۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۶۸۲۹۲۸
انتخابات 1400؛

حضور جمعی از سران و بزرگان اصلاح طلب در انتخابات

حضور جمعی از سران و بزرگان اصلاح طلب در انتخابات
جمعی از سران و بزرگان اصلاح طلب رای خود را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس خبرگان به صندوق انداختند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جمعی از سران و بزرگان اصلاح طلب با حضور در پای صندوق های رای در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری رای خودشان را به صندوق انداختند.

حضور جمعی از سران و بزرگان اصلاح طلب در انتخابات  

حجت الاسلام رهامی:‌ مشارکت نسبت به فضای ساخته شده مطلوب است

حجت الاسلام محسن رهامی از ثبت نام کنندگان اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هنگام حضور در حسینیه ارشاد به منظور شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت : مشارکت تا اینجا چندان بالا نبوده است، اما نسبت به فضای ساخته شده مطلوب است.

وی افزود: مشارکت تا اینجا تا ۴۰ درصد پیش بینی شده است، اما اگر ساعت اخذ رای تمدید شود، ممکن است تا ۵۰ درصد هم برسد. در هر صورت هر دولتی روی کار بیاید، اگر قوی باشد و پشتوانه داشته باشد می تواند مشکلات را حل کند.

حجت الاسلام رهامی گفت: رئیس جمهور با رای پایین مشکلات را انباشته می کند، اگر کسی نامزدها را هم قبول ندارد باید در انتخابات شرکت کند تا بتوانیم بحرانها و مشکلات داخلی و خارجی را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات با رییس جمهور با رای پایین نا ممکن است، اظهار داشت: با وجودی اینکه رد صلاحیت شده ام رای می دهم و به هر کس هم که رای بیاورد کمک می کنم.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هدفم این است که با دنیا رابطه خوبی برقرار کنیم و بحرانهای اقتصادی و سیاسی داخلی  و همچنین بحرانهای خارجی را حل کنیم.

وی ادامه داد: رییس جمهور خوب کسی است که با دنیا تعامل خوب داشته باشد و برجام را پیگیری کند  برنامه های اقایان روحانی و خاتمی را ادامه دهد.

حجت الاسلام رهامی گفت: رییس جمهوری خوب است که تنش‌های جهانی ما را کاهش دهد چون نیاز به تنش نداریم و نیازمند مصالحه هستیم

این داوطلب اصلاح طلب انتخابات سیزدهم که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان احراز نشد، در پایان تصریح کرد: من به شخصه در انتخابات شرکت کردم و از آن حمایت می کنم و همه ستادهایم را در اختیار کسی می گذارم که رای بیاورد چون هر کس از هر جناحی رای بیاورد، رییس جمهور همه مردم است.

مطهری: حضور گسترده مردم در انتخابات، در رفع تحریم‌ها موثر است

علی مطهری نایب رئیس مجلس دهم در حاشیه حضور در حسینیه ارشاد برای شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: در شعبه حسینیه ارشاد که ما هستیم، میزان مشارکت بالا و خوب است ولی در مجموع میزان مشارکت هر چقدر بالاتر باشد دو فایده مهم دارد؛ هم اینکه پیامی به دنیاست که نشان می‌دهد، مردم پشت سر نظام هستند و هم در رفع تحریم‌ها موثر خواهد بود.

وی افزود: حضور بیشتر مردم همچین آثار اقتصادی و سیاسی خوبی دارد؛ همچنین اگر حضور گسترده‌تری پای صندوق‌های رای باشد، احتمال آنکه فرد اصلح رأی بیاورد، بیشتر است.

نایب رئیس مجلس دهم تصریح کرد: بر این اساس، اگر اینگونه که الان می بینیم مردم که به صورت گسترده حضور دارند می‌توان گفت مشارکت خیلی خوبی داشته‌ایم.

مطهری در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای دولت آینده دارید، گفت: پیشنهاد ما این است که هم روابط خارجی را سامان بدهند که تاثیر آن در اقتصاد کشور خواهد بود و هم سیاست داخلی را تقویت کنند؛ البته باید به صورت همزمان به امور کل کشور برسند.

حضور جمعی از سران و بزرگان اصلاح طلب در انتخابات  

سیدحسن خمینی با حضور در جماران رای خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام(ره) با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

حجت الاسلام مجید انصاری سخنگوی مجمع روحانیون مبارز و قدرت ‌الله علیخانی نماینده سابق مجلس به همراه وی در انتخابات شرکت کردند و آرای خود را به صندوق انداختند.

دختر امام خمینی(ره) آراء خود را به صندوق انداخت

صدیقه مصطفوی با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت

صدیقه مصطفوی، دختر گرامی امام خمینی (ره)، با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

مردم به کاندیدایی رای دهند که زمینه حل مشکلات مردم را ایجاد کند

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق های اخذ رای در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات با توجه به شرایط کرونایی که باید سلامت مردم  در اولویت  باشد در حال برگزاری است که  طبق گزارش های وزارت کشور  انتخابات در امنیت و آرامش و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود و مردم هم طبق روال در پای صندوق‌های رای حضور دارند.

معاون اول رییس جمهوری  با اشاره به دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا که امروز به صورت سراسری برگزار می‌شود، اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهوری انتخاب می شود که طبق قانون اساسی دومین شخصیت کشور، مسئول قوه مجریه و رئیس دولت است. رئیس جمهور طبق قانون اساسی مسؤولیت‌های مختلفی هم برای توسعه کشور هم برای مسائل سیاست خارجی بر عهده دارد.

وی افزود: رییس‌جمهور در شوراهای اصلی در بخش های مختلف کشور ، سیاست گذار است و همه این بخش‌ها در حوزه رئیس‌جمهور است. امروز مردم دست به انتخاب می زنند که مهمترین امور زندگی خود و کشورشان را از حیث اجرایی در چارچوب قانون اساسی به او واگذار می‌کنند تا بتواند قوانین کشور را اجرا کند.

جهانگیری با اشاره به مسئولیت های سنگین شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:  خصوصاً پس از تصویب مصوبه وظایف شورا در هیات دولت، بخشی از اختیارات در این مصوبات به شوراها واگذار شد که مدیریت محلی به صورت متمرکز در اختیار شهرداران و شوراهای اسلامی شهر باشد و از این رو در کنار انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان برگزار می شود.  بخشی از مسائل شهر و روستا بر عهده این شورا است. مردم با انتخاب شهرداران دهیاران می توانند مسائل شهر و روستای خود را ساماندهی کنند لذا این دو انتخابات که هر ۴ سال یکبار همزمان برگزار می‌شود و جزو مهمترین انتخابات کشور است.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: از طرفی حساسیتی راجع به انتخابات جمهوری اسلامی به ویژه در ارتباط با رئیس جمهور وجود دارد ما در شرایطی هستیم که با دنیا در حال مذاکرات جدی لغو تحریم‌ها و حل مسائل کشور در فضای بین‌المللی هستیم. مسائل داخلی کشور با مسائل بین‌المللی بسیار مرتبط است نمی‌توان اقتصاد را حتی در چارچوب اقتصاد مقاومتی بدون رویکرد دیگر بینی انجام داد. اقتصاد کشور باید به صورت جدی با اقتصاد جهانی مرتبط باشد تا مستقر کند، پول، بازار و کالا بگیرد.

وی افزود: وقتی یک اقتصاد زنده رشد دارد که بتواند با دنیا کار کند به همین دلیل مسائل سیاست خارجه تاثیر تعیین کننده ای در مسائل اقتصادی کشور دارد و رئیس جمهور با انتخاب وزیر امور خارجه و انتخاب سیاست هایی که برای پیش بینی امور انجام می دهد، مسئول اصلی این بخش است. امیدوارم مردم هم مشارکت خوبی داشته باشند و هم کسی را از بین کاندیداها انتخاب کنند که بتواند زمینه پیشرفت کشور حل مشکلات مردم در داخل و فضای بین الملل به وجود بیاورد.

مهرعلیزاده: مردم با حضورشان جمهوریت نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنند

محسن مهرعلیزاده نامزد انصراف داده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از انداختن رای خود در صندوق آرا در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که توصیه شما برای کاندیدایی که رای می آورد چیست، گفت: توصیه اولم آن است که به فکر معیشت مردم باشد و برنامه ریزی های دقیقی برای توسعه اقتصادی کشور داشته باشد در فضای داخلی و بین‌المللی تنش ها را از بین ببرد و کاری کند جمهوری اسلامی ایران با آن عزتی که در دنیا دارد به عنوان یکی از کشورهای مطرح دنیا باقی بماند و تمام امکانات و انرژی های جوانان و بزرگترها را در جهت سازندگی کشور به کار گیرد.

وی ادامه داد: مهمتر آن که به مردم نباید سختگیری شود و بپذیرید مردم باید در زندگی راحت و در انتخاب هایشان آزاد باشند و بایستی زندگی برازنده یک ایرانی سرافراز را داشته باشند.

مهرعلیزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر کاندیدای مورد نظر شما رای نیاورد اولین واکنش شما به جناح مقابل چه خواهد بود، گفت: من به وی تبریک  و خسته نباشید خواهم گفت و آرزوی موفقیت برایشان می کنم.

وی خطاب به به افرادی که پای صندوق رای نمی آیند، گفت: من به آنها خواهم گفت جمهوریت نظام بسیار ارزشمند است و سعی کنید با حضورتان جمهوریت نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنید و از حق قانونی خود برای نجات کشور استفاده کنید.

نامزد انصراف داده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه برخی ها در فضای مجازی با شما از قسمت هایی از مناظره شوخی می کنند آیا این ها را دیدید یا خیر، گفت: ندیدم اما معمولا این گونه است که از کوچکترین پلک زدن یا نزدن ، عدد گفتن و نگفتن ایراد می گیرند و شوخی می کننند این هم جزء عوامل نشاط انتخابات است.

حضور جمعی از سران و بزرگان اصلاح طلب در انتخابات  

امام جمارانی با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت

حجت‌الاسلام سید مهدی امام جمارانی عضو مجمع روحانیون مبارز دقایقی پیش با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

نوبخت با حضور در جماران رای خود را به صندوق انداخت

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

رییس دولت اصلاحات با حضور در جماران رای خود را به صندوق انداخت

محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات با حضور در حسینیه جماران، رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس به صندوق انداخت.

وی پس از انداختن رای خود در صندوق رای در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که به چه کسی رای دادید، گفت: اهل پیش‌بینی نیستم.

ناطق نوری با حضور در حسینه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

وزیر اطلاعات: حضور حداکثری در امنیت داخلی اثرگذار است

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: حضور حداکثری یکی از راهبردهایی است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کردند و در صورتی که مردم عزیز ما به صورت حداکثری حضور پیدا کنند تاثیرهای خود را در جنبه های مختلف می گذارد.

وی در مورد تاثیرات حضور حداکثری در انتخابات اظهار داشت: اولا رئیس جمهور با یک رأی بالا و قوی می تواند خدمت بهتری به مردم کند و گام های بلند تری می تواند بردارد. دوم از نظر اعتباری که در سازمان های بین المللی و سطح بین المللی پیدا می کند، بالاخره رای مردم تعیین کننده پشتوانه و سرمایه اجتماعی یک رئیس جمهور است و طبعا وقتی رأی حداکثری باشد دنیا روی این رئیس جمهور حساب دیگری باز می کند و می تواند حرف خود را در دنیا محکم تر و متقن تر بزند.

وزیر اطلاعات بیان داشت: حضور حداکثری در جنبه های مختلف حتی امنیت داخلی اثرگذار است همچنین در اراده دوستان و دشمنان نظام اثرگذار است.

حجت الاسلام علوی با تاکید بر اینکه حضور مردم بازدارنده دشمن است، خاطر نشان‌ کرد: در دوران دفاع مقدس همواره در آستانه مراسم‌های روز قدس یا ۲۲ بهمن صدامی‌ها تهدید میکردند که شهرهای ایران را بمباران می‌کنیم، اما به دلیل حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس تا چندین ماه بعد شاهد شلیک حتی یک موشک به شهرها نبودیم./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مسلم
Iran, Islamic Republic of
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
فکر میکنین این آقایون و خانمها به چه نامزدی رای داده اند؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
کروبی و خاتمی رای دادند ولی احمدی نژاد و میر حسین موسوی هنوز رای ندادند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
یاساشین آذربایجان....
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
من الان رفتم
خیلی هم‌معطل شدم.
شلوغ بود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
وزارت کشور در مقابل مردم کم آورده و باید جبران کنه..
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
طرفداران اصلاح طلبان و جریان غرب گرا بیشتر در ساعات پایانی پای صندوق رای حاضر میشن ، دلسوزان و انقلابی ها حتما در رای گیری شرکت کنند و دیگران را هم تشویق به رای دادن کنند،لحظات پایانی حساس است و باید غنیمت شمرد
0
0
امید
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
به نیابت ازشهداوسرداردلها لبیک یاخامنه ای
0
0