۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۸۳۴۲۹

نقش حوزه های علمیه در ساختار فرهنگ جامعه

نقش حوزه های علمیه در ساختار فرهنگ جامعه
مدرس حوزه و دانشگاه گفت: عامل اصلی شکاف فرهنگی کم رنگ کردن نقش حوزه های علمیه در ساختار فرهنگ جامعه است دولت های پیشین خیلی در حق حوزه های علمیه کوتاهی کردند.

خانم شجاع مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: یکی از وعده های داده شده دولت سیزدهم اقتصاد را در خدمت فرهنگ و فرهنگ را در خدمت اقتصاد قرار دادن می باشد که با این وجود توقع در اولویت قرار دادن ارتقا سیستم آموزش و پرورش را در کشور را خواسته می شود.

وی با توجه به اهمیت سیستم آموزشی کشور افزود: تعلیم و تربیت دو اصل زندگی می باشد که باید در نسل جدید به شیوه متحول کننده ایجاد و شکوفا شود اما در غیر این صورت جوامع بیگانه برا نسل جدید حاکم خواهد شد. 

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: ارتقای سیستم آموزشی کشور شامل فضای مجازی نیز می شود و دولت جدید به طور خاص باید برنامه جامعی برای این موضوع طراحی کند زیرا با وجود ویروس کرونا سطح استفاده از فضای مجازی در سیستم آموزشی افزایش یافت در حالی که آموزش و پرورش نتوانست در ابتدای این امر اخلاق و آداب استفاده از فضای مجازی را تعلیم و آموزش دهد.

خانم شجاع ابراز داشت: اقدامات و بسترسازی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور، مسئولین را از مشکلات فرهنگی غافل کرده است در حالی که فرهنگ جبهه، ایثار و شهادت به مرور از بین خواهد رفت که دولت جدید باید شکاف های فرهنگی ایجاد شده را ترمیم کند.

وی بیان کرد: عامل اصلی شکاف فرهنگی کم رنگ کردن نقش حوزه های علمیه در ساختار فرهنگ جامعه است، دولت های پیشین خیلی در حق حوزه های علمیه از قبیل بودجه، نادید گرفتن نظرات و کم کردن حضور مبلغان کوتاهی کردند در حالی که مقابله حوزه های علمیه در چالش های فرهنگی می تواند بسیار راهگشا باشد.

خانم شجاع ادامه داد: حوزه های علمیه بهتر و بیشتر از هر شخصی دغدغه برطرف کردن مسائل فرهنگی را دارند زیرا که حوزه های علمیه بهترین پاسخ گوی جوامع بشری در زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... می باشد.

ارسال نظرات