۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۶۸۳۰۴۸
چند جمله ای با رییس جمهور منتخب؛

تحول سریع و مؤثر در کشور؛ رسالت کلیدی رییس جمهور هشتم

تحول سریع و مؤثر در کشور؛ رسالت کلیدی رییس جمهور هشتم
دولت سیزدهم با هدایت مردی مخلص و عدالت طلب همچون آیت الله رئیسی باید بتواند بستر‌های یأس و نومیدی که در میان بخش قابل توجهی از جامعه ایجاد شده را از میان بردارد

به گزارش خبرنگار سرویسی خبرگزاری رسا، وقتی یوسف سلامی خبرنگار صدا و سیما، ساعاتی پس از مشخص شدن نام رئیس جمهور هشتم ایران اسلامی، نظر و دیدگاه جوان برومند تهرانی درباره پیام اصلی مردم پس از شکل گیری حماسه حضور در روز جمعه را جویا شد، او تنها به بیان یک جمله بسنده کرد:" حاج آقای رئیسی! به حرمت خون حاج قاسم و شهدا، حق این مردم را بگیر و به دادشان برس"

چند روز پس از میدان داری و به تعبیر دقیق و معنادار رهبر معظم انقلاب، آبروداری ملت آن هم با وجود همه گلایه ها و دلخوری ها، حرف دل مردم این است که رئیس جمهور منتخب باید ضمن تقویت رویکرد ضدفساد خویش، به طور جدی به دنبال کاستن از آلام و رنج های مردم باشد، به خصوص در رابطه با محرومانی که تحلیل آرای این دوره از انتخابات نشان می دهد ، همچنان بخش قابل توجهی از آن ها با انقلاب و نظام هستند و در آوردگاه حساس 28 خرداد، حضور چشمگیر آن ها در جای جای ایران اسلامی، مؤید این حقیقت است که همچنان مستضعفان و پابرهنگان، حافظان و همراهان اصلی نهضت و انقلاب خمینی کبیر و رهروی صدیق خامنه ای عزیز و مظلوم هستند.

آن چه مشخص است این که اولویت های رسیدگی به مشکلات و گلایه های مردم تا حدود زیادی بر همگان معلوم است، چه آن که بنابر رهنمودهای مقام معظم رهبری و نظرسنجی های صورت گرفته، مساله اصلی مردم در شرایط کنونی ناظر به گشایش در رابطه با تنگنای معیشتی، تورم و بیکاری جوانان است که ان شاءالله با رویکرد انقلابی و جهادی دولت سیزدهم به سکانداری آیت الله رئیسی بر قوه مجریه، این امر محقق خواهد شد.

در واقع و به دیگر سخن، امروز مردم از دکتر رئیسی، انتظار تحول سریع و موثر در امور مختلف کشور به خصوص مباحث اقتصادی و معیشتی را دارند، هر چند سوء مدیریت های دولت دوازدهم و فشارهای دشمنان به گونه ای بوده است که شاید در کوتاه مدت نتوان به همه اهداف موردنظر دست یافت ، اما بی شک مردم قدردان حرکت دولت مردمی و تحول خواه هستند و شرایط را درک می کنند.

از سوی دیگر، مشی و مرام پسندیده خدمتگزاری در قاموس دولت اسلامی بر این حقیقت مسلم تأکید دارد که رئیس جمهور باید خود را خادم همه ملت بداند؛ چه آنان که به او رأی داده و یا رقبایش را انتخاب کرده اند و چه حتی آن هایی که به هر دلیل پای صندوق های رأی در این جشن بزرگ ملی حضور پیدا نکردند. رئیس جمهور باید برای آسایش و رفاه و کاستن از مشکلات همه مردم شریف ایران، برنامه ریزی و کار کند و از کابینه ای که به زودی تشکیل می دهد نیز بخواهد که حقیقتاً در این راستا هم قسم شده و ورای ژست ها و شعارها، اهل عمل و خدمت مخلصانه و بی منت باشند.

هشتمین رییس جمهور در همه مدت چهار ساله اش، هیچ گاه نباید این عبارات صریح و کلیدی پیر جماران را از یاد ببرد که خطاب به همه مسئولان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی فرمود: "ما هرچه خدمت بکنیم به این ملت،کم خدمت کرده ایم، برای این که این ملت بود که همه این گرفتاری ها به دست او رفع شد... ما باید خدمتگزار باشیم، واقعاً خدمتگزار باشیم و هرچه خدمت بکنیم، باز کم است... این ها بندگان خدا هستند، این ها کسانی هستند که برای خدا دارند خدمت می کنند به این کشور، و شکر این است که ما به آن ها خدمت بکنیم، هر کس در هر مقامی که هست خدمت بکند."

خلاصه آن که دولت سیزدهم با هدایت مردی خدوم، مخلص و  عدالت طلب همچون آیت الله رئیسی باید بتواند زمینه ها و بسترهای یأس و نومیدی که در میان بخش قابل توجهی از جامعه ایجاد شده را از میان بردارد و ان شاء الله با نور امید و در سایه مدیریت صحیح و تدبیر حقیقی، لبخند رضایت را بر لبان مقام معظم رهبری و آحاد ملت به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی بنشاند.

سید طاها علوی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مریم صمدی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
ان شاالله در کوتاه ترین زمان ممکن وضع معیشت و فرهنگ بهبود پیدا کند
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
امیدوارم قدر این ۱۸ میلیون رای در سال ۱۴۰۰ دانسته بشه تا به سرنوشت ۲۴ میلیون رای در سال ۹۶ در ۴ سال بعد یعنی۱۴۰۴ مبتلا نشه.چرا که در آنصورت واقعا دیگه نمیشه کاری کرد.
0
0