۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۸۳۲۷۱
اندیشمندان پاکستان:

سنی واقعی کسی است که عاشق آل محمد باشد

سنی واقعی کسی است که عاشق آل محمد باشد
پیر چشتی در مراسم جشنی که به مناسبت سالروز ولادت امام رضا(ع) در کویته پاکستان برگزار شد، اهل سنت واقعی را  عاشق آل محمد(ع) دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین المللی خبرگزاری رسا، مراسم جشنی در سالروز ولادت امام هشتم علی ابن موسی الرضا علیه السلام با همت حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان و با سخنرانی سید حبیب الله شاه چشتی رئیس جماعت اهلسنت در بلوچستان پاکستان، حجج اسلام و المسلمین سید هاشم موسوی امام جمعه شهر کویته و مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان روز گذشته در حوزه علمیه خاتم النبیین(ص) شهر کویته پاکستان برگزار شد.

پیر چشتی از روحانیان برجسته اهل سنت در سخنانی با بیان این که عشق آل  محمد جزئی از ایمان است و اهل سنت واقعی کسی است که عاشق آل محمد(ع) باشد، ابراز داشت: زیارت امام رضا(ع) عبادت عظیمی است، چون آن امام همام(ع) فرزند و وارث پیامبر(ص) و رهبر و راهنمای انسان ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دومکی در سخنانی با تاکید به این که آل محمد(ع) در هر زمان و مکانی برای نجات و بقای اسلام خود را فدا و قربانی کرده اند، اظهار داشت: آل محمد(ع) با اخلاق کریمانه خود جهان را به سوی دین خدا دعوت کردند، قرآن کریم و احادیث شکل و تجسم عملی اخلاق آل محمد(ع) است.

وی افزود: فرزند رسول حضرت امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام بخاطر اخلاق کریمانه خود، بعنوان عالم آل محمد(ع) شناخته می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم موسوی امام جمعه شهر کویته نیز با اشاره به این که زندگی امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام مشعل راه برای ما است، ابراز داشت: امام رضا(ع) در برابر سران فاسق بنی عباس از ارزش های دینی و اصول اسلامی محافظت کرد.

یاد آوری می شود که استهلال ماه ذی القعده در هندوستان یک روز دیرتر از جمهوری اسلامی ایران است./988/

ارسال نظرات