت خود و شناسایی دقیق ریشه‌های فساد و رشوه و موارد متعدد دیگر از مزیتهای مشهود ایشان است».

لازم به ذکر است سید ابراهیم رئیسی در سومین مناظره انتخاباتی خطاب به کاندیداهای منتسب به اصلاح طلبان گفت:«برجام را یک دولت مقتدر می تواند اجرا کند، نه شما»./841/

برای دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

از به وجد آمدن BBC از اظهارات «قاتلانِ مردم سالاری» تا حمایت لیدرهای فتنه 88 از همتی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱
بسته خوب و جامعی بود
1
0