۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۸۳۰۰۶
یادداشت؛

اکنون آغاز راه است

اکنون آغاز راه است
یک فعال سیاسی و رسانه‌ای، به تحلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم و وظایف دولت آینده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی فضائلی فعال سیاسی و رسانه‌ای در یادداشتی با عنوان «اکنون آغاز راه است» به برگزاری موفقیت‌آمیز و باشکوه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و وظایف دولت آینده در این حوزه پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است؛

«سرانجام، ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ فرا رسید و تکلیف قبولی ها و مردودی ها در این آزمون هم مشخص شد؛ به قول معروف، زمستان رفت و روسیاهی به زغال ماند!

یکبار دیگر دوستان انقلاب از این حضور سرنوشت‌ساز خرسند و مبتهج شدند و دشمنان، روسیاه و سرشکسته شدند.

مردم ثابت کردند به بلوغ سیاسی بالایی دست پیدا کرده اند و می توانند بین عملکرد مسئولان با نظام فاصله بگذارند.

نتیجه این بلوغ موجب شد به رغم همه گلایه ها و دلخوری ها از عملکرد مسئولان، مردم پای صندوق‌های رأی حاضر بشوند و به تعبیر رهبر انقلاب اجازه ندهند بین آنها و نظام فاصله بیفتد و دشمن سوءاستفاده کند.

تا ساعاتی دیگر نتیجه نهایی این آزمون اعلام و سکان‌دار اجرایی کشور برای حداقل چهارسال آینده معلوم خواهد شد.

رئیس‌جمهور منتخب، هر کس که باشد، رئیس همه جمهور است؛ چه به او رای داده باشند و چه نه، حتی آنهایی که در انتخابات شرکت نکردند!

و اکنون، آغاز راه است!

راهی برای تحقق وعده ها، راه خدمت به آحاد جامعه بویژه طبقات محروم که صاحبان انقلاب هستند، راهی برای ارتقای اقتدار ایران اسلامی، راهی برای جبران سرمایه اجتماعی از دست رفته، راهی برای احیای امید های بر باد رفته، راهی برای بازسازی اعتماد آسیب‌دیده و در یک کلمه راهی برای ارائه نمونه جدیدی از مدیریت جهادی و انقلابی.

عشق آسان نمود اول، ولی افتاد مشکل ها؛ لیکن این راه از ابتدا سخت است و ناهموار و پر مشکل ولی پر ارج و خوش عاقبت.

همه باید رئیس جمهور منتخب را کمک کنند تا او این بار گران و بس خطیر را به دوش بکشد و انشاالله به مقصد و مقصود برساند.

مطالبات انباشته شده، فرصت های از دست رفته و مشکلات تلنبار شده دشواری کار را مضاعف کرده است لیکن فرصت ها و ظرفیت های بسیار موجود و بخصوص اراده و عزم برای تغییر و خدمت، امکان فائق آمدن بر مشکلات را فراهم خواهد کرد.

مرحله پس از پیروزی، از خود پیروزی در انتخابات دشوارتر و آزمون این مرحله خصوصا" برای حامیان پیروز انتخابات، خطیر تر و از جنس جهاد اکبر است.

نگاه غنیمت‌مدارانه و هوس آلود به آنچه در پیش است و طمع به چرب و شیرین قدرت به جای نگاه مسئولیت محور و خدمت‌مدارانه، آفتی است که قطعا" عده ای از آن مصون نیستند و علاوه بر مراقبت جدی و قاطع خود نامزد پیروز، تقوای جمعی اطرافیان و فعالان در ستادها می تواند آنرا تا حدودی کنترل کند.

رهبر حکیم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خرداد سال ۹۰ در این باره فرمودند: «ما یک تقوای فردی داریم، که هر کسی خود را تحت مراقبت دائم داشته باشد... اگر کسی بخواهد به فلاح برسد، به فوز برسد، به نجات ابدی برسد، بایستی تقوا داشته باشد. هر مقدار این حالت بیشتر بود، فوز و فلاح بیشتر است. یک تقوای جمعی هم داریم. تقوای جمعی این است که جمعها مراقب خودشان باشند. جمع به حیث جمع، مراقب خودشان باشند. بی‌مراقبتی جمعها نسبت به مجموعه‌ی خودشان، موجب میشود که حتّی آدمهائی هم که در بین آن جمعها تقوای فردی دارند، با حرکت عمومیِ آن جمعها بغلتند و به جائی بروند که نمیخواهند. در طول این سی سال، ما از این ناحیه ضربه خورده‌ایم».

رئیس‌جمهور منتخب از امروز حدودا دو ماه فرصت دارد تا با مشورت با اهل نظر، کابینه ای توانمند و خدمت گذار را انتخاب و به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

این دو ماه، نفس گیر، بسیار حساس و حیاتی است و یک لحظه آن نباید نادیده گرفته شود.

فشارها بر رئیس جمهور منتخب مضاعف و توقعات رنگارنگ متوجه اوست؛ آنچه می تواند او را در این مرحله یاری برساند ۱) کنار گذاشتن رودربایستی ها ۲) تمرکز بر ویژگی‌هایی که از او و دولتش انتظار می رود،از ویژگی‌های معنوی و اخلاقی گرفته تا توانمدیهای جسمی و فکری برای تلاش،خدمت ،حل مشکلات و تحقق مطالبات و۳)هماهنگی بین اعضای کابینه.

به امید روزهای بهتر برای ایران عزیز و مردم پای کارش».

منبع: فارس
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات