۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۶۸۳۳۱۱

از دامن مادر

از دامن مادر
کتاب از دامن مادر تاریخ شفاهی دفاع مقدس، روایت هایی از زندگی شهید سید مهدی اسلامی خواه و منتشر شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب از دامن مادر تاریخ شفاهی دفاع مقدس  نوشته ی محمد حکم آبادی داستانی است از روایت هایی از زندگی شهید سید مهدی اسلامی خواه و منتشر شده توسط انتشارات راه یار می باشداین کتاب در 184 صفحه همراه با تصاویر رنگی از این شهید بزرگوار است.

در بخشی از کتاب می خوانید:

از سفرکه می آمد، بی برو برگرد، سوغاتی دستش بود؛ هرچند دستمال کوچک، هر بار به خواهرش در تهران سرمیزدبانو دوستانش می رفت، سوغاتی یا هدیه می برد. هدیه اش هم بیش کتاب بود، کتاب های ممنوعه. توی خانه خواهرش در تهران نشسته بود که صدای زنگ در بلند شد. در خانه را باز کرد. مردی با عبای بلند و عمامه ای مشکی، پشت در بود و يقچه ای هم توی دستش. در تک تک خانه ها را زده بود تا رسیده بود آنجا. سیدمهدی گفت: «بفرما داخل سید تاتوی حیاط چای بخوریم. نمک گیر نمیشی.» نشستند توی حیاط.

خواهرش از قوری روی سماور، دواستکان چای ریخت و کنارقندان گذاشت توی سینی، سیدمهدی سینی را گرفت وتعارف کرد. چای را که خوردند، سیدمهدی از داخل کمد، کت شلوار جدیدش را آورد: «این کت شلوار نو برای شما. در عوض، عبا و عمامه کهنهت رو بده به من.» پیرمرد از حرف های سیدمهدی جاخورد: «لباس های من رو میخوای چیکار؟» سیدمهدی گفت: «عبا و عمامه تنت لباس پیغمبره. گدایی با این لباس، کوچک کردن لباس پیغمبره. مردم هم به خاطر علاقه به این لباس، بیشتر کمکت میکنن.» مرغ گدایک پاداشت. پیرمرد زیربار درآوردن عبا و عمامه اش نرفت.

کتاب دامن مادر را می توان از سایت فروشگاه اینترنتی کتاب قم تهیه کرد.

ارسال نظرات