۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۶۸۲۹۳۴
سفیر ایران در پاکستان:

مشارکت پرشور ملت ایران در عرصه انتخابات الگوی بارزی برای دیگر کشورهاست

مشارکت پرشور ملت ایران در عرصه انتخابات الگوی بارزی برای دیگر کشورهاست
حسینی گفت: مشارکت همگانی ملت ایران در عرصه انتخابات الگویی برای کشورها و ملت‌هایی است که به دنبال یک مردم سالاری سالم هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سفیر ایران در پاکستان حضور مردم کشورمان در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری را روز نمایش جمهوریت و مردم سالاری دانست و گفت: مشارکت همگانی ملت ایران در عرصه انتخابات الگویی برای کشورها و ملت‌هایی است که به دنبال یک مردم سالاری سالم هستند.

«سید محمدعلی حسینی» امروز (جمعه) و همزمان با برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا در اسلام‌آباد گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای دو رکن اساسی و اصولی جمهوریت و اسلامیت نظام است و امروز ۲۸ خردادماه در حقیقت روز نمایش جمهوریت، مردم سالاری، دموکراسی و حضور ملت در عرصه سیاسی می‌باشد.

وی اظهار داشت: از زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران تاکنون، ملت ما تقریبا همه ساله پای صندوق‌های رای حضور پرشکوه داشته و با رای خود سرنوشت کشور را رقم زده‌اند.

سفیر کشورمان تاکید کرد: ملت بزرگ ایران نشان داد که به رغم تهدیدها و موج تبلیغات منفی که دشمنان می‌پراکنند، همواره شناخت و بصیرت لازم را داشته و حضور تاریخی خود در انتخابات را به رخ جهانیان به ویژه دشمنان ملت و میهن کشیده‌اند.

وی افزود: حضور پرشکوه ملت ایران و هموطنان مقیم خارج از کشور، در حقیقت می‌تواند جایگاه و منزلت سیاسی، منطقه‌ای و بین المللی میهن اسلامی را ارتقا دهد. لذا حضور تک تک افراد پای صندوق‌های رای بسیار مهم و دارای تاثیر تعیین کننده‌ای خواهد بود.

حسینی گفت: ملت ایران با آرای مستقیم خود چرخش نرم و منطقی قدرت مبتنی بر قانون اساسی را رقم می‌زنند، آنان دولت‌ها و نمایندگان خود را در مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و شورای شهر تعیین و بدین طریق سهم بسیار مهم، موثر و کلیدی را در سرنوشت کشور ایفا می‌کنند و این می‌تواند الگوی خوبی برای سایر کشورهای منطقه و سایر ملت‌هایی که به دنبال یک مردم سالاری سالم هستند، باشد.

مشارکت پرشور ملت ایران در عرصه انتخابات الگوی بارزی برای دیگر کشورهاست

سفیر کشورمان همچنین درخصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در پاکستان نیز گفت: از مدت‌ها پیش براساس دستور العمل‌های دریافتی از تهران، تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات پرشور با حضور همه ایرانیان مقیم، فراهم شد؛ به ویژه در یک هفته اخیر تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان و سایر نمایندگی‌های دیپلماتیک ما در شهرهای دیگر این کشور فراهم آمده و اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است.

حسینی گفت: هماهنگی لازم با مسوولان کشور میزبان نیز صورت پذیرفته و روند برگزاری انتخابات بدون هیچ مشکلی و به نحو احسن در جریان است.

سفیر ایران در پاکستان افزود: امیدواریم یک انتخابات پرشور نه تنها در پاکستان بلکه در سایر کشورهای دیگر شاهد باشیم./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات