۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۸۲۹۹۱

مردم بعد از انتخابات باید منتخب خود را نصیحت و نصرت کنند

مردم بعد از انتخابات باید منتخب خود را نصیحت و نصرت کنند
رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: کار مردم با رأی دادن کارتان تمام نشده، بلکه تازه کار آن‌ها شروع می‌شود و دائماً باید منتخب خودتان را نصیحت و نصرت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدصمصام‌الدین قوامی، رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، انتخاب یک معمم کارآمد توسط مردم را یک انتخاب نیکو دانست و گفت: بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی و ورود آن به دهه پنجم، انتخاب یک فرد روحانی و کارآمد به‌عنوان رئیس جمهور نشان دهنده اعتماد مردم به روحانیت و شناخت جایگاه روحانیت است.

وی ادامه داد: البته اگر کسانی هم در این لباس باشند که نتوانند با عمل خودشان اعتماد مردم را کسب کنند مردم از آنان فاصله می‌گیرند و افکار عمومی، عادلانه و منصفانه داوری می‌کند و برای او کارآمدی، گره‌گشایی، عزت آفرینی مهم است و اگر یک شخصیتی این‌ها را بیابد، به او با اقبال باشکوهی مانند آنچه که دیدیم رأی می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی پیام دیگر حضور پرشور مردم را شکست حربه‌های تبلیغی آنان دانست و ابراز داشت: دشمنان تلاش می‌کنند روحانیت و حوزه علمیه را ناکارآمد جلوه دهند و آن‌ها را بی‌سواد معرفی کنند، ولی نتوانستند جایگاه روحانیت را ضعیف کند؛ البته باید این نکته را بیان کرد که تنها روحانیونی که در جهان کار سیاسی و حکومتی می‌کنند و مردم همچنان از آنان حمایت می‌کنند و بدان اعتماد دارند روحانیت شیعه است که در این سرزمین به عدالت، علم و عقلانیت معروف هستند.

وی افزود: مردم معتقدند اگر این کشور را به دست روحانیت بسپارند امنیت و اقتدار خواهد داشت و سلامت می‌ماند و پیام رأی بالای مردم با فاصله زیاد به آقای رئیسی این است که پشت فقیه و فقهای مجتهد ایستاده‌ایم و آن‌ها را تنها نمی‌گذاریم.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی خطاب به ملت شریف و عزیز ایران با اشاره به وصیت امام خمینی که مردم ایران را بهتر از مردم زمان پیامبر گرامی اسلام و امیرالمؤمنین دانسته بود گفت: شما این گونه صبور و مؤمن در صحنه حضور پیدا کردید و نه‌‍تنها با رأی دادن کارتان تمام نشده، بلکه تازه کار شما شروع می‌شود و دائماً باید منتخب خودتان را نصیحت و نصرت کنید.

وی ادامه داد: به هر حال گره گشایی گاهی طول می‌کشد و ما با دشمن مکاری طرف هستیم که به ویژه در معیشت و اقتصاد اختلال ایجاد کرده و ما باید با آگاهی و بصیرت مشکلات را تحمل کنیم و مانند یک علاج تا به نتیجه مطلوب برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به شرایط انتخابات حاضر، مشارکت نزدیک به ۵۵ درصدی را یک مشارکت بی‌نظیر درمیان اهل دموکراسی دانست و خطاب به منتخب مردم اظهار داشت: اگر ساعت رأی گیری ادامه پیدا می‌کرد همچنان مردم حضور می‌یافتند. در مجموعه رئیس جمهور ما یک اتمام حجت دارد و در او صداقت، امانت، قاطعیت، مهارت و حکمت در او دیدند. وقتی مردم از روستایی و کشاورز تا کارمند و نظامی و ... به این شکل به یک فرد اقبال می‌کنند، این یک ذخیره‌ای برای اوست که مسؤولیت او را خطیر می‌کند و حال که به او بیشتر اعتماد شده، باید بیشتر کار کند.
 
وی ادامه داد: آقای رئیسی باید یک کابینه انقلابی برای خود بسازد و وزرای صادق و کارآمد انتخاب کند و افراد اصلح را در هر رشته پیدا کند و وامدار به اینکه قدرت را بابت فلان فردی که صرفاً حمایت از او کرده را انتخاب نکند. برنامه و وعده‌هایش را به‌سرعت دنبال کند، مانند تأمین مسکن برای ازدواج‌ها و به‌نظر می‌آید باید ۲۴ ساعت کار کرد و جز با بیداری و بی‌خوابی مانند حاج قاسم سلیمانی به این پیشرفت نمی‌رسیم.
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات