۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۶۸۲۹۴۷

نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰/ تبریک روحانی به رئیسی

نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰/ تبریک روحانی به رئیسی
با پایان یافتن رای گیری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، شمارش رسمی آرا آغاز شده و اخبار تایید شده حکایت از رای قاطع ملت به آیت الله رئیسی دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با پایان یافتن رای گیری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، شمارش رسمی آرا آغاز شد.

بر اساس این گزارش در انتخابات ریاست جمهوری، پس از انصراف علیرضا زاکانی، سعید جلیلی و محسن مهرعلیزاده، رقابت بین  سید ابراهیم رئیسی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، محسن رضایی و عبدالناصر همتی در روز جمعه ۲۸ خرداد انجام شد.

 ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط انتخابات بودند که از این تعداد  ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

این انتخابات به دلیل شرایط کرونایی و استقبال مردم تا ساعت ۲ بامداد تمدید شد.

500 خبرنگار از 226 رسانه خارجی انتخابات 1400 را پوشش خبری دادند.

در خارج از کشور 450 صندوق آرای ایرانیان را جمعی آوری کرد.

ساعت ۰۶:۵۰

آمار رسمی تاکنون اعلام نشده است
 
خبرنگار شبکه خبر مستقر در ستاد انتخابات کشور: تاکنون ستاد انتخابات کشور آمار رسمی از نتایج انتخابات را اعلام نکرده است.
 

ساعت ۰۶:۱۰

مشارکت ۵۵ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۰

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بیش از دو میلیون و ۵۲۰ هزار نفر از مردم خراسان رضوی یعنی نزدیک به ۵۵ درصد واجدان شرایط در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان این‌که ۵۱ درصد زنان و ۴۹ درصد مردان در انتخابات ۱۴۰۰ خراسان رضوی مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: ۱۴ درصد ۱۸ تا ۲۵ سال، ۴۷ درصد ۲۵ تا ۴۵ سال، ۲۹ درصد ۴۵ تا ۶۵ سال و ۱۰ درصد شرکت کنندگان بالای ۶۵ سال سن داشتند.

تعداد بازدید : 2

 

تبریک رییس جمهور به منتخب ملت

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران امروز در جلسه ستاد ملی کرونا که با حضور مسؤولان برگزار شد با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات، اظهار داشت: نتیجه انتخابات هرچند به طور رسمی اعلام نشده اما فعلا به صورت غیر رسمی به منتخب مردم تبریک می گوییم و بعدا به طور رسمی تبریک خواهیم گفت.

رییس جمهور همچنین با تشکر از مردم به خاطر حضور و خلق حماسه در انتخابات، گفت: مردم روز پرنشاطی را با حضور وسیع و آبرومندانه خود آفریدند.

وی تصریح کرد: از دقت و وقت شناسی مردم، از صدا و سیما و سایر دستگاه های تبلیغاتی که به صحنه آمدند تشکر می کنیم.

تبریک سه نامزد به آیت الله رئیسی

همتی، رضایی و قاضی زاده هاشمی با صدور پیام های جداگانه انتخاب آیت الله رئیسی را به وی تبریک گفتند.

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
درود بر منتخب ملت آقای رئیسی
5
0
مجید رضا صولتی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
مبارک باشد این انتخابات

برنده واقعی مردم ایران اسلامی هستند

ان‌شالله جناب حجت الاسلام رئیسی با پشتوانه این مردم و رهبری، دگربار این بذر امید و شادی که در دل مردم جوانه زده را به درختی پربار و تنومند تبدیل سازد.

به امید ایرانی سربلند
0
0
هومن
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
.. انتقاد
0
0
ناشناس
Germany
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
امید می رود در دوره ریاست جنابعالی، ‌مبانی «مردمسالاری دینی و دولت اسلامی» تحکیم یافته و گفتمان مقام معظم رهبری در«بیانیه گام دوم» و «عدالت و پیشرفت» تحقق یابد و بتوان با همدلی، قانونگرایی، ولایتمداری و تعامل قوا نقاط ضعف را بسرعت برطرف کرد و با پیگیری راهبرد « مقاومت مدبرانه» بر حق و دستاوردهای دفاعی، هسته ای، اقتصادی سیاسی واجتماعی در مسیر تحقق دولت اسلامی باشعار دولت مردمی وایران قوی ابرام ورزید.
0
0