۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۸۳۱۱۳

فرهنگ و عدالت دو رکن اساسی دولت اسلامی

فرهنگ و عدالت دو رکن اساسی دولت اسلامی
موسوی گفت: فرهنگ ریشه ای ترین موضوعی است که مردم در حکومت اسلامی باید به آن رجوع کنند که این فرهنگ در جامعه حاصل نمی شود مگر با وجود مقدماتی همانند شناخت و عدالت.

حجت الاسلام سید محمد رضا موسوی نسب کرمانی عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع اولویت های مسائل فرهنگی دولت اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از چهل سال زمینه های دولت کریمه را به وجود آورد و حاکمیت اسلام را به دولتاسلامی متصل گرداند.

وی افزود: مهم ترین موضوع اجتماعی بحث فرهنگ می باشد که مسائل زیادی را نیز شامل می شود مانند احکام اسلامی که از جانب خدا بر بنده صادر شده است که این اقامه کننده حقیقت بندگی خودش فرهنگ می طلبد.

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی بیان کرد: فرهنگ اجتماعی ریشه ای ترین موضوعی است که مردم در حکومت اسلامی باید به آن رجوع کنند که این فرهنگ در جامعه حاصل نمی شود مگر با وجود مقدماتی همانند شناخت ( آموزش و کتب درسی) و عدالت.

وی اظهار داشت: "بالعدل قامت الحکام" معارف دین در عدل و عدالت شکوفا می شود و حقیقت بندگی را حاصل می کنند جامعه ای که در آن دروغ، فساد، تزویر و... باشد نمی تواند حقیقت بندگی را ادا کند و مضاف بر آن مردم نیز فرهنگ حقوق اجتماعی را نیز رعایت نمی کنند.

وی با توجه به اهمیت رعایت فرهنگ عدالت از سوی حکمرانان ادامه داد: مردم جامعه حکومت را الگوی خود قرار می دهند و اگر از جانب حکومت خطا و اشتباهی صورت گیرد مردم نیز عینا این موارد را تکرار خواهند گرد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی تاکید کرد: مهم ترین عامل فرهنگ اجتماعی در جامعه رعایت جایگاه عمومی در جامعه است نه رعایت جایگاه فردی زیرا رعایت جایگاه عمومی انسان را به تکامل می رساند و رمینه ظهور را فراهم می سازد و مضاف بر آن فرهنگ اتحاد و یکی شدن را نیز در جامعه تثبیت می کند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات