۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۸۳۱۴۲
آیت‌الله مدرسی:

تنها راه حل مشکلات جهان رجوع به حکمت است

تنها راه حل مشکلات جهان رجوع به حکمت است
آیت الله مدرسی از علمای عراق حکمت را به معنی به کار گرفتن عقل دانست و بیان داشت: انسان باید عقل را حاکم بر رفتار و موضع گیری های مختلف خود قرار دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در واکنش به نشست کشور های هفتگانه و آمریکا و روسیه، گفت: نشست سیاستمداران برای حل مشکلات جهان کافی نیست، علی رغم اینکه محافل سیاسی، فکری و رسانه ای از این نشست ها استقبال کردند.

درگیری های سیاسی منجر به نابودی محیط زیست و رقابت شدید در دستیابی به تسلیحات هسته ای شد

وی افزود: محافل سیاسی و فکری و رسانه ای برگزاری این نشست ها را روزنه امیدی برای پایان درگیری های بزرگ سیاسی می دانند که منجر به نابودی محیط زیست و رقابت شدید در دستیابی به تسلیحات هسته ای شد و همچنین این درگیری ها بر کشور های کوچک جهان تأثیر گذاشت.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: مشکل این است که بشریت تمامی تخم مرغ های خود را در سبد سیاست قرار داده و سیاستمداران نیز برای به دست گرفتن و تسلط بر سرنوشت بشر تلاش می کنند و از سوی دیگر این سیاستمداران دارای ضعف بوده و از ابعاد منفی جوامع خود تأثیر می پذیرند.

راه حل حقیقی مشکلات جهان، رجوع به حکمت است

این عالم شیعه، راه حل حقیقی مشکلات جهان را در رجوع به حکمت دانست و با بیان اینکه باید حکمت بر جهان حاکم شود، گفت: سیاستمداران در اقدامات اصلاحگرانه خود به حکیمان و علمای ربانی رجوع کنند و آنها بر اعمال سیاستمداران نظارت داشته باشند.

حکمت به معنی شناخت سنت های عمومی خداوند سبحان است

آیت الله مدرسی تبیین کرد: حکمت به معنی شناخت سنت های عمومی خداوند سبحان است که نظام خلقت بر پایه آن برپا شده و انسان از آن کمک می گیرد. این همان چیزی است که رسالت های الهی پیام آور آن برای بشریت بوده و با وجدان انسان مطابقت دارد.

حکمت به معنی فعال سازی و به کار گرفتن عقل است

ایشان حکمت را به معنی فعال سازی و به کار گرفتن عقل که خداوند آن را به انسان ودیعه داده، دانست و بیان داشت: انسان باید عقل را حاکم بر رفتار و موضع گیری های مختلف خود، قرار دهد.

راه رسیدن به حکمت، توجه به خداوند و گوش سپردن به ندای وجدان و تفقه در متون دینی است

آیت الله مدرسی در پایان گفت: راه رسیدن به حکمت، توجه و حرکت به سوی خداوند سبحان و گوش سپردن به ندای وجدان و مطالعه و تفقه در متون دینی است و این شیوه باعث می شود انسان راهی را برای رهایی از مشکلات بزرگ بیابد/۹۸۸/

ارسال نظرات