۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۸۳۲۵۹

همکاری بنیاد شهید با رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازم است

همکاری بنیاد شهید با رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازم است
سردار یعقوب سلیمانی گفت: همکاری و تعامل اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید با رسانه‌ها می‌تواند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار راهگشا باشد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سردار یعقوب سلیمانی روز چهارشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی است که به دستور حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد. ایشان این نهاد را افضل نهاد‌ها می‌دانند؛ چراکه به طبقه‌ای از جامعه خدمات‌رسانی می‌کند که از برترین انسان‌ها هستند.  

وی ادامه داد: گفتمانی عمیق در میان خانواده شهدا و ایثارگران حاکم است و استخراج آن می‌تواند برای جامعه بسیار مفید باشد. خانواده شهدا و ایثارگران عزیز ما همیشه برای جامعه حرف‌های نو دارند و می‌توانند حتی قشر کودک و نوجوان را هم تحت تاثیر قرار دهند.

تدوین خاطرات تاریخ شفاهی والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا


معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: همکاری و تعامل اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با رسانه‌ها‌ می‌تواند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار راهگشا باشد و ما می‌توانیم عقب‌ماندگی‌هایی که در حوزه کتابخوانی حوزه ایثار و شهادت داریم، با این تعامل و همکاری جبران کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تدوین خاطرات تاریخ شفاهی والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا، افزود: وصیت‌نامه شهدا یک گنج است و می‌تواند مسیر زندگی بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

انتشار ۱۹۰۰ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت از سوی نشر شاهد


سردار سلیمانی همچنین یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۹۰۰ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت از سوی نشر شاهد برای رده‌های سنی مختلف منتشر شده است. همچنین با تعاملی که با خانواده شهیدان مدافع حرم داریم، قصد داریم آثاری را با موضوع شهدای مدافع حرم تهیه و تولید کنیم.

وی در خصوص سامانه «اسناد افتخار» نیز توضیح داد: ۹ میلیون سند فرهنگی در این سامانه آماده ارایه به پژوهشگران است. این اسناد به مثابه گنج‌های فرهنگی است که می‌تواند مورد استفاده نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف قرار گیرد.
ارسال نظرات