۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۸۳۳۱۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

فعالان ستادهای انتخاباتی به دنبال سهم خواهی نباشند/ مشارکت مردم ستودنی بود

فعالان ستادهای انتخاباتی به دنبال سهم خواهی نباشند/ مشارکت مردم ستودنی بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تقبیح سهم خواهی برخی فعالان ستادهای انتخاباتی، گفت: کسانی که در ستادها فعال بوده‌اند نباید به دنبال پست و مقام باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور نمازگزاران و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، به تبیین جایگاه علمی و عملی شهیدان والامقام حجج‌الاسلام قاسم صادقی و محمدحسن طیبی از شهدای سرافراز خراسان شمالی در حادثه هفتم تیرماه پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به مقام والا و خدمات فراوان شهید بهشتی در دوران مبارزات انقلابی و شکل‌گیری نظام اسلامی، به مظلومیت این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: شهادت بالاترین فوز است؛ ولی امام خمینی (ره) در مورد شهید بهشتی می‌فرمایند: «آنچه من راجع به ایشان متأثر هستم، شهادت ایشان در مقابل او ناچیز است و آن مظلومیت ایشان در این کشور بود.»

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: شهید بهشتی تلاش‌های بسیار زیادی برای انقلاب و نظام انجام داد، در ابتدای انقلاب جلوی منافقین و حرکت بنی‌صدر و کارشکنی‌های لیبرال مسلک‌ها ایستاد و در مجلس قانون اساسی هم با علم و دانش فراوانی که از آن برخوردار بود و با قاطعیت و قدرت و توان پاسخگویی و اقناعی بالایی که داشت، در برابر همه کسانی که حاضر به پذیرش اصل ولایت‌فقیه نبودند، ایستاد و قانون اساسی با تلاش و مدیریت خوب ایشان در مجلس اول قانون‌نویسی به تصویب رسید.

وی با اشاره به خدمات این شهید بزرگوار در قوه قضائیه و سایر نهادها و مراکز دینی، اظهار کرد: در آن زمان شاید کمتر کسی مانند ایشان فکر تشکیلاتی داشت؛ اما شهید بهشتی با تفکر برجسته تشکیلاتی و علم و عمل خالصانه توانست نهادهای مختلفی را در انقلاب و نظام پایه‌ریزی کرده و منشأ خیر و برکات فراوانی شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی انتخاب شده‌اند باید این نعمت حضور را قدر دانسته و برای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم تلاش کنند.

وی تصریح کرد: مردم از منتخب خود در قوه اجرایی کشور انتظار دارند طبق شعارهایی که داد برای رفع موانع تولید تلاش کند؛ زیرا اکنون شمار قابل‌توجهی از شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌ها تعطیل بوده و بیکاری و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را رنج می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: رئیس‌جمهور منتخب باید به وعده خود درزمینهٔ مبارزه با فساد، رفع تبعیض و ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه، جامه عمل بپوشاند و همه ما هم کمک می‌کنیم به فضل الهی این اهداف در کشور محقق شود.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به مشارکت ستودنی مردم در انتخابات اخیر، اظهار کرد: اگرچه شاید در نگاه اول میزان مشارکت در انتخابات اخیر به نسبت انتخابات‌های گذشته پایین‌تر بود؛ اما اگر به جوانب و شرایط برگزاری انتخابات اخیر توجه کنیم می‌بینیم به‌رغم تمام مشکلات و تلاش‌های دشمنان، مشارکت مردم در انتخابات اخیر چشمگیر بوده است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و درگیر بودن بسیاری از خانواده‌ها با این بیماری، افزود: در چنین شرایطی بسیاری از گردهمایی‌ها و جلسات و میتینگ‌ها و تبلیغات خیابانی که منجر به شور و هیجان انتخاباتی می‌شد، تعطیل شده بود و در مساجد و سایر مراکز نیز برنامه‌ها و مراسم انتخاباتی همانند انتخابات‌های پیش برگزار نمی‌شد؛ ازاین‌رو می‌توان گفت حدود 10 درصد ریزش مشارکت به دلیل شرایط کرونایی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: از سوی دیگر نارضایتی‌های مردم از بحران‌هایی که به وجود آمد؛ نظیر بحران کمبود برخی ارزاق عمومی، بورس و ... نیز در کاهش مشارکت تأثیر قابل‌توجهی داشت.

وی تصریح کرد: در کنار همه این موارد نباید از هجمه همه‌جانبه رسانه‌ای دشمنان و فضای مجازی غافل شد؛ زیرا تمام جبهه استکبار با حدود 300 شبکه خارجی دست‌به‌دست هم داده بودند تا مردم پای صندوق‌های رأی نیایند و کسانی هم در داخل این کار را انجام دادند؛ ولی مردم به حرف آن‌ها گوش ندادند و با تمام این مسائل و هجمه‌ها در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و مسؤولین آینده کشور را انتخاب کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با تقبیح سهم خواهی برخی فعالان ستادهای انتخاباتی، اظهار کرد: کسانی که در ستادهای انتخاباتی فعال بوده‌اند نباید به دنبال سهم گیری و به دست آوردن پست و مقام باشند و هر کسی که مسئولیت ستادی را بر عهده گرفته بود نباید به دنبال مسئولیت گیری نیز باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید مسئولیت‌ها را به افراد توانمند و متخصص سپرد تا مشکلات جامعه را برطرف کنند، افزود: معیار واگذاری مسؤولیت باید جوانی، حزب‌اللهی بودن و توانمندی باشد؛ ازاین‌رو همه باید اجازه دهند رئیس‌جمهور منتخب با آرامش و بدون فشارهای حاشیه‌ای کسانی که شایسته هستند را به‌عنوان وزیر و مسئول انتخاب کند تا امیدی که در مردم ایجاد شده، با رفع مشکلات، از بین رفتن موانع تولید و ایجاد اشتغال تقویت شده و مردم بعد از مدنی شیرینی حضور خود را بچشند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
جوانان مومن انقلابی با تمام وجود برای پیشرفت و موفقیت دولت مردمی آیت ا…رئیسی تا آخرین روز دولت تلاش خواهند کرد.
1
0