۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۸۲۷۶۷
گزارش؛

مهم‌ترین دلایل برای مشارکت در انتخابات

مهم‌ترین دلایل برای مشارکت در انتخابات
پیمایش‌های آماری از مشارکت بیش از نیمی از مردم در انتخابات روز جمعه حکایت دارد. با این همه بخش قابل توجهی از آنها هم‌چنان برای حضور پای صندوق‌های رأی به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، پیمایش‌های آماری از مشارکت بیش از نیمی از مردم در انتخابات روز جمعه حکایت دارد. با این همه بخش قابل توجهی از آنها هم‌چنان برای حضور پای صندوق‌های رأی به جمع‌بندی نرسیده‌اند. زمان تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری البته به پایان رسیده، اما نباید از هر تلاشی برای جلب افکار عمومی و ترغیب آنها تا حوزه‌های رأی‌گیری غفلت کرد. چرا که مسأله «مشارکت» مقدم بر «نوع» انتخاب است.

همین موضوع در فرمایشات روز گذشته رهبر انقلاب نیز نمود داشت؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به دلسردی برخی برای حضور در انتخابات، تأکید کردند: «اگرچه گلایه‌ها از مشکلات معیشتی کاملاً درست و به‌جا است، اما راه‌حل آن قهر با رأی نیست؛ بلکه باید با انتخاب فردی قوی، پرکار، قدرتمند و خستگی‌ناپذیر حل کرد. در انتخابات جمعه، اصل، مشارکت و بعد از آن نوع انتخاب است. امیدواریم با عنایت خداوند مردم به بهترین وجه در این عرصه ظاهر شوند.»

 

کمپین «من رأی می‌دهم، چون...» در فارس من نیز با همین هدف شکل گرفت؛ کمپینی که از عموم شهروندان می‌خواست مهم‌ترین استدلال خود برای مشارکت در انتخابات را بیان کنند. استدلالی که البته می‌توانست غیر از خودشان، بسیار دیگری از مردم را نیز برای انجام این مهم ترغیب کند. کمپین با استقبال چشم‌گیر شما مواجه شد؛ حسابی کامنت گرفت، دیده شد و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید.

در واپسین ساعت‌های مانده به سپیده‌دم ۲۸ خرداد، مرور تک‌تک این استدلال‌ها ضروری است. نباید از تبلیغات چهره‌به‌چهره و گفت‌وگو با دوستان و اطرافیان غفلت کرد. البته درباره مشارکت؛ همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند اصل ماجرا است. چهره یا نامزدی که برای رأی دادن انتخاب می‌کنند، در جایگاه بعدی است. در گزارش روز گذشته ۵۰ استدلال مهم کاربران «فارس من» را برای حضور در حوزه‌های اخذ رأی با هم مرور کردیم.

 

این گزارش مرور ۵۰ استدلال دیگر آنها است. در جدول زیر رئوس آنها بعلاوه نام کاربری هر مخاطب را ملاحظه می‌کنید. مرور این جدول حتماً برای اقناع جامعه مخاطبان برای مشارکت حداکثری در حماسه ۲۸ خرداد  ضروری است:

نام کاربری استدلال برای مشارکت در انتخابات
سعید۱۱۰ رای ندادن ما بی شک برای دشمنان قسم‌خورده کشور، کوچه باز خواهد کرد و نه فقط نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه یکپارچگی سرزمینی را نیز مورد هدف جدی قرار خواهد داد. در واقع با تهییج دشمن به نقشه های شوم آنها بر علیه ملت و کشور ضریب می‌دهد.
 
حسنی من رای می‌دهم چون می‌دانم سرنوشت کشور (اقتصادی، نظامی، سیاسی، اجتماعی، دینی ...) ۹۹ در صدش در اختیار رئیس جمهور است.
 
ناشناس رای می‌دهم چون آن را گامی بزرگ در جهت ظهور می‌دانم.
ناشناس من رای می دهم ان شاالله شرکت مردم در انتخابات بتوانیم کسی که شایسته‌تر است برای ریاست جمهوری ایران اسلامی انتخاب کنیم
ناشناس من رای می‌دهم چون حتی با یک رای من کوچکترین وظیفه ام برای ایران است با افتخار رای می‌دهم
 
ناشناس من رای می‌دهم چون سرنوشت کشورم برای مهم است
ناشناس من رای می‌دهم چون وظیفه هر ایرانی است
امینی من رای می‌دهم چون سرنوشت ایران و ایرانی برای من مهم است. چون مشکلات کشور در کنار هم حل می‌شود! یک دست هیچ وقت صدا نمی‌دهد مردم و دولت باید در کنار هم مشکلات و گرانی رو حل کنند
ناشناس ۱. تکلیف شرعی حمایت از نظام اسلامی ۲. پاسداشت امام و خون شهدای انقلاب (قبل،حین،۸سال دفاع مقدس،مدافعین حرم، مدافعین سلامت) و جانباران و آسیب دیدگان دفاع از ایران اسلامی. ۳. مشارکت در تصمیم‌گیری‌های جمعی و سرنوشت‌ساز. ۴. ناامید کردن دشمنان داخلی و خارجی. ۵. تغییر وضعیت موجود به وضعیت مطلوب
ناشناس من رای می‌دهم باید رئیس جمهور اصلح توسط مردم ایران انتخاب شود و با کمک دولت و مردم تمام مشکلات حل شود
ناشناس من رای میدم چون همونطور که مدافعان کشورم از جان خودشون برای وطن میگذرن و خودشون رو در سرنوشت کشور سهیم میدونن و نمیخوان به دست اجنبی بیفته، من هم با رای دادنم خودم رو در سرنوشت کشورم سهیم میدونم
ناشناس من رای می‌دهم وخوب رای می‌دهم که دوباره کشور به این وضع ۸سالی که گذشت دچار نشود
رضا ۱_حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب و امام و شهدا. ۲_یک نه بزرگ به معاندان و تنگ نظران و خرابکارانی که با ظلم هشت ساله قصد پراکندن مردم از اطراف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سر داشتند!!!! ۳_روی کار آوردن انسان صالح؛ و رای به دین خدا و حکومت علی وار؛ به امید خدا سعادتمندی و جلال یا فرزند رسول خدا را بر سر کار خواهیم آورد. مبارک باد بر ملت مسلمان ایران حکومت الهی. فان مع العسر یسری.
ناشناس من رای می‌دهم چون به رهبرم لبیک گفته باشم
داداش گرانمایه مسله اصلی اصل نظام است رای می‌دهم
ناشناس من رای میدهم چون اعمال نظر کنم در شیوه مدیریت کشور و این وضع اسفناک را تغییر بدهم. قیمت دلار باید به ۵ هزار تومان برسد. اقتصاد چین اگر مقایسه کنیم با ما دلار در چین الان ۲ یا ۳ هزار تومان است به طور مقایسه ایی یعنی اگر دلار ۲ یا ۳ هزار تومان در ایران شود اقتصاد ما مثل چین خواهد بود. ما میگیم ۵ هزار تومان. بیشترش بی معنی‌است و ظلم به ملت ایران است. رفتم ماهی بخرم. همه چیز را هم به دلار ربط می‌دهند چه ربط داشته باشد چه نداشته باشد.
سعید صمیمی فقط و فقط به عشق رهبر عزیزم و سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی
محمد  رای می‌دهم چون سرنوشت کشور برای مهم است سرنوشت کشور آرامش و آسایش من است وظیفه شرعی که در انتخابات شرکت کنیم
ناشناس من رای می دهم برای اینکه مشکلات به وجود آمده برطرف شود البته با همت و کنار هم بودن دولت ومردم یا علی
علی یار من رای میدهم چون عاشق سرزمین ایران هستم عاشق رهبر عزیزم هستم برای ایران آزاد و سرافراز خونهای ریخته شده و من کوچکترین کاری که می توانم انجام دهم شرکت در انتخابات است
ناشناس به عشق وطن.به عشق ایرانی آباد. و امید به آینده ای روشن. امید به روزی که جوونی رو گونی به دست کنار آشغالا نبینم. جای این جوون توی کارخونه و... و باید نون بازوشو بخوره نه گشتن تو آشغالا برای تکه ای نان
رضا برای بقاء، حفظ و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پاسداشت خون پاک هزاران شهید و لیبک به ندای امام عظیم الشان (رحمت الله علیه) و رهبر فرزانه و شجاع حضرت آیت ا...العظمی خامنه ای مدظله عالی.
ناشناس تا با رای خود همچون شهیدان درخت انقلاب را آبیاری کنم
ناشناس من رای میدهم چون با توکل بخدا چشم امید تمام معلمان مدارس غیرانتفاعی کشور رئیس جمهور و دولت جدید است
ناشناس اگر سردار سلیمانی بود قطعا رای می‌داد
ناشناس من رای می‌دهم چون دو دوره گذشته رای ندادم و ۸ سال بابتش تاوان پرداختم.
ناشناس من رای می‌دهم چون انتخاب فرد صالح برای تشکیل دولت اسلامی و انقلابی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است و تجربه افراد ناصالح در همه انتخابات‌ها و مسئولیتهای مختلف نیز دلیل دیگری است
 
ناشناس من رای می‌دهم چون هستم. خداوند بنای فطرت و سرشتم را بر پایه اختیار و انتخاب آفریده. انتخاب یک حق و تکلیف بدیهی است نیازی به دلیل ندارد.
 
Sahari رای بدید به ضرر مملکت پیش نرید رای ندادن و رای خاکستری رو منافقان تو فکر مردم انداختن
ناشناس من رای می دهم چون می‌دانم با رای من دل امام زمانم شاد می شود. علی الخصوص که بنظرم اصلح کاندیداها چه از لحاظ تقوی و جدید و کارنامه مبارزه با فساد در آستان قدس رضوی و در قوه قضائیه هستند باشد. انشاءالله که با رای دادن به ایشان دلم امام زمان علیه السلام بیش از پیش خوشنود شود و ما را مورد دعای خیرشان قرار دهند. از ما حرکت از خدا برکت
ناشناس من رای می‌دهم به عشق رهبر عزیزم و سربازش حاج قاسم...
ناشناس منه بسیجی رای میدهم چون هنوز خون حاج قاسم عزیز بر روی زمین گرم است من رای میدمممم
ناشناس من رای می‌دهم تا امنیتم برقرار باشد..
ناشناس من رای می دهم چون وظیفه شرعی ام است فرمان رهبرم است ومشت محکمی به دهان دشمنان دین و کشورم و افراد نفوذی پست می باشد
ناشناس در انتخابات شرکت می‌کنم؛ تا مشارکت من، مشتی باشد بر دهان مهندسان اغتشاش!
a.aref من رای می دهم چون نمی خواهم در تاریخ بگویند خسته و ضعیف شده بود. ایرانی آذری با غیرت هیچ وقت خسته نشده و از ولایت فاصله نمی گیرد. انشالله دولتی مردمی برای ایران قوی خواهیم ساخت.
ناشناس من به عشق سردار سلیمانی رای میدهم چون به ایشون مدیونم به شهدا مدیونم رای میدهم اما رای درست
ناشناس سلام.من رای میدم چون زنده هستم ودارای حق انتخاب ازجانب خداوند و اعتقاد دارم خدا از من همین‌قدر تلاش را میخواهد و بقیه اتفاقات رو خود خدارقم میزند.
علیرضا والا منم نمی خواستم رای بدم ... ولی وقتی دیدم اگه رای ندم این خارجیا خیلی خوشحال میشن، تصمیم گرفتم چیونشون رو بسوزونم ... من رای میدهم تا چیون دشمنان بسوزد خخخخ
ناشناس من رأی میدهم چون میخواهم فساد از جامعه خارج شود
ناشناس شرکت می کنم چون به فرموده رهبر عزیزمان، شرکت در انتخابات یک تکلیف است
ناشناس به دو دلیل رأی می دهم اول اینکه مسلمانم و دوم اینکه ایرانیم؛ یک مسلمان که اعتقاد به تبعیت از امام زمان(عج) دارد، در زمان غیبت آن امام همام، وظیفه دارد از ولایت فقیه که به فرموده امام خمینی ره همان ولایت رسول الله را داراست تبعیت کند و دستور ولایت شرکت در انتخابات است. یک ایرانی با غیرت نمی تواند نسبت به سرنوشت کشورش در این اوضاع اسفباری که شیاطین برای کشور ما تدارک دیدند بی تفاوت باشد پس باید چشم مان را باز کنیم و ببینیم الآن آتش خشم دشمن بر روی چه هدفی در حال باریدن است و آنجا را با عقل و درکمان تبدیل به گلستان کنیم و آن انتخابات است و رأی دادن آگاهانه و خداپسندانه.
ناشناس چون ایران و اسلام را دوست دارم و برای ایجاد امید برای تمام هموطنان ، به دستور ولی فقیه رهبر عزیزم، رای می دهم
mostafa تا چشم دشمنان ایران کور
مهدی من رأی می دهم چون، آنقدر تاثیر گذار است که تمامی رسانه‌های خارجی علیه آن قیام کرده‌اند
ناشناس ما جامعه متدبرین در قرآن رای میدهیم چون تا مردم نخواهند چیزى عوض نمى شود ، قهر نکنیم مطالبه جدى داشته باشیم و براى تحقق مطالبات تلاش کنیم.
ایران مقتدر کسانی که رای نمیدهند در واقع حق تعیین سرنوشت خود و عزیزان خود را به دیگران می سپارند واگر تعداد این افراد در جامعه زیاد شود روزی میرسد که دشمن برایشان تصمیم خواهد گرفت. این حقیقت تاریخ است که اگر افراد یک جامعه نسبت به تحولات جامعه بی تفاوت شده اند گرفتار دشمن قدار خواهندشد.
ناشناس همه می آییم تا انتقام دولت اشرافی فسادزا و بی عرضه را از دولت مردمی ضد فساد باکارنامه جهادی نگیریم. رای میدهم
انقلابی نیستم اما مدیون انقلابم در انتخابات، شرکت کنم و رأی بدهم تا زمینه «اسس اساس العدل و القسط» فراهم شود وگرنه زمینه «اسس اساس الظلم و الجور» فراهم می‌شود. در انتخابات، شرکت کنم و رأی بدهم تا امانت «امنیت» را سالم به دست شیرخوارگان شش ماهه برسانم
ناشناس رای میدهم چون از مسئولین بی کفایت ناراضی هستم و میخواهم بروند و از حامیان شان متنفرم حامی آنها منوتو و بی‌بی‌سی و ایران اینتر نشنال هستند پس بر خلاف خواسته آنان رای می‌دهم

 

تک‌تک لحظه‌ها مهم است؛ واپسین ثانیه‌ها تا شروع ماراتُن انتخابات را غنیمت بدانید. باید برای اقناع افکار عمومی بویژه جمعیت مُرددین تلاش کرد. مرور استدلال‌های مردمی مخاطبان «فارس من» مطمئناً می‌تواند جمعیت زیادی را برای مشارکت در انتخاب همراه کند. روش‌های بیشتری اگر برای جلب آرای اقشار مختلف مردم می‌شناسید، معرفی کنید. منتظر کامنت‌ها و نظرات شما هستیم.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات