۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۶۸۲۸۳۴
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی آریا:

رأی ندادن موجب شادی دشمنان اهل‌بیت می‌شود

رأی ندادن موجب شادی دشمنان اهل‌بیت می‌شود
استاد حوزه علمیه گفت: برداشتی که دشمنان از رأی ندادن ما خواهند کرد بسیار مهم است، ما نباید آن عملی که آنها می‌خواهند را انجام دهیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی‌آریا در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برخی چیزها تقوا را زیادتر می‌کند، گفت: امیرالمؤمنین در خطبه متقین صفات متقین را بیان می کنند که وقتی این صفات را امیرالمؤمنین(ع) به همام فرمودند او بیهوش شد و از دنیا رفت.

وی با بیان اینکه امام سجاد علیه السلام در دعای مکارم الاخلاق می فرمایند خدایا لباس اهل تقوا را بر من بپوشان، گفت: اولین نشانه تقوا گسترش عدل است و مقابل عدل ظلم قرار دارد و ظلم تنها شمشیر کشیدن علیه کسی و زور گویی نیست بلکه تبلیغات نادرست و تهمت زدن هم نوعی ظلم است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل تقوا به هر اندازه‌ای که توان دارند مقابل ظلم می‌ایستند، گفت: یکی از قواعد فقهی که با آن فتوا می‌دهند این است که ببینیم که دشمنان ما چه می‌گویند و مخالف آن عمل کنیم و امروز هم باید ببنیم که دشمنان اهل بیت(ع) چه چیزی را نشانه گرفته‌اند و ما چه وظیفه‌ای داریم.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند که نظام اسلامی از ریشه نباشد، گفت: امروز رأی ما یک کمک به نظام اسلامی است و اینکه برخی مشکلات موجود را بهانه شرکت نکردن در انتخابات بیان می کنند باید بدانیم که دشمن چه استفاده ای از این عمل ما می کند.

سعیدی‌آریا با بیان اینکه قبله مسلمانان به خاطر سوء استفاده یهودیان از نماز خواندن به سمت بیت المقدس به کعبه تغییر کرد، گفت: یهودیان نماز خواندن مسلمانان به سمت بیت المقدس را نشانه حقانیت و اصیل بودن یهودیت برداشت می کردند و به خاطر همین برداشت و سوء استفاده دشمنان اسلام خداوند دستور داد که قبله مسلمانان عوض شود بنابراین برداشت دشمن از عملی که ما انجام می دهیم خیلی مهم است.

وی با بیان اینکه حکم دینی و آیه قرآن می گوید که حرف دیگران نسبت به مسأله دینی ما مهم است، گفت: برداشتی که دشمنان از رأی ندادن ما خواهند کرد بسیار مهم است و امروز همان افرادی که علیه حضرت زهرا سلام الله علیها و امیرالمؤمنین(ع) حرف می‌زنند تشویق به رأی ندادن می‌کنند و ما نباید آن عملی که آنها می‌خواهند را انجام دهیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما علاوه بر امر به معروف اولویت اشاعه معروف را هم داریم، افزود: ما وظیفه داریم هم خودمان با رأی دادن به معروف عمل کنیم و هم دیگران را امر به رأی دادن کنیم زیرا کمبود رأی به معنی تضعیف نظام و قدرت گرفتن دشمنان است و نباید مانند توابین بعد از واقعه متوجه اشتباه خود شویم.

وی افزود: امروز رأی ندادن ما رأی دادن به دشمن است و باید بدانیم که با چه کسانی همراه هستیم و با چه کسانی می‌جنگیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
رای دادن به جماعت غربزده ...موجب غضب امام زمان خواهد شد .
0
0